Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της)

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Οι τελίτσες στο πρόσωπο είναι οι κωδικοί μου, κάτι σημαίνουν, αλλά δεν θέλω να σου πω ακριβώς τι. Τις ζωγραφίζω εδώ και έντεκα χρόνια, κάθε μέρα, στο πρόσωπο μου... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Βρισκόμαστε πίσω από την πλατεία Βικτωρίας, σε ένα πεζόδρομο. Οι οδηγίες είναι σαφείς. «Θα με πάρετε τηλέφωνο μόλις φθάσετε για να κατέβω να σας ανοίξω, η πόρτα ανοίγει με τηλεκοντρόλ».


Και όντως. Η Αναστασία εμφανίζεται σιγά-σιγά καθώς σηκώνεται το ηλεκτρικό ρολό της πόρτας. Είναι ένα πολύ νέο κορίτσι. Μελαχρινή και όμορφη. Ντυμένη απλά, με τζιν, ένα μαύρο t-shirt και Vans παπούτσια. Στο πρόσωπό της έχει ζωγραφίσει σε διάφορα σημεία, κοντά στα μάτια, μαύρες τελίτσες. Της λέω πόσο μου αρέσουν. Της πάνε πολύ. Γελάει και πατάει το νούμερο 7 στο ασανσέρ.


Το εργαστήριο της Αναστασίας βρίσκεται σε ένα παράξενο κτίριο που στεγάζει στους πρώτους πέντε ορόφους γκαράζ αυτοκινήτων και στους υπόλοιπους τρεις στούντιο, κυρίως καλλιτεχνών. «Παλιά στεγαζόταν εδώ μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών και τα στούντιο ήταν τα γραφεία της εταιρείας. Τώρα έχουν μαζευτεί διάφοροι δημιουργικοί άνθρωποι. Κάτω από μένα είναι ένα παιδί που φτιάχνει μουσικά όργανα, πιο πέρα είναι κάποιοι άλλοι που κάνουν μοντάζ, μια κοπέλα που κάνει ρούχα, υπάρχουν καλοτεχνίτες που έρχονται από διάφορα μέρη του κόσμου και που έχουν εδώ το εργαστήριό τους για όσο καιρό βρίσκονται στην Αθήνα. Ακριβώς δίπλα από μένα βέβαια βρίσκεται και ο Τάσος που είναι personal trainer και φέρνει εδώ τους μαθητές τους για γυμναστική. Αν και καμιά φορά είναι λίγο δύσκολη η συνύπαρξη, ωστόσο έχει και την πλάκα του το γεγονός ότι περνάνε μέσα από το στούντιο μου με κολάν και αθλητικά και πηγαίνουν δίπλα για ασκήσεις».

Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί: Μελάνια, κόλλες, ραπιδογράφοι, πινέλα, διάφορα είδη χαρτιών, γύψοι, τσιμέντο, γάζες, σφραγίδες, κομμάτια ξύλων, μεταξένια υφάσματα ακόμα και υλικά που βρίσκει πεταμένα στα σκουπίδια.


Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί: Μελάνια, κόλλες, ραπιδογράφοι, πινέλα, διάφορα είδη χαρτιών, γύψοι, τσιμέντο, γάζες, σφραγίδες, κομμάτια ξύλων, μεταξένια υφάσματα ακόμα και υλικά που βρίσκει πεταμένα στα σκουπίδια.


Τα έργα της είναι όλα ασπρόμαυρα. Κάποια από αυτά είναι σε εξέλιξη μέσα στο στούντιο και απεικονίζουν άμορφες μάζες που μέσα από τις επαναλαμβανόμενες τελείες και γραμμές που χρησιμοποιεί για να τα φτιάξει δημιουργούν μια τρισδιάστατη ψευδαίσθηση ροής.

«Εμένα μου αρέσει αυτό εδώ το παράθυρο που μπαίνει ωραίο φως. Κάθομαι και χαζεύω έξω το αστικό τοπίο» λέει και το φως το ήλιου φωτίζει τις τελίτσες του προσώπου της που μοιάζουν τόσο φυσικές πάνω της.

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Το εργαστήριο της Αναστασίας βρίσκεται σε ένα παράξενο κτίριο που στεγάζει στους πρώτους πέντε ορόφους γκαράζ αυτοκινήτων και στους υπόλοιπους τρεις στούντιο, κυρίως καλλιτεχνών. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Η Αναστασία σπούδασε γραφιστική στη Βακαλό και αρχικά δούλεψε στον χώρο της διαφήμισης, σε μια μεγάλη διαφημιστική εταιρεία. «Αν και έμαθα πολλά εκεί, ωστόσο ένιωθα να μην ταιριάζω μέσα σε αυτό τον χώρο. Μεγάλωσα μέσα σε εργαστήρια, μια και η μαμά μου είναι καλλιτέχνις, κεραμίστρια, κι έτσι αποφάσισα σταδιακά να δοκιμάσω να αφήσω ελεύθερο το δημιουργικό κομμάτι του εαυτού μου. Νοίκιασα λοιπόν αυτό τον χώρο, μάζεψα τα υλικά μου και ξεκίνησα να ζωγραφίζω».


Οι πιο πολλές τελείες που έχει κάνει, λέει, ήταν για μια μεγάλη τοιχογραφία που έφτιαξε πρόσφατα για το Souzy Tros και είχε διαστάσεις 8 μέτρα επί 1.70. «Ουσιαστικά είναι ένας τοίχος που δημιουργεί μια ψευδαίσθηση, μια οφθαλμαπάτη και μια κίνηση. Έχει μια ενέργεια, μια ροή» μου λέει καθώς μου δείχνει στο κινητό μια φωτογραφία από το εντυπωσιακό της δημιούργημα.


«Καμιά φορά μετράω τις τελείες και τις γραμμές που φτιάχνω αλλά πολύ συχνά χάνομαι μέσα σε αυτό. Αυτή η διαδικασία της επανάληψης σε κάνει να θέλεις να πάρεις τον χρόνο με τον εαυτό σου, χρειάζεται συγκέντρωση και έχει στοιχεία διαλογισμού».

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
«Εμένα μου αρέσει αυτό εδώ το παράθυρο που μπαίνει ωραίο φως. Κάθομαι και χαζεύω έξω το αστικό τοπίο». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


«Οι τελίτσες στο πρόσωπο είναι οι κωδικοί μου, κάτι σημαίνουν, αλλά δεν θέλω να σου πω ακριβώς τι. Τις ζωγραφίζω εδώ και έντεκα χρόνια, κάθε μέρα, στο πρόσωπο μου και δεν είναι πάντα στα ίδια σημεία. Τις φτιάχνω κάθε πρωί με αδιάβροχο eyeliner που δεν φεύγει ακόμα κι όταν μπαίνω στη θάλασσα».


Μου λέει ότι το στοιχείο της θάλασσας είναι αυτό που την έχει επηρεάσει όσο τίποτε άλλο. «Νομίζω πως αυτό το στοιχείο της ροής που έχουν τα έργα μου προκύπτει από εκεί. Κάνω ιστιοπλοΐα για χρόνια, από μικρό παιδί. Ουσιαστικά μεγάλωσα μέσα σε ένα ιστιοπλοϊκό, το πρώτο μου ταξίδι το έκανα όταν ήμουν 35 ημερών και συνεχίζω να το κάνω μέχρι και σήμερα» λέει και κάνει μια κίνηση θέλοντας να δείξει ότι είναι «κουνημένη».


Αγαπημένη της καλλιτέχνις είναι η Γιαπωνέζα εικαστικός Γιαγιόι Κουσάμα γεγονός που καθόλου δεν εκπλήσσει μια και το αγαπημένο μοτίβο της Κουσάμα είναι τα πουά που επαναλαμβάνει με έναν ψυχαναγκαστικό τρόπο, ο οποίος, όπως έχει πει η ίδια, έχει τις ρίζες του στην παιδική της ηλικία.

Λίγο μετά μιλάει για το Victoria Square Project, που είναι σχεδόν από κάτω, και μοιάζει όπως λέει «να έχει φωτίσει τη γειτονιά». Της αρέσει πολύ η πλατεία Βικτωρίας με τις αστικές πολυκατοικίες και τα μαγαζάκια των μεταναστών. «Πιο πολύ απ' όλα μου αρέσει ένα που φτιάχνει κάτι πεντανόστιμες γεωργιανές πίτες». Κάθε τόσο παίρνει μια και την τρώει στην πλατεία καθώς χαζεύει την κίνηση, πριν επιστρέψει στο μικρό της ζεν σύμπαν με τις αμέτρητες ασπρόμαυρες τελείες και γραμμές.

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Καμιά φορά μετράω τις τελείες και τις γραμμές που φτιάχνω αλλά πολύ συχνά χάνομαι μέσα σε αυτές. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Info:

Δείτε περισσότερες δουλειές της Αναστασίας Παπαλεωνίδα-Πούντζα εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ