Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella

Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella Facebook Twitter
0
Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella Facebook Twitter

Εντάξει. Όσες «συμμετοχές» και να έχεις κατά νου, όσες συνεργασίες σε εφήμερα ή λιγότερο εφήμερα projects και να έχουν περάσει από το CD-player ή το πικάπ σου, τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την οντότητα ενός ολοκληρωμένου άλμπουμ.

Έτσι, ακόμη και αν θυμόμουν το «XS underwear» των My Wet Calvin (φωνητικά Στέλλα Χρονοπούλου) ή το 45άρι των Fever Kids (Σtella, Αλέξης) κ.λπ. με τίποτα δεν θα μπορούσα να σχηματίσω μία πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα για την τραγουδοποιό Σtella – την εικόνα, τέλος πάντων που μπορεί να μας δώσει το πρώτο φερώνυμο άλμπουμ της στην Inner Ear, ένα από τα πιο ευχάριστα αγγλόφωνα του τελευταίου καιρού.

Η Σtella γράφει τραγούδια με γκελ, με hook όπως λέμε. Τραγούδια δηλαδή που «κυλάνε», δίχως δυσκολία, δίχως «τραβάτε με κι ας κλαίω». Οι στίχοι της αφορούν… σχεσιακές καταστάσεις, τις οποίες όμως η τραγουδοποιός γνωρίζει να τις διαχειρίζεται σωστά, δίνοντας σ’ αυτές ένα ιδιαίτερο «ειδικό βάρος».

Οι μουσικές της Σtella έχουν μια μελωδική χάρη, κατ' αρχάς, η οποία ανοίγει σε πρώτη φάση το παιγνίδι – καθότι εκείνο που ακολουθεί είναι μία πολύ επιτυχής ρυθμική επεξεργασία, όπως και ενοργάνωση, ικανά όλα τούτα να φέρουν τα τραγούδια της στο στόμα των πολλών.

Οι μουσικές της από την άλλη έχουν μια μελωδική χάρη, κατ’ αρχάς, η οποία ανοίγει σε πρώτη φάση το παιγνίδι – καθότι εκείνο που ακολουθεί είναι μία πολύ επιτυχής ρυθμική επεξεργασία, όπως και ενοργάνωση, ικανά όλα τούτα να φέρουν τα τραγούδια της στο στόμα των πολλών.

Τι υπάρχει ακόμη στον… ανώτερο βαθμό; Η φωνή της. Η Σtella έχει πολύ ωραία, μεστή φωνή, δυνατή και εκφραστική, δίχως να «νιαουρίζει».

Τα τραγούδια της είναι ντυμένα… eighties. H ίδια και ο παραγωγός της Nteibint (πρόκειται για τον Γιώργο Μπακαλάκο, τον γιο του Θωμά Μπακαλάκου, που διαθέτει ήδη δυνατό electro στίγμα) έχουν κάνει καλή δουλειά, κυρίως στη χρήση των πλήκτρων (Σtella, Danae Eco, King Elephant), δίχως να έχουν φορτώσει την κατασκευή τους, αφήνοντας πολλά «σύγχρονα» περιθώρια. Εννοώ πως δεν γίνεται να μπερδέψεις την ηχογράφηση του «Σtella» μ’ ένα άλμπουμ του ’80. Υπάρχουν eighties αναφορές, αλλά είναι απλώς αναφορές.

Επίσης μεγάλο μέρος στην επιτυχία της εγγραφής οφείλεται στο rhythm section (Velissarios Prassas, Theod Kopoul – γράφω τα ονόματα όπως ακριβώς είναι τυπωμένα στο inner sleeve), που είναι αρκετά «μπροστά» ορισμένες φορές, δίνοντας άλλον αέρα στα κομμάτια. Το λέω τούτο επειδή είμαι μάλλον επηρεασμένος από το καλύτερο κομμάτι του δίσκου, το Α5 «Wait on me», που έχει πολύ ωραία «σκασίματα». Αλλά και η φωνή έτσι όπως βγαίνει «πάνω» από το rhythm section είναι χάρμα.

Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella Facebook Twitter

Δύο φίλοι που εργάζονται τα πρωινά σε γραφεία κι έχουν, στο σπινό, ραδιόφωνο να παίζει, μου είπαν, καθώς ακούγαμε το «Σtella», πως με το “Picking words” (το A1) γίνεται χαμός. Το ήξεραν απ’ έξω – πριν το ακούσουμε όλοι μαζί για πρώτη φορά στο άλμπουμ. Χαίρομαι. Το τραγούδι είναι καλό, και διαθέτει αυτό το «κάτι», ώστε να έχει απανωτά airplays. Μάλιστα οι φίλοι νόμιζαν, εξαιτίας των σωστών αγγλικών τής τραγουδίστριας, πως εκείνη ήταν «ξένη».

Είναι αλήθεια πως έχουν περάσει 50 χρόνια από την εποχή του «γκετ αγουέι φρομ μι», με τους σημερινούς έλληνες αγγλόφωνους να μην διακρίνονται, πάντα, εύκολα, από τους βέρους αγγλόφωνους – παρά ταύτα δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό (μπορεί να μην είναι και τίποτα από τα δύο).

Δηλαδή δεν ξέρω κατά πόσο είναι… τιμητικό για κάποιον να του λένε πως ακούγεται σαν Εγγλέζος ή Αμερικάνος – όταν και η μουσική του δεν διαθέτει κάτι εμφανές ελληνικό. Από την άλλη, όμως, αν η αγγλική είναι κάτι σαν μητρική σου γλώσσα, γιατί να μην τραγουδάς σωστά αγγλικά και όχι στο περίπου; Παρότι και τα λίγο… τσάτρα-πάτρα αγγλικά έχουν κι αυτά τη χάρη τους. Όπως έχει τη χάρη του ν’ ακούς… περίπου ρεμπέτικα από Φινλανδούς ή το «Κλαίει η μάνα μου στο μνήμα και τα «Τρία παιδιά βολιώτικα» από Αμερικάνους.

Τέλος πάντων, είναι λίγο λεπτά αυτά τα ζητήματα, κατατρώνε την εγχώρια σκηνή από δεκαετίες, και δεν γίνεται τώρα να επεκταθούμε – αν και η Σtella σε μια λίγο παλιότερή συνέντευξή της εδώ στο lifo.gr (στον Αλέξανδρο Διακοσάββα) είχε πει κάτι που το ακούμε από πολλούς Έλληνες (σχεδόν απ’ όλους) που τραγουδούν στην αγγλική:

«Θα ήθελα κάποια στιγμή να πω ελληνικό στίχο. Όταν τραγουδώ ελληνικά συγκινούμαι, σχεδόν βουρκώνω. Είναι η γλώσσα μου, όπως και να το κάνουμε, νιώθω ότι ‘γεμίζω’ αλλιώς».

Το ξαναλέω. Το παρθενικό άλμπουμ της Σtella είναι μια χαρά. Ακούγεται νεράκι από την αρχή μέχρι το τέλος, διαθέτοντας δέκα σεβαστά τραγούδια – σε κάποια εκ των οποίων, όπως στο “Last minute boy” π.χ., ανιχνεύονται και ελληνικά στοιχεία.

Μένει να δούμε το παρακάτω βέβαια, αλλά προς ώρας έχουμε αυτό. Και είναι και πολύ και καλό…

Info:

Η Σtella παρουσιάζει live το ντεμπούτο άλμπουμ της στη Θεσσαλονίκη, Τρίτη 24 Μαρτίου (Μύλος Club) και στην Αθήνα, Πέμπτη 2 Απριλίου (Ρομάντσο)

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ