Το Κέντρο Πομπιντού ετοιμάζεται να ανοίξει: Μάσκες, μονοδρομήσεις και απώλειες 20 εκατ. ευρώ

Το Κέντρο Πομπιντού ετοιμάζεται να ανοίξει: Μάσκες, μονοδρομήσεις και απώλειες 20 εκατ. ευρώ Facebook Twitter
EPA
0

Το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι, όπου εκτίθεται μία από τις μεγαλύτερες συλλογές σύγχρονης τέχνης στην Ευρώπη, θα καταγράψει απώλειες 20 εκατ. ευρώ από τα ταμεία του.

Αυτό όμως δεν είναι αυτό το κύριο και πιο πιεστικό θέμα που απασχολεί τον διευθυντή του Σερζ Λαβίν, ο οποίος πρέπει να λύσει τον Γόρδιο Δεσμό του πώς θα λειτουργήσει με πλήρη ασφάλεια το διάσημο μουσείο. Στα σχέδιά του περιλαμβάνεται η έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου προκειμένου να αποφευχθούν οι ουρές στις εισόδους του, η μονοδρόμηση της περιήγησης μπροστά από τα έργα στη δαιδαλώδη διάταξη των αιθουσών του, με βέλη να υποδεικνύουν τις διαδρομές και όχι περισσότερα από 10 άτομα στις ομαδικές ξεναγήσεις στις μόνιμες συλλογές του. Και φυσικά όλοι οι επισκέπτες θα φορούν μάσκες.

«Θα πρέπει να διατηρήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη φυσιολογική ροή των επισκέψεων», δήλωσε ο Λαβίν στο πρακτορείο Reuters, ενώ το προσωπικό του Κέντρου καθάριζε τους χώρους και μετατόπιζε τα έργα ενόψει της επαναλειτουργίας του Πομπιντού την 1η Ιουλίου. Καθώς η Γαλλία επιταχύνει τις διαδικασίες για την επιστροφή της στους καθημερινούς ρυθμούς μετά την επιβολή ορισμένων από τους αυστηρότερους περιορισμούς στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, οι εργασίες για την ανακαίνιση των εξωτερικών σκαλωσιών του Πομπιντού έχουν ξεκινήσει.

Υπό κανονικές συνθήκες, οι Γάλλοι επισκέπτες αποτελούν το 60% από τα 3,5 εκατ. επισκέπτες, που συρρέουν στο «Μπομπούρ» για να θαυμάσουν τους πίνακες του Πάμπλο Πικάσο, του Ζοάν Μιρό, του Βασίλι Καντίνσκι και άλλων σύγχρονων δημιουργών.

Το γεγονός αυτό αναμένεται να διευκολύνει το Κέντρο να επανέλθει πιο εύκολα από άλλα μουσεία που προσελκύουν περισσότερο ξένους επισκέπτες, όπως το Λούβρο. Μολαταύτα, ακόμη κι έτσι, ο Λαβίν τόνισε πως η πλήρης ανάκαμψη δεν αναμένεται πριν το 2022. «Είμαστε λιγότερο εκτεθειμένοι από μουσεία όπως το Λούβρο, όμως ούτως ή άλλως είμαστε εκτεθειμένοι», υπογράμμισε ο ίδιος.

Το βιβλιοπωλείο , τα εστιατόρια και το πωλητήριο θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουλίου. Η ξακουστή βιβλιοθήκη του, όπου συνήθως συνωστίζονται φοιτητές για να έχουν πρόσβαση στα εκατ. βιβλία της και στα σπουδαστήριά της, θα ανοίξουν αργότερα μέσα στο καλοκαίρι και κάθε βιβλίο θα μπαίνει σε καραντίνα τουλάχιστον για τρεις ημέρες όταν θα επιστρέφονται.

Οι ερευνητές θα πρέπει να κλείνουν ραντεβού και θα δίδονται αριθμοί προτεραιότητας για την είσοδό τους και ο αριθμός τους σε κάθε περίπτωση θα είναι περιορισμένος. «Θα χάσουμε περίπου 20 εκατ. ευρώ από εισιτήρια, εγγραφές μελών και έσοδα από εικδηλώσεις», δήλωσε ο Λαβίν.

Το Κέντρο Πομπιντού σχεδιάσθηκε από τον Βρετανό αρχιτέκτονα Ρίτσαρντ Ρότζερς και τον Ιταλό συνάδελφό του Ρέντσο Πιάνο, προτού η φήμη του δεύτερου εκτοξευθεί στο παγκόσμιο στερέωμα. Πολλοί Παριζιάνοι δυσαρεστήθηκαν στην αρχή για την μορφή του κτηρίου (πολλές ήσαν οι φωνές ενάντια στο σχέδιο που έφερε τα «μέσα-έξω», ή για την όψη διυλιστηρίου), προτού το συνηθίσουν κι εν τέλει το θεωρήσουν ως ένα από τα σύμβολα και σημεία αναφοράς της σύγχρονης όψης της γαλλικής πρωτεύουσας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/Reuters

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.