Τα έργα τέχνης της Γκρέτα Γκάρμπο

Τα έργα τέχνης της Γκρέτα Γκάρμπο Facebook Twitter
0
Τα έργα τέχνης της Γκρέτα Γκάρμπο Facebook Twitter
Η Γκρέτα Γκάρμπο.

Η Γκρέτα Γκέρμπο, η διάσημη αινιγματική σταρ της μεγάλης οθόνης, ήταν επίσης γνωστή για τον μονήρη χαρακτήρα της και την τελευταία εβδομάδα καταλάβαμε τους λόγους. Αφορμή γι' αυτό έδωσε η εφημερίδα The New York Times όταν ανακοίνωσε ότι το διαμέρισμά των 265 τ.μ. που διατηρούσε η σταρ στην ανατολική πλευρά του Μανχάταν ήταν προς πώληση. Η πανοραμική θέα του διαμερίσματος που καταλαμβάνει έναν όροφο στο πανύψηλο και πολυτελέστατο κτήριο Campanile είναι από μόνη της ένας πολύ πειστικός λόγος για να μείνει κάποιος μέσα. Ωστόσο, πριν από λίγες μέρες ο οίκος δημοπρασιών Christie's αποκάλυψε τρεις ακόμα λόγους, οι οποίοι δικαιολογούσαν την προτίμηση της ηθοποιού να μην εγκαταλείπει εύκολα το σπίτι της. Στη δημοπρασία Μοντέρνας και Ιμπρεσιονιστικής τέχνης που θα πραγματοποιηθεί στις 15 Μαΐου θα συμπεριλαμβάνονται τρία έργα τέχνης από την ιδιωτική συλλογή της Γκάρμπο, τα οποία μέχρι πρόσφατα κοσμούσαν τους τοίχους του διαμερίσματός της. Η ανιψιά της Γκάρμπο Gray Horan, αναφέρει ότι η ηθοποιός περνούσε τα απογεύματά της απολαμβάνοντας τα συγκεκριμένα έργα, συντροφιά με το ουίσκι της και ένα πουράκι Nat Sherman που κρατούσε τόσο κομψά μέσα στην επικαλυμμένη με πολύτιμους λίθους Van Cleef & Arpels θήκη της. 

Τα έργα τέχνης της Γκρέτα Γκάρμπο Facebook Twitter
Chaim Soutine (1893-1943), Femme à la poupée, 1923-1924.

Οι εικόνες που έχουμε από την Γκρέτα Γκάρμπο είναι στις αποχρώσεις του άσπρου και του μαύρου όπως ήταν άλλωστε οι ταινίες της και προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τόσο το διαμέρισμά της όσο και τα έργα τέχνης της, τα οποία είναι όλα πορτρέτα, είναι εμποτισμένα με τόσο χρώμα. Πιο συγκρατημένο απ' όλα είναι το Das blasse Mädchen mit Grauen Zopfen, έργο που δημιούργησε το 1916 περίπου, ο Ρώσος εξπρεσιονιστής Alexej Von Jawlensky. Η επιφυλακτικότητα του κοριτσιού με τις πλεξούδες αντισταθμίζεται με την διαχυτη χαρά του Femme à la poupée (1923-1924), έργο του σπουδαίου Chaim Soutine, μια  χαμογελαστή φιγούρα που είναι ζωγραφισμένη με χαλαρές, αδρές πινελιές και κρατάει μια κούκλα στην αγκαλιά της. Το πιο λαμπερό και πιο αφηρημένο από τα έργα της είναι η La femme à l'ombrelle ou La Parisienne, έργο του Robert Delaunay που δημιούργησε το 1913. Έργο που "μπορεί να κάνει έναν βλοσυρό Σουηδό χαρούμενο", όπως είχε πεί κάποτε η Γκάρμπο στην Horan.

Τα έργα τέχνης της Γκρέτα Γκάρμπο Facebook Twitter
Alexej Von Jawlensky (1864-1941), Das blasse Mädchen mit Grauen Zopfen, περ. 1916.

Τα έργα τέχνης της Γκρέτα Γκάρμπο Facebook Twitter
Robert Delaunay (1885-1941), La femme à l’ombrelle ou La Parisienne. Παρίσι 1913.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ