Το άλμπουμ της εβδομάδας: The Last Shadow Puppets – Everything You’ve Come to Expect

Το άλμπουμ της εβδομάδας: The Last Shadow Puppets – Everything You’ve Come to Expect Facebook Twitter
Στο νέο πόνημα των Alex Turner και Miles Kane δεν συναντάμε ούτε spaghetti western αναφορές, ούτε επιρροές από την πρώιμη εποχή της δισκογραφίας του Scott Walker.... Φωτό: Zackery Michael
0

«Το πολυαναμενόμενο δεύτερο άλμπουμ των Last Shadow Puppets είναι μια πλούσια Καλιφορνέζικη λιχουδιά με έγχορδα από τον Owen Pallet. Όπως στο 'Mind of Mine' του Zayn Malik, γίνεται ξεκάθαρα ότι οι frontmen Alex Turner και Miles Kane είναι σέξι άντρες, με σέξι ζωές που έχουν πολύ σέξι σεξ με τις σέξι φιλενάδες τους», γράφει ειρωνικά η Laura Snapes στην απολαυστική κριτική της για το'Εverything You've Come to Expect' στο Pitchfork. Για την ιστορία του δίνει 5.6 στην βαθμολογία.

Οκτώ χρόνια μετά το πετυχημένο The Age of Understatement o βασιλιάς της σύγχρονης brit pop παρέα με τον κολλητό του επιστρέφουν με ένα φιλόδοξο δεύτερο άλμπουμ αλλά όχι με τα ίδια αποτελέσματα. Ο χρόνος όμως έχει αφήσει το στίγμα του στις ζωές των δύο συμπαθητικών μουσικών. Και οι δύο μένουν στο Λος Άντζελες και οι δύο πλέον τριαντάρησαν και δεν είναι πια τόσο ανέμελοι ώστε να μην τους νοιάζει τίποτα και 22.

Αν είσαι από αυτούς που σταμάτησες να ακούσεις brit pop επειδή ανακάλυψες ότι υπάρχει κι άλλη μουσική στον κόσμο, δεν θα απογοητευτείς απλά ίσως το ακούσεις πιο ευχάριστα.

Όχι ότι το ’Εverything You’ve Come to Expect’ είναι τόσο κακό. Είναι άνισο, θα ταίριαζε να το χαρακτηρίσεις καλύτερα. Το πρόβλημα είναι ότι ακούγεται πολύ περισσότερο brit pop από ότι Isaac Hayes όπως είχε υποσχεθεί ο Turner σε κάτι δηλώσεις του.

Τώρα αν ανήκει κάποιος στην ομάδα που περίμενε με ανυπομονησία να ακούσει κάτι ανάλογο με την πρώτη τους δουλειά, θα απογοητευτεί κάπως. Δεν έχει καμία σχέση. Αν είχαν μπλέξει πετυχημένα τις επιρροές τους εκεί (Scott Walker, κτλ.), εδώ απλά φαίνονται κάπου να κομπάζουν με ελάχιστες εξαιρέσεις. Κι ας έχουν 29μελή ορχήστρα στην διάθεση τους και τον Owen Pallet.

Το άλμπουμ της εβδομάδας: The Last Shadow Puppets – Everything You’ve Come to Expect Facebook Twitter
Ένα άλλο αξιοσημείωτο γεγονός στο Everything You've Come To Expect είναι η εμφανής ροπή του προς το συνθετικό ύφος του Alex Turner, έναντι εκείνου του Miles Kane: στα περισσότερα από τα κομμάτια που απαρτίζουν την tracklist διακρίνεται ξεκάθαρα κάτι από τις τελευταίες δουλειές των Arctic Monkeys...

Αν είσαι από αυτούς που σταμάτησες να ακούς brit pop επειδή ανακάλυψες ότι υπάρχει κι άλλη μουσική στον κόσμο, δεν θα απογοητευτείς, απλά ίσως το ακούσεις πιο ευχάριστα. Σίγουρα κανείς δεν θα το θυμάται μετά από μια βδομάδα. Εκτός ίσως από 1-2 κομμάτια (Miracle Aligner, Bad Habbits).

Αυτό όμως δεν επισκιάζει το γεγονός ότι η συναυλία τους στην Αθήνα στην Μαλακάσα είναι από τα πιο ευχάριστα μουσικά νέα που ακούσαμε τελευταία.
 

Ζητήσαμε την άποψη ενός φαν των Last Shadow Puppets.

 

Γράφει ο Άρης Καζακόπουλος (avopolis.gr)

Η πολυαναμενόμενη επιστροφή των Last Shadow Puppets έπειτα από το υπέροχο εκείνο ντεμπούτο του 2008, σίγουρα δεν είναι everything we had come to expect. Όχι υπό την έννοια ότι πρόκειται για κακό άλμπουμ (κάθε άλλο, αξιοπρεπέστατο είναι), αλλά για τον λόγο ότι το χαρισματικό ντουέτο έχει προβεί σε μια αισθητή ηχητική μετατόπιση, παίρνοντας σαφείς αποστάσεις από το ύφος που τους καθιέρωσε πριν από 8 χρόνια.

Στο νέο πόνημα των Alex Turner και Miles Kane δεν συναντάμε ούτε spaghetti western αναφορές, ούτε επιρροές από την πρώιμη εποχή της δισκογραφίας του Scott Walker. Επιχειρήθηκε δηλαδή μια μερική απομάκρυνση από το retro στοιχείο και αντ' αυτού προτιμήθηκε μια στροφή σε μια πιο σύγχρονη εκδοχή του baroque pop ιδιώματος, που εξαρχής αποτέλεσε το ηχητικό τους στίγμα. Στο παραπάνω συνετέλεσε συν τοις άλλοις και η σχετική υποχώρηση αυτής της «έγχορδης πανδαισίας» που έκλεβε την παράσταση στις ενορχηστρώσεις του προηγούμενου δίσκου, αφήνοντας πλέον στα έγχορδα έναν ρόλο περισσότερο συνοδευτικό, παρά πρωταγωνιστικό: η υπογραφή-εγγύηση του ταλαντούχου Owen Pallet, βέβαια, δεν λείπει ούτε αυτή τη φορά από τα string arrangements.

Ένα άλλο αξιοσημείωτο γεγονός στο Everything You've Come To Expect είναι η εμφανής ροπή του προς το συνθετικό ύφος του Alex Turner, έναντι εκείνου του Miles Kane: στα περισσότερα από τα κομμάτια που απαρτίζουν την tracklist διακρίνεται ξεκάθαρα κάτι από τις τελευταίες δουλειές των Arctic Monkeys. To "Miracle Aligner" λ.χ. θα μπορούσε κάλλιστα να ανήκει στο Suck It And See (2011), όπως παρόμοια τα "Used To Be My Girl" και "She Does The Woods" βρίσκονται πολύ κοντά στο ύφος του Humbug (2009). Αντίστοιχα, η ρυθμολογία του "Pattern" παραπέμπει απευθείας στο AM (2013), ενώ το "The Dream Synopsis" μοιάζει με πρώτο ξαδερφάκι του "No.1 Party Anthem", μέσα από τον ίδιο δίσκο. Η σχετικά αθόρυβη παρουσία του Kane δεν θα πρέπει πάντως να μας εκπλήσσει εν τέλει, αν αναλογιστούμε τη δημιουργική ξηρασία από την οποία έπασχε ο τελευταίος του δίσκος.

Επιστρέφοντας στην αρχική συζήτηση, είναι ένα άλμπουμ που συμβαδίζει λίγο-πολύ με την εποχή του το Everything You've Come To Expect, ειδικά σε σύγκριση με το προηγούμενο. Και παρότι ένα τέτοιο γεγονός συνήθως λογίζεται ως προτέρημα, στην περίπτωση των Puppets είναι αμφίβολο ότι λειτουργεί θετικά. Λίγοι άλλωστε θα διαφωνήσουν στο ότι η όλη μοναδικότητά τους απέρρεε από εκείνη τη vintage χροιά των αναφορών τους και ιδιαίτερα από τον πανέξυπνο τρόπο με τον οποίον τα στοιχεία αυτά φιλτράρονταν και διοχετεύονταν στο δικό τους συνθετικό στιλ. Ήταν μια αναβίωση με μπόλικη αυτογνωσία και μια δόση χιούμορ, η οποία δεν παραβίαζε ποτέ τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην άποψη και στην απατεωνιά. Η ιδιαιτερότητα αυτή έχει λοιπόν οπωσδήποτε ατονήσει και είναι κρίμα.

Αυτό που δεν λείπει πάντως σε καμία περίπτωση, είναι οι ζουμερές μελωδίες. Τέτοιες βρίσκει κανείς σε κομμάτια σαν το εκπληκτικό "Aviation" και το κολλητικό "Bad Habits", για παράδειγμα, ή στα "The Element Of Surprise" και "Pattern" –κατά πάσα πιθανότητα τα επόμενα singles. Και είναι τραγούδια σαν κι αυτά, τελικά, που δίνουν πνοή ζωής στον δίσκο, διασφαλίζοντας την αντοχή του στον χρόνο. Διότι ως αριστούργημα σίγουρα δεν θα μείνει στην ιστορία, το στοίχημα όμως της μακρόπνοης ραδιοφωνικής παρουσίας, εκτός απροόπτου θα το κερδίσει.

Άρη Καζακόπουλου (avopolis.gr)

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ