Άλκηστις Πρωτοψάλτη- Στέφανος Κορκολής

Άλκηστις Πρωτοψάλτη- Στέφανος Κορκολής Facebook Twitter
0


Οι Προσανατολισμοί, πρώτη συλλογή σουρεαλιστικών ποιημάτων του Οδυσσέα Ελύτη δημοσιευμένων το 1940, κατακλύζονται από εικόνες ελληνικού καλοκαιριού: Αιγαίο, ξερονήσια, απέραντο γαλάζιο. Ο συνθέτης Ηλίας Ανδριόπουλος πρωτοδιάβασε ως παιδί αυτά τα «περίεργα ανατρεπτικά-νεανικά ποιήματα» που τόσο πολύ επηρέασαν την ευαισθησία του, που αργότερα, ως μουσικός, αποφάσισε να μελοποιήσει αποσπάσματά τους. Ο ίδιος έχει πει: «Οι Προσανατολισμοί συγκροτούν έναν κόσμο που κινείται τελετουργικά μέσα στο φως του ελληνικού καλοκαιριού, όπου κυριαρχούν ο έρωτας, η νοσταλγία και η νεότητα. Εξυφαίνονται ύμνοι κατανυκτικοί, μεθυστικοί, υπέροχοι, που εικονογραφούν μορφές ωραίων κοριτσιών -παραπέμπουν σε αρχαίες κόρες-, τραγουδούν φεγγαρόφωτες νυχτιές, θαλασσινούς αγέρηδες, μελτέμια και αύρες, ροδιές και κυπαρίσσια, βράχους και ξωκλήσια νησιών, χρωματιστά πλεούμενα, όπου όλα κινούνται με τρόπο ονειρικό και τα αποθεώνει μια υψηλή πνοή ολάνθιστου λυρισμού».

Τόσο στην πρώτη τους εκτέλεση το 1984 όσο και δέκα χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι του 1994 στο Ηρώδειο, με τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Μεικτή Χορωδία, ερμηνεύτρια ήταν η Άλκηστις Πρωτοψάλτη. Πέρυσι, με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του νομπελίστα ποιητή, η ίδια, με τη συνδρομή του Στέφανου Κορκολή, σε μια ανανεωμένη εκδοχή για φωνή και πιάνο, ερμήνευσε τα τραγούδια του Ανδριόπουλου στη μεγάλη αυλή του ελαιοτριβείου του παππού του ποιητή, στο «Μουσείο Βρανά» στη Λέσβο. Με αυτή την εκτέλεση οι δυο δημοφιλείς καλλιτέχνες, μαζί με τον συνθέτη, θα κλείσουν στις 10 και 11 Αυγούστου το φετινό πρόγραμμα της Μικρής Επιδαύρου, ερμηνεύοντας και άλλα γνωστά τραγούδια που βασίστηκαν σε ποίηση του Ελύτη και συνθέσεις των Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Δημήτρη Λάγιου κ.ά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ