Το αντίο μιας ντίβας της όπερας

Το αντίο μιας ντίβας της όπερας Facebook Twitter
1
Το αντίο μιας ντίβας της όπερας Facebook Twitter
Στα Μπολσόι, για την επέτειο των 75 της χρόνων

 

«Η όπερα είναι η ζωή, οι σκέψεις και η αναπνοή μου», έλεγε η Ελένα Ομπράτσοβα που έφυγε από τη ζωή στα 75 της χρόνια.

Από τις πιο αγαπητές ντίβες της όπερας, με ένα προφίλ που απείχε πολύ από την υπεροψία των κακομαθημένων σταρς, υπήρξε μια από τις κορυφαίες μέτζο σοπράνο η οποία έζησε μια ζωή πλούσια σε εμπειρίες και αναγνώριση που σφραγίστηκε από μεγάλες συνεργασίες, με σκηνοθέτες διεθνούς φήμης στις καλύτερες σκηνές του κόσμου. Υπήρξε μια καλλιτέχνης παγκοσμίου κλάσεως.

Τον περασμένο Οκτώβριο, το Θέατρο Μπολσόι γιόρτασε την 75η επέτειο γέννησης της διάσημης Ρωσίδας με ένα γκαλά στο οποίο συμμετείχαν διεθνούς φήμης καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Η Ελένα Ομπρατσόβα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο Μπολσόι όταν ήταν ακόμα στο 3ο έτος των σπουδών της στο Ωδείο του Λένινγκραντ. Ερμήνευσε τον ρόλο της Μαρίνα Μπίσεχ στην όπερα "Μπορίς Γκοντουνόφ" του Μισόργκσκι. Το ντεμπούτο της έγινε στις 11 Δεκεμβρίου 1963.

Τραγούδησε στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου, στη Σκάλα του Μιλάνου, στη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης και το Royal Opera House στο Λονδίνο. Έκανε το ντεμπούτο της στη Met ως Amneris το 1976 και έκανε την τελευταία της εμφάνιση στον Πόλεμο και Ειρήνη του Προκόφιεφ το 2002. 

 

Ο Φράνκο Τζεφιρέλλι έχει πει ότι στη ζωή του τον ενυπωσίασαν τρεις γυναίκες: Η Άννα Μανιάνι, η Μαρία Κάλλας και η Ελένα Ομπρατσόβα.

Το αντίο μιας ντίβας της όπερας Facebook Twitter
Teatro alla Scala

Η Ελένα Ομπρατσόβα "Habanera" από την Κάρμεν του Μπιζέ.

 


Tosca - Vissi d'arte, Τόκιο 1980

 

Carmen (Elena Obraztsova, Plácido Domingo, 9.12.1978)


CAVALLERIA RUSTICANA by Franco Zeffirelli. Domingo, Obraztsova, Bruson, Prêtre.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια