To άλμπουμ της εβδομάδας: PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project

To άλμπουμ της εβδομάδας: PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project Facebook Twitter
Tο άλμπουμ είναι σκληρό σε σημεία και γεμάτο από εικόνες καταστροφής, κοινωνικής παρακμής και ερειπίων πολέμου χωρίς όμως να λείπει και ένας τόνος αισιοδοξίας...
0
To άλμπουμ της εβδομάδας: PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project Facebook Twitter
Σε τελική ανάλυση όμως το να σου φέρνει στο μυαλό πάλι την Patti Smith – έστω στην πολιτική της περίοδο- για μια ακόμη φορά όπως στο Stories from the City, Stories from the Sea πριν από 16 χρόνια είναι κάπως προβληματικό από μόνο του και σίγουρα δεν κατατάσσει το συγκεκριμένο άλμπουμ ανάμεσα στις πιο δυνατές δουλειές της.

Το 'Hope Six Demolition Project' είναι το ένατο άλμπουμ της PJ Harvey. Κι όσο ενδιαφέρον είναι να διαβάζεις για το πώς το εμπνεύστηκε ή για την διαδικασία ηχογράφησης του ή ακόμη και το σούσουρο που προκάλεσε στην Αμερική πριν ακόμη κυκλοφορήσει άλλο τόσο παρωχημένο ακούγεται σαν τελικό αποτέλεσμα.

Μοιάζει σαν η σπουδαία τραγουδοποιός να κάνει ένα βήμα πίσω μετά από δύο εξαιρετικές δουλειάς , το Let England Shake του 2011 και το White Chalk του 2007.

Τα νέα της κομμάτια είχαν αρχικά την μορφή ποιημάτων που έγραψε κατά την διάρκεια των ταξιδιών που έκανε στο Κόσοβο, στο Αφγανιστάν και στην Ουάσινγκτον μαζί με τον φωτογράφο και κινηματογραφιστή Seamus Murphy από το 2011 μέχρι το 2014.  Είναι μέρος ενός μεγαλύτερο και πιο φιλόδοξου πρότζεκτ που περιλαμβάνει ένα βιβλίο ποίησης που έχει τίτλο The Hollow of the Hand, φωτογραφίες που μάλλον υποθέτω θα παρουσιάσουν σε μια έκθεση και ένα ντοκιμαντέρ που είναι ακόμη στις ετοιμασίες και θα προβληθεί μελλοντικά.

 

Από την αρχή το Hope Six Demolition Project σε προϊδεάζει ότι πρόκειται για ένα πιο «αμερικάνικο» άλμπουμ.

Η ηχογράφηση του άλμπουμ ήταν επίσης ιδιαίτερη.  Το έφτιαξε μαζί με την μπάντα της στην κυριολεξία μπροστά στο κοινό που πιο πολύ έμοιαζε με εικαστική εγκατάσταση και περφόμανς στο Somerset House στο Λονδίνo.  Ονόμασαν την διαδικασία Recording in Progress. Το κάθε session διαρκούσε 45 λεπτά και τους πήρε περίπου ένα μήνα για να το ολοκληρώσουν. Οι θεατές μπορούσαν να δουν μέσα σε ένα ειδικά κατασκευασμένο γυάλινο στούντιο την Harvey να δουλεύει μαζί με τους παραγωγούς  Flood και John Parish που είχαν συνεργαστεί μαζί της και στο προηγούμενο της άλμπουμ. Τα κινητά και οι ηλεκτρονικές συσκευές απαγορευόντουσαν ενώ ο Seamus Murphy κινηματογραφούσε όλο το γεγονός. Αυτά για την ιστορία.

Από την αρχή το Hope Six Demolition Project σε προϊδεάζει ότι πρόκειται για ένα πιο «αμερικάνικο» άλμπουμ. O τίτλος του είναι άμεση αναφορά στo πολεοδομικό σχέδιο Hope IV των ΗΠΑ. Σε αυτό, οι κατοικίες που βρίσκονται σε φτωχές περιοχές με υψηλά ποσοστά εγκληματικότητας γκρεμίζονται  και δίνουν στην θέση τους σε νέα μοντέρνα κτίρια με αποτέλεσμα αρκετοί από τους προηγούμενους κάτοικους να μην έχουν πλέον την οικονομική δυνατότητα να ζήσουν εκεί. Ένα σχέδιο που κατηγορήθηκε ότι γίνεται με σκοπό την κοινωνική κάθαρση. Το πρώτο κομμάτι του δίσκου ‘Community of Hope’ έχει γραφτεί ακριβώς γι’ αυτήν την κατάσταση και ήταν το αποτέλεσμα μιας ξενάγησης που τους έκανε ο συντάκτης Paul Schwartzman του The Washington Post, στην περιοχή κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους εκεί.

Με διαφορά είναι το πιο συναρπαστικό τραγούδι ολόκληρου του άλμπουμ με την Harvey να μην μασάει καθόλου τα λόγια της. Η κριτική της είναι ισοπεδωτική για τον Αμερικάνικο τρόπο ζωής. Περιγράφει τα καινούργια σχολεία που έχουν χτιστεί σαν σκατομέρη και τους κατοίκους σαν ναρκωμένα ζόμπι από τα ψυχοφάρμακα. Φυσικά αυτό δεν άρεσε στους πολιτικούς που εδρεύουν στην Ουάσιγκτον.  Την κατηγόρησαν αμέσως ότι δεν είδε πραγματικά ολόκληρη την πόλη παρά μόνο ότι την συνέφερε να δει. Τέλοσπαντων όλη αυτή ή αντίδραση έδωσε ακόμη περισσότερο δημοσιότητα στο άλμπουμ και το έκαναν ακόμη πιο ελκυστικό.

To άλμπουμ της εβδομάδας: PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project Facebook Twitter

Γενικά όμως υπάρχει διάχυτη στο άλμπουμ η εμμονή της με την Αμερική. Ακόμη και σε ηχητικό δανείζεται στοιχεία από τα blues και είναι εμφανές όταν χτίζει το κομμάτι ‘The Ministry of Social Affairs’ πάνω στο ρεφρέν του "That’s What They Want"  του Jerry McCain. Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι για πρώτη φορά μετά από χρόνια χρησιμοποιεί την φουλ δυναμική της φωνής της και δεν υιοθετεί μια πιο εύθραυστη περσόνα όπως την προηγούμενη δεκαετία.

Το άλμπουμ είναι σκληρό σε σημεία και γεμάτο από εικόνες καταστροφής, κοινωνικής παρακμής και ερειπίων πολέμου χωρίς όμως να λείπει και ένας τόνος αισιοδοξίας.

Η ματιά της Harvey που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει όλο και πιο εκκεντρική και πιο κλειστή – δεν δίνει πια συνεντεύξεις -  δεν ξεφεύγει από την τάση μιας λευκής γυναίκας του πρώτου κόσμου που έρχεται αντιμέτωπη με μια «εξωτική»  προς αυτήν κατάσταση – στην συγκεκριμένη περίπτωση του πολέμου ή της κοινωνικής αδικίας. Η μαρτυρία της φαίνεται να χάνεται σε γενικότητες και την βρίσκει να αμφιταλαντεύεται εκτός τόπου και χρόνου και μερικές φορές να ακούγεται κάπως άστοχη. Κι αυτό ίσως είναι το βασικό μειονέκτημα του άλμπουμ. Δεν σε ταρακουνάει ενώ κυρίως λόγω της πολεμικής του θα έπρεπε να είναι συνταρακτικό. 

Συνθετικά τουλάχιστον την βρίσκει σε καλή φόρμα. Πιο ροκ με κομμάτια που θυμίζουν πρώιμες δουλειές της.  Σε τελική ανάλυση όμως το να σου φέρνει στο μυαλό πάλι την Patti Smith – έστω στην πολιτική της περίοδο- για μια ακόμη φορά όπως στο Stories from the City, Stories from the Sea πριν από 16 χρόνια είναι κάπως προβληματικό από μόνο του και σίγουρα δεν κατατάσσει το συγκεκριμένο άλμπουμ ανάμεσα στις πιο δυνατές δουλειές της. Μιας και είναι όμως μέρος  όπως αναφέρθηκε στην αρχή ενός γενικότερου πρότζεκτ μένει μόνο να δούμε και το υπόλοιπο υλικό με την προσοχή κυρίως στραμμένη στο ντοκιμαντέρ που πρόκειται να κυκλοφορήσει. 

Το Hope Six Demolition Project κυκλοφόρησε επίσημα την Παρασκευή 15 Απριλίου

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ