Η απάντηση της ΑΕΠΙ για τη σύλληψη σε συναυλία στην Κρήτη

Η απάντηση της ΑΕΠΙ για τη σύλληψη σε συναυλία στην Κρήτη Facebook Twitter
7

Με αφορμή το θέμα που ανέκυψε την περασμένη εβδομάδα, το γραφείο τύπου της ΑΕΠΙ, έβγαλε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Σε απάντηση των ψευδών και παρελκυστικών προσβλητικών δημοσιευμάτων κατά της ΑΕΠΙ που αφορούν στην αυτόφωρη σύλληψη από τις Αστυνομικές αρχές του Ν. Ηρακλείου, του νόμιμα υπεύθυνου για τη διενέργεια παράνομων συναυλιών κ. Γιάννη Σωμαράκη, δηλώνουμε τα ακόλουθα:


1) Αρχίζοντας από «παραδοσιακό» τραγούδι που επικαλείται ο κ. Σωμαράκης συγκεκριμένα και εκτός των άλλων εκπροσωπούμενων έργων της συναυλίας, σύμφωνα με τα αρχεία που τηρεί η ΑΕΠΙ, τα «παραδοσιακά» έργα (και αποδεικνύεται πως ήταν πλήρως εκπροσωπούμενα/ προστατευόμενα) που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, η εν λόγω συναυλία περιείχε:
Α) Μυστικά πως σ' αγαπώ: Μουσική Haig Yazdjian, στίχοι Δημήτρης Υφαντής (αμφότεροι μέλη της ΑΕΠΙ), 100% εκπροσωπούμενο έργο
Β) Yar ko Parag: 100% Haig Yazdjian (μέλος ΑΕΠΙ)
Γ) Έρημος: Μουσική Haig Yazdjian, στίχοι Ν. Μωραΐτης (αμφότεροι μέλη ΑΕΠΙ) 100% εκπροσωπούμενο έργο.
Δ) Bingeol: 100% Haig Yazdjian (μέλος ΑΕΠΙ)
Ε) Habrban: 100% Haig Yazdjian (μέλος ΑΕΠΙ )


2) Η νόμιμη διενέργεια δημόσιας εκτέλεσης μουσικών έργων, στην προκειμένη περίπτωση συναυλίας, διέπεται από τις διατάξεις του Ν. 2121/93 παρ.3 και προϋποθέτει άδεια από την ΑΕΠΙ, νόμιμο εκπρόσωπο των δημιουργών των έργων που πρόκειται να εκτελεστούν, καταβολή πνευματικών δικαιωμάτων και κατάθεση στον εντεταλμένο φορέα ΑΕΠΙ καταλόγου των έργων της συναυλίας από τον νόμιμα υπεύθυνο διοργανωτή.


3) Ο κύριος Σωμαράκης είχε κατ' επανάληψη κληθεί από την ΑΕΠΙ και στο παρελθόν να συμμορφωθεί με τις νόμιμες υποχρεώσεις του και ουδέποτε το έπραξε. Συγκεκριμένα με τον κ. Σωμαράκη υπάρχει ιστορικό νομικών ενεργειών για παράνομη διεξαγωγή συναυλιών από το 2009 έως σήμερα.


4) Η ΑΕΠΙ, ως ύστατη προσπάθεια συνεννόησης με τον κύριο Σωμαράκη, τον ενημέρωσε, μέσω του Αστυνομικού Τμήματος της περιοχής, ότι μέχρι το μεσημέρι της ημέρας διεξαγωγής της συναυλίας όφειλε να έχει εφοδιασθεί με την άδειά της. Ο κ. Σωμαράκης, αντί να συμμορφωθεί με τις νόμιμες υποχρεώσεις του, προτίμησε να προχωρήσει στη συναυλία και να καλέσει και τα τοπικά ΜΜΕ για δημιουργία εντυπώσεων.


5) Ο ισχυρισμός του κ. Σωμαράκη περί μη εισιτηρίου στο ιδιοκτησίας του μεγάλης χωρητικότητας θέατρο των Αγρών, στο Κυπαρίσσι Ηρακλείου Κρήτης, καταρρίπτεται διότι σ' αυτές τις περιπτώσεις προβλέπεται νόμιμα η ελάχιστη καταβολή πνευματικών δικαιωμάτων.


6) Η ΑΕΠΙ εκ του καταστατικού της ρόλου, αλλά και με την πάγια συμβατική εντολή των μελών της δικαιούχων πνευματικών δικαιωμάτων από μουσικά έργα, στο πλαίσιο της διαχειριστικής της λειτουργίας και εφαρμόζοντας το νόμο και τις συμβατικές εντολές των δημιουργών της, ΟΦΕΙΛΕΙ να μην επιτρέψει να πραγματοποιηθεί χρήση των έργων που εκπροσωπεί, αν δεν τηρηθεί ο νόμος και οι παραπάνω αναφερθείσες προϋποθέσεις και αυτό έπραξε και στην παρούσα περίπτωση: Ζήτησε την απαγόρευση της συναυλίας, όπως προβλέπει ο νόμος και οι συμβατικές της εντολές. Η σύλληψη του κ. Σωμαράκη δεν ζητήθηκε απ΄ την ΑΕΠΙ. Η αστυνομική αρχή εφάρμοσε το νόμο σε όλη του την έκταση και ως προς αυτό το σημείο η ΑΕΠΙ δεν έχει τη δυνατότητα να αποτρέψει ή να εισηγηθεί στα κατασταλτικά όργανα του Κράτους να μην τον εφαρμόσουν ή να τον εφαρμόσουν τμηματικά.
Αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας για τα πραγματικά περιστατικά που συνθέτουν την υπόθεση και προς κατάρριψη των όσων ψευδώς και συκοφαντικά εκ μέρους του κ. Σωμαράκη αναγράφονται και αναπαράγονται σήμερα, ως «σκανδαλώδη» στον Τύπο στα ΜΜΕ και στο διαδίκτυο.


Βέβαια το ερώτημα είναι και θα παραμένει :
Ποιος τελικά βάζει «χειροπέδες» τον Πολιτισμό;


Αυτός που ζητά νόμιμα τα πνευματικά δικαιώματα του (δημιουργός μέσω ΑΕΠΙ) ή αυτός που κερδοσκοπεί εις βάρος του δημιουργού και με άλλοθι τον πολιτισμό αρνείται να συμμορφωθεί με τις νόμιμες υποχρεώσεις του;

Από το Γραφείο Τύπου της ΑΕΠΙ

7

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

4 σχόλια
Να μην ξεχνάμε και περιστατικά όπου η ΑΕΠΙ ανάγκασε ψιλικατζίδικα και συνεργεία να τη πληρώσουν για τα ραδιόφωνα που είχαν, γιατί είναι επιχειρήσεις με πελάτες και άρα πρέπει να πληρώνουν, όπως και οι καφετέριες. Βασικά προκειμένου να προκύψει εκμετάλλευση των τραγουδιών, θα πρέπει να υπάρχει και κέρδος. Αν η συναυλία είναι δωρεάν, τότε τι κέρδος έβγαλε ο διοργανωτής; Με αυτή τη λογική δε κάνει να τραγουδάμε και στο μπάνιο, χωρίς να πληρώσουμε την ΑΕΠΙ. Αλήθεια, αφεντικό της ΑΕΠΙ είναι ακόμα ο "Αριστερός ροκάς" (massive sarcasm quotes που θα έλεγε και η GlADOS) Διονύσης Τσακνής; Μιας πάντω ςπου ο Tex ανέφερε τα πάρτι γενεθλιών, το ξέρετε ότι το Happy Birthday To You είναι Copyrighted? https://en.wikipedia.org/wiki/Happy_Birthday_to_You#Copyright_status Πώς ξέφυγε τέτοιο κελεπούρι από την ΑΕΠΙ;
To θέμα με την ΑΕΠΙ ξεκινάει απ' τους ίδιους τους καλλιτέχνες που εγγράφονται. Υπάρχουν καλλιτέχνες που δεν ζητάνε δικαιώματα και αντιστέκονται εμπρακτα στην εμπορευματοποίηση της τέχνης τους. Η ΑΕΠΙ την δουλειά της κάνει, ντροπιαστική δουλεία αλλά σε μια κοινωνία που όλα αποτιμώνται με το χρήμα φαίνεται φυσιολογική.Ας μην δίνουν λοιπόν οι καλλιτέχνες που σέβονται τον εαυτό τους τα τραγούδια τους στην ΑΕΠΙ, ας μείνει μόνο με τους σκυλάδες.
Σαν ανακοίνωση υπουργείου είναι με νομική και ξύλινη γλώσσα. Εντάξει ας πρόσεχε ο διοργανωτής αλλά δεν κερδίζει φίλους έτσι η ΑΕΠΙ.Γιατί "καταρρίπτεται ο ισχυρισμός" ότι η συναυλία είναι χωρίς αντίτιμο; Το ρεπορτάζ λέει πως ήταν δωρεάν. Αν κατάλαβα και στις δωρεάν συναυλίες υπάρχει ελάχιστη πληρωμή προς ΑΕΠΙ με βάση το νόμο. Αν η πληρωμή είναι αναλογική με το κέρδος του διοργανωτή τότε δεν θα έπρεπε το αντίτιμο να είναι μηδέν;Θα ήθελα να ήξερα άραγε τα μεγάλα κανάλια με τα μεγάλα κέρδη πληρώνουν για κάθε χρήση (οσοδήποτε μικρή) προστατευόμενων κομματιών; Και αν όχι τι ενέργειες έκανε εκεί η ΑΕΠΙ;Καλώς, σύμφωνα με τον νόμο έχει δίκιο η ΑΕΠΙ. Σύμφωνα με το νόμο και τα μισά τραγούδια στο youtube που παίζεις στο πάρτυ σου παράνομα είναι. Δημοκρατία έχουμε, να μην κάνουμε μια κουβέντα αν πρέπει να αλλάξει ο νόμος;
Μουσικος ειμαι, ενα τραγουδι μου επαιζε επι 2 χρονια συνεχως στο Mad tv, 2006-2007. Και μαλιστα ως σημα εκπομπης! Ειχα ρωτησει την δισκογραφικη εταιρεια αν εισεπραξε κατι απο αυτο, οχι ηταν η απαντηση. Κατοπιν αναγκαστηκανε να αλλαξουν την μουσικη στο σημα.Η ΑΕΠΙ τι εκανε, δεν ξερω... παντως το Μad δεκαρα δεν πληρωσε..
Κληρονόμος απο μουσικά δικαιώματα είμαι και η ΕΡΤ και η NOVA απο την στιγμή που είχε δηλώσει ο πατέρας μου τα έργα του, ναί εισπράττω κανονικά δικαιώματα. Μέσα στην δημιουργία ενός τραγουδιού, θεατρικού έργου, ποιήματος κλπ βάζεις το είναι σου, τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου. Αυτό σου δίνει κάθε δικαίωμα να έχεις λόγο πάνω σ αυτό. Οπότε είναι στο χέρι κάθε δημιουργού πώς θα το διαχειριστεί.Για να αναφερθώ και στο συμβάν στην Κρήτη άμα δεν εφάρμοσε τον νόμο ενώ είχε ειδοποιηθεί τόσες φορές τι να κάνουμε? Νομικά επίσης κινείται η ΑΕΠΙ γιατί αυτό περιμένουν οι δημιουργοί των έργων να κάνει, γι'αυτό πληρώνετε.Το ίντερνετ είναι άλλη κουβέντα. Άμα παίξω ένα κομμάτι των Stones στο πάρτυ μου δεν θα έχω κάποιο κέρδος, πέρα απο την καλοπέραση μου. Κατα την γνώμη μου είναι εντελώς διαφορετικό.
Έλα ντε ποιος βάζει χειροπέδες στον πολιτισμό;Η καλύτερη απάντηση έχει έρθει από τον Σωκράτη Μάλαμα:"έχω πει πολλές φορές πως από τη στιγμή που θα δημοσιοποιηθεί ένα τραγούδι ανήκει πλέον σε όλους ο δημιουργός δεν έχει καμιά δουλειά με το τραγούδι. Αυτά τα απαγορευτικά και οι πικρίες, γιατί να είναι η μοίρα του τραγουδιού αυτή είναι σαχλαμάρες, παιδιάστικα πράγματα. Δεν έχουμε δικαίωμα επί των τραγουδιών. Υπάρχουν βέβαια εταιρίες διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, αυτά όμως είναι καινούρια κόλπα, νομικίστικα, δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Έχουν βέβαια σχέση με την τσέπη διαφόρων και με τη δική μου βέβαια. Σήμερα θα έρθει η ΑΕΠΙ να πάρει λεφτά από μένα, γιατί παίζω τα τραγούδια μου" Πηγή: www.lifo.grΑπό το (εξαιρετικό για όποιον δεν το είδε) σχετικό post στα Μικροπράγματα το θυμόμουν.http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/50217ΥΓ: Το "bitsandpieces" στα λινκ σαν μετάφραση του "Μικροπράγματα" το βρίσκω πάντα πολύ αστείο.
Θα ήθελα να δω τον Γονίδη ας πούμε να κάνει συναυλίες αποκλειστικά με τα τραγούδια που έχει γράψει ο Μάλαμας.Θα έλεγε το ίδιο τόσο για την αποφυγή κέρδους όσο και για το δικαίωμά του να αρνείται εκτελέσεις των τραγουδιών του;