Το αντίο μιας ντίβας της όπερας

Το αντίο μιας ντίβας της όπερας Facebook Twitter
1
Το αντίο μιας ντίβας της όπερας Facebook Twitter
Στα Μπολσόι, για την επέτειο των 75 της χρόνων

 

«Η όπερα είναι η ζωή, οι σκέψεις και η αναπνοή μου», έλεγε η Ελένα Ομπράτσοβα που έφυγε από τη ζωή στα 75 της χρόνια.

Από τις πιο αγαπητές ντίβες της όπερας, με ένα προφίλ που απείχε πολύ από την υπεροψία των κακομαθημένων σταρς, υπήρξε μια από τις κορυφαίες μέτζο σοπράνο η οποία έζησε μια ζωή πλούσια σε εμπειρίες και αναγνώριση που σφραγίστηκε από μεγάλες συνεργασίες, με σκηνοθέτες διεθνούς φήμης στις καλύτερες σκηνές του κόσμου. Υπήρξε μια καλλιτέχνης παγκοσμίου κλάσεως.

Τον περασμένο Οκτώβριο, το Θέατρο Μπολσόι γιόρτασε την 75η επέτειο γέννησης της διάσημης Ρωσίδας με ένα γκαλά στο οποίο συμμετείχαν διεθνούς φήμης καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Η Ελένα Ομπρατσόβα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο Μπολσόι όταν ήταν ακόμα στο 3ο έτος των σπουδών της στο Ωδείο του Λένινγκραντ. Ερμήνευσε τον ρόλο της Μαρίνα Μπίσεχ στην όπερα "Μπορίς Γκοντουνόφ" του Μισόργκσκι. Το ντεμπούτο της έγινε στις 11 Δεκεμβρίου 1963.

Τραγούδησε στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου, στη Σκάλα του Μιλάνου, στη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης και το Royal Opera House στο Λονδίνο. Έκανε το ντεμπούτο της στη Met ως Amneris το 1976 και έκανε την τελευταία της εμφάνιση στον Πόλεμο και Ειρήνη του Προκόφιεφ το 2002. 

 

Ο Φράνκο Τζεφιρέλλι έχει πει ότι στη ζωή του τον ενυπωσίασαν τρεις γυναίκες: Η Άννα Μανιάνι, η Μαρία Κάλλας και η Ελένα Ομπρατσόβα.

Το αντίο μιας ντίβας της όπερας Facebook Twitter
Teatro alla Scala

Η Ελένα Ομπρατσόβα "Habanera" από την Κάρμεν του Μπιζέ.

 


Tosca - Vissi d'arte, Τόκιο 1980

 

Carmen (Elena Obraztsova, Plácido Domingo, 9.12.1978)


CAVALLERIA RUSTICANA by Franco Zeffirelli. Domingo, Obraztsova, Bruson, Prêtre.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

1 σχόλια