"A story to tell"

"A story to tell" Facebook Twitter
0

 Κάτω από το κοινό πρίσμα της ευθύτητας στο ύφος, και της πάντα κοντινής απόστασης από την οποία απαθανάτιζαν τους πρωταγωνιστές τους, το έργο τριών ιδιαίτερων φωτογράφων παρουσιάζεται εδώ και μερικούς μήνες σε μία ομαδική έκθεση υπό τον τίτλο "A story to tell".


Ο Gregory Bojorquez, ο Joseph Rodriguez, και ο Miron Zownir καταγράφουν με μία σχεδόν ωμή αμεσότητα την καθημερινή ζωή του δρόμου, από την δυτική ακτή της Καλιφόρνια μέχρι την Νέα Υόρκη και το Βερολίνο.

Η έκθεση A Story to Tell εστιάζει στο έργο των τριών φωτογράφων από τα τέλη της δεκαετίας του '70 μέχρι και σήμερα, και η τελευταία της στάση ήταν η Βερολινέζικη Hardhitta Gallery -της εκδοτικής οικογένειας Taschen- όπου και εγκαινιάστηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη.

Ο Gregory Bojorquez, ο Joseph Rodriguez, και ο Miron Zownir καταγράφουν με μία σχεδόν ωμή αμεσότητα την καθημερινή ζωή του δρόμου, από την δυτική ακτή της Καλιφόρνια μέχρι την Νέα Υόρκη και το Βερολίνο. 

Joseph Rodriguez

Το έργο του βραβευμένου Νεοϋορκέζου φωτογράφου Joseph Rodriguez χαρακτηρίζεται ανάμεσα σε άλλα και από την οικεία και αυθεντική ματιά με την οποία καταγράφει τις μικροκοινωνίες μειονοτήτων στις μεγαλουπόλεις.

Ο ίδιος δεν είναι απλά παρατηρητής του περιθωρίου, αλλά το γνωρίζει "από μέσα":

Το πάθος του για την φωτογραφία ήταν το μόνο πράγμα που τον τράβηξε μακριά από την ζωή του μικροαπατεώνα και του εμπόρου ναρκωτικών πίσω στην εφηβεία του.


Στην έκθεση A Story to Tell παρουσιάζονται έργα από το πρώτο μεγάλο του πρότζεκτ στην ισπανόφωνη γειτονιά του Χάρλεμ το οποίο έλαβε χώρα μεταξύ 1985 - 1989 αλλά και το 1991, για λογαριασμό του National Geographic.
Δουλειά του Rodriguez δημοσιεύεται τακτικά σε περιοδικά όπως οι New York Times, το Der Spiegel, το Stern, κ.α.


Πρόσφατα, τα έργα του συμπεριλήφθηκαν στην έκθεση Our America: The Latino Presence in American Art , στο Smithsonian American Art Museum της Ουάσινγκτον.


"A story to tell" Facebook Twitter
Joseph Rodriguez

"A story to tell" Facebook Twitter
Joseph Rodriguez

"A story to tell" Facebook Twitter
Joseph Rodriguez
"A story to tell" Facebook Twitter
Joseph Rodriguez
"A story to tell" Facebook Twitter
Joseph Rodriguez
"A story to tell" Facebook Twitter
Joseph Rodriguez
"A story to tell" Facebook Twitter
Joseph Rodriguez
"A story to tell" Facebook Twitter
Joseph Rodriguez
"A story to tell" Facebook Twitter
Joseph Rodriguez
"A story to tell" Facebook Twitter
Joseph Rodriguez

Miron Zownir

Εδώ και περισσότερα από τριάντα χρόνια ο Miron Zownir, ο "ποιητής της ριζοσπαστικής φωτογραφίας", έχει εξιστορήσει κατά γράμμα τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ύπαρξης.

Στα έργα του -τα περισσότερα από τα οποία απαθανατίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970 στο Βερολίνο, την Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, αλλά και σε πρωτεύουσες της πρώην κουμουνιστικής Ευρώπης- ο Zownir επικεντρώνεται στην καταγραφή των απροσάρμοστων, των παρανόμων, και των παριών της κοινωνίας, των ανθρώπων εκείνων που συνειδητά φαίνονται να έχουν επιλέξει τον δικό τους δρόμο σ' αυτή τη ζωή.


Η δουλειά του έχει χαρακτηριστεί ως μία σιωπηλή κοινωνική κριτική κι έχει παρουσιαστεί σε πάμπολλες εκθέσεις με σημαντικότερη ίσως την έκθεση Darkside I και ΙΙ (2009) στο Fotomuseum Winterthur της Ελβετίας , όπου το έργο του παρουσιάστηκε δίπλα σε αυτό του Nobuyoshi Araki, της Nan Goldin, του Robert Mapplethorpe, του Weegee (Arthur Fellig), και του Larry Clark.


"A story to tell" Facebook Twitter
Miron Zownir

"A story to tell" Facebook Twitter
Miron Zownir

"A story to tell" Facebook Twitter
Miron Zownir
"A story to tell" Facebook Twitter
Miron Zownir
"A story to tell" Facebook Twitter
Miron Zownir
"A story to tell" Facebook Twitter
Miron Zownir
"A story to tell" Facebook Twitter
Miron Zownir
"A story to tell" Facebook Twitter
Miron Zownir
"A story to tell" Facebook Twitter
Miron Zownir
"A story to tell" Facebook Twitter
Miron Zownir

Gregory Bojorquez

Ο Gregory Bojorquez μεγάλωσε στο Ανατολικό Λος Άντζελες και ξεκίνησε την καριέρα του φωτογραφίζοντας φίλους και συγγενείς του.

To street credit τού του άνοιξε τον δρόμο προς την εμπιστοσύνη από μέρους διαβόητων συμμοριών του LA, των οποίων την καθημερινότητα και τις δραστηριότητες ξεκίνησε να τεκμηριώνει πριν από μερικά χρόνια.


Η δουλειά του Bojorquez έπεσε γρήγορα στην αντίληψη του LA Weekly, και ο ίδιος μετράει πλέον στο portfolio του πορτρέτα του Snoop Dogg, του Mike Tyson και άλλων "κακών παιδιών" του Hollywood.

Φωτογραφίες του δημοσιεύονται συχνά στο Rolling Stone και το FHM, ενώ οι εικόνες χάους που τυχαία τράβηξε με την αναλογική του κάμερα στις μεγάλες ταραχές της Sunset Boulevard το 2011 έχουν κάνει τον γύρο όλου του κόσμου.


"A story to tell" Facebook Twitter
Gregory Bojorquez

"A story to tell" Facebook Twitter
Gregory Bojorquez

"A story to tell" Facebook Twitter
Gregory Bojorquez
"A story to tell" Facebook Twitter
Gregory Bojorquez
"A story to tell" Facebook Twitter
Gregory Bojorquez
"A story to tell" Facebook Twitter
Gregory Bojorquez
"A story to tell" Facebook Twitter
Gregory Bojorquez
"A story to tell" Facebook Twitter
Gregory Bojorquez
"A story to tell" Facebook Twitter
Gregory Bojorquez
"A story to tell" Facebook Twitter
Gregory Bojorquez
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ