ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της)

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Οι τελίτσες στο πρόσωπο είναι οι κωδικοί μου, κάτι σημαίνουν, αλλά δεν θέλω να σου πω ακριβώς τι. Τις ζωγραφίζω εδώ και έντεκα χρόνια, κάθε μέρα, στο πρόσωπο μου... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Βρισκόμαστε πίσω από την πλατεία Βικτωρίας, σε ένα πεζόδρομο. Οι οδηγίες είναι σαφείς. «Θα με πάρετε τηλέφωνο μόλις φθάσετε για να κατέβω να σας ανοίξω, η πόρτα ανοίγει με τηλεκοντρόλ».


Και όντως. Η Αναστασία εμφανίζεται σιγά-σιγά καθώς σηκώνεται το ηλεκτρικό ρολό της πόρτας. Είναι ένα πολύ νέο κορίτσι. Μελαχρινή και όμορφη. Ντυμένη απλά, με τζιν, ένα μαύρο t-shirt και Vans παπούτσια. Στο πρόσωπό της έχει ζωγραφίσει σε διάφορα σημεία, κοντά στα μάτια, μαύρες τελίτσες. Της λέω πόσο μου αρέσουν. Της πάνε πολύ. Γελάει και πατάει το νούμερο 7 στο ασανσέρ.


Το εργαστήριο της Αναστασίας βρίσκεται σε ένα παράξενο κτίριο που στεγάζει στους πρώτους πέντε ορόφους γκαράζ αυτοκινήτων και στους υπόλοιπους τρεις στούντιο, κυρίως καλλιτεχνών. «Παλιά στεγαζόταν εδώ μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών και τα στούντιο ήταν τα γραφεία της εταιρείας. Τώρα έχουν μαζευτεί διάφοροι δημιουργικοί άνθρωποι. Κάτω από μένα είναι ένα παιδί που φτιάχνει μουσικά όργανα, πιο πέρα είναι κάποιοι άλλοι που κάνουν μοντάζ, μια κοπέλα που κάνει ρούχα, υπάρχουν καλοτεχνίτες που έρχονται από διάφορα μέρη του κόσμου και που έχουν εδώ το εργαστήριό τους για όσο καιρό βρίσκονται στην Αθήνα. Ακριβώς δίπλα από μένα βέβαια βρίσκεται και ο Τάσος που είναι personal trainer και φέρνει εδώ τους μαθητές τους για γυμναστική. Αν και καμιά φορά είναι λίγο δύσκολη η συνύπαρξη, ωστόσο έχει και την πλάκα του το γεγονός ότι περνάνε μέσα από το στούντιο μου με κολάν και αθλητικά και πηγαίνουν δίπλα για ασκήσεις».

Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί: Μελάνια, κόλλες, ραπιδογράφοι, πινέλα, διάφορα είδη χαρτιών, γύψοι, τσιμέντο, γάζες, σφραγίδες, κομμάτια ξύλων, μεταξένια υφάσματα ακόμα και υλικά που βρίσκει πεταμένα στα σκουπίδια.


Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί: Μελάνια, κόλλες, ραπιδογράφοι, πινέλα, διάφορα είδη χαρτιών, γύψοι, τσιμέντο, γάζες, σφραγίδες, κομμάτια ξύλων, μεταξένια υφάσματα ακόμα και υλικά που βρίσκει πεταμένα στα σκουπίδια.


Τα έργα της είναι όλα ασπρόμαυρα. Κάποια από αυτά είναι σε εξέλιξη μέσα στο στούντιο και απεικονίζουν άμορφες μάζες που μέσα από τις επαναλαμβανόμενες τελείες και γραμμές που χρησιμοποιεί για να τα φτιάξει δημιουργούν μια τρισδιάστατη ψευδαίσθηση ροής.

«Εμένα μου αρέσει αυτό εδώ το παράθυρο που μπαίνει ωραίο φως. Κάθομαι και χαζεύω έξω το αστικό τοπίο» λέει και το φως το ήλιου φωτίζει τις τελίτσες του προσώπου της που μοιάζουν τόσο φυσικές πάνω της.

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Το εργαστήριο της Αναστασίας βρίσκεται σε ένα παράξενο κτίριο που στεγάζει στους πρώτους πέντε ορόφους γκαράζ αυτοκινήτων και στους υπόλοιπους τρεις στούντιο, κυρίως καλλιτεχνών. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Η Αναστασία σπούδασε γραφιστική στη Βακαλό και αρχικά δούλεψε στον χώρο της διαφήμισης, σε μια μεγάλη διαφημιστική εταιρεία. «Αν και έμαθα πολλά εκεί, ωστόσο ένιωθα να μην ταιριάζω μέσα σε αυτό τον χώρο. Μεγάλωσα μέσα σε εργαστήρια, μια και η μαμά μου είναι καλλιτέχνις, κεραμίστρια, κι έτσι αποφάσισα σταδιακά να δοκιμάσω να αφήσω ελεύθερο το δημιουργικό κομμάτι του εαυτού μου. Νοίκιασα λοιπόν αυτό τον χώρο, μάζεψα τα υλικά μου και ξεκίνησα να ζωγραφίζω».


Οι πιο πολλές τελείες που έχει κάνει, λέει, ήταν για μια μεγάλη τοιχογραφία που έφτιαξε πρόσφατα για το Souzy Tros και είχε διαστάσεις 8 μέτρα επί 1.70. «Ουσιαστικά είναι ένας τοίχος που δημιουργεί μια ψευδαίσθηση, μια οφθαλμαπάτη και μια κίνηση. Έχει μια ενέργεια, μια ροή» μου λέει καθώς μου δείχνει στο κινητό μια φωτογραφία από το εντυπωσιακό της δημιούργημα.


«Καμιά φορά μετράω τις τελείες και τις γραμμές που φτιάχνω αλλά πολύ συχνά χάνομαι μέσα σε αυτό. Αυτή η διαδικασία της επανάληψης σε κάνει να θέλεις να πάρεις τον χρόνο με τον εαυτό σου, χρειάζεται συγκέντρωση και έχει στοιχεία διαλογισμού».

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
«Εμένα μου αρέσει αυτό εδώ το παράθυρο που μπαίνει ωραίο φως. Κάθομαι και χαζεύω έξω το αστικό τοπίο». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


«Οι τελίτσες στο πρόσωπο είναι οι κωδικοί μου, κάτι σημαίνουν, αλλά δεν θέλω να σου πω ακριβώς τι. Τις ζωγραφίζω εδώ και έντεκα χρόνια, κάθε μέρα, στο πρόσωπο μου και δεν είναι πάντα στα ίδια σημεία. Τις φτιάχνω κάθε πρωί με αδιάβροχο eyeliner που δεν φεύγει ακόμα κι όταν μπαίνω στη θάλασσα».


Μου λέει ότι το στοιχείο της θάλασσας είναι αυτό που την έχει επηρεάσει όσο τίποτε άλλο. «Νομίζω πως αυτό το στοιχείο της ροής που έχουν τα έργα μου προκύπτει από εκεί. Κάνω ιστιοπλοΐα για χρόνια, από μικρό παιδί. Ουσιαστικά μεγάλωσα μέσα σε ένα ιστιοπλοϊκό, το πρώτο μου ταξίδι το έκανα όταν ήμουν 35 ημερών και συνεχίζω να το κάνω μέχρι και σήμερα» λέει και κάνει μια κίνηση θέλοντας να δείξει ότι είναι «κουνημένη».


Αγαπημένη της καλλιτέχνις είναι η Γιαπωνέζα εικαστικός Γιαγιόι Κουσάμα γεγονός που καθόλου δεν εκπλήσσει μια και το αγαπημένο μοτίβο της Κουσάμα είναι τα πουά που επαναλαμβάνει με έναν ψυχαναγκαστικό τρόπο, ο οποίος, όπως έχει πει η ίδια, έχει τις ρίζες του στην παιδική της ηλικία.

Λίγο μετά μιλάει για το Victoria Square Project, που είναι σχεδόν από κάτω, και μοιάζει όπως λέει «να έχει φωτίσει τη γειτονιά». Της αρέσει πολύ η πλατεία Βικτωρίας με τις αστικές πολυκατοικίες και τα μαγαζάκια των μεταναστών. «Πιο πολύ απ' όλα μου αρέσει ένα που φτιάχνει κάτι πεντανόστιμες γεωργιανές πίτες». Κάθε τόσο παίρνει μια και την τρώει στην πλατεία καθώς χαζεύει την κίνηση, πριν επιστρέψει στο μικρό της ζεν σύμπαν με τις αμέτρητες ασπρόμαυρες τελείες και γραμμές.

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Καμιά φορά μετράω τις τελείες και τις γραμμές που φτιάχνω αλλά πολύ συχνά χάνομαι μέσα σε αυτές. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Info:

Δείτε περισσότερες δουλειές της Αναστασίας Παπαλεωνίδα-Πούντζα εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ