5 κλασικά κομμάτια του σπουδαίου Ben E. King

5 κλασικά κομμάτια του σπουδαίου Ben E. King Facebook Twitter
0

Στην δεκαετία του 50, ανάμεσα στα κλασικά συγκροτήματα του R&B, οι Drifters ξεχωρίζουν σαν ένα από τα λίγα γκρουπ που βοήθησαν να καθοριστεί ο συγκεκριμένος ήχος – είχαν ένα ακαταμάχητο μείγμα αρμονίας από doo-wop, gospel, blues και soul.

Στο επίκεντρο του γκρουπ ήταν ο Ben. E King, ένας σπουδαίος μουσικός και ερμηνευτής από την Βόρεια Καρολίνα που κρυβόταν πίσω από την διάσημη μπαλάντα του 1961, το ‘Stand by Me’ που χρόνια μετά θα αποτελούσε έμπνευση για τον Rob Reiner να σκηνοθετήσει την ομώνυμη ταινία.

Το κομμάτι έγινε παγκόσμια επιτυχία για τον King και λατρεύτηκε διεθνώς για το τρόπο που ήταν φτιαγμένο αλλά και τα καταπληκτικά φωνητικά του.

Ο King το είχε γράψει για τους Drifters πριν αποχωρήσει από την μπάντα λόγω διάφορων νομικών ζητημάτων και ξεκινήσει μια εξίσου πετυχημένη σόλο καριέρα. Το Stand by Me είναι από τα τέσσερα πιο πολυπαιγμένα κομμάτια του 20ου αιώνα και είναι αυτό που τον έκανε θρύλο αλλά η επιρροή του ως μουσικού είναι μεγαλύτερη από αυτό το συγκεκριμένο μόνο τραγούδι.

Άλλα 5 κομμάτια του που αξίζουν την προσοχή συμφωνα με τη λίστα του έγκριτου Vulture.com:

"This Magic Moment," 1960

 

Ναρκωτικά και οικονομικά προβλήματα με τον νόμο είχαν δημιουργήσει προβλήματα στους Drifters αλλά αυτό το κομμάτι που γράφτηκε για την φωνή του King είναι από τα καλύτερα τους.  

"Save the Last Dance for Me," 1960

Όπως και το παραπάνω είναι ακόμη ένα κομμάτι που γράφτηκε από τους  Pomus και Shuman για το βαρύτονη φωνή του King. [Υπάρχει μια βερσιόν που ηχογράφησαν ο  Harry Nilsson και John Lennon για τις Pussy Cats κατάη τη διάρκεια του διάσημου "Χαμένου Σαββατοκύριακου")

"There Goes My Baby," 1959

 

Ένα κλασικό doo-wop κομμάτι που έγραψε ο King αμέσως μόλις έγινε μέλος των Drifters. 

"Spanish Harlem," 1961

 


 

Ένα κομμάτι που του έγραψε ο Phil Spector και ήταν το πρώτο του μεγάλο χιτ σαν σόλο καλλιτέχνης. 

"Supernatural Thing Part 1," 1975

 


 

Ένα funky κομμάτι από τα 70s που  έγινε μεγάλη επιτυχία και τον έβαλε πάλι στο προσκήνιο μετά από 14 χρόνια απουσίας. 

 

Πηγή

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ