«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
Μιας και είμαι άστεγος, πάντα ήθελα έναν σκύλο που θα μπορούσε να με καταπιεί μια μέρα έτσι απλά... © Elsa Okazaki
0



Καθημερινά αντικείμενα όπως μια καρέκλα, ένα τραπέζι και φωτογραφίες γίνονται οι πρωταγωνιστές των έργων του Rade Petrasevic, αποκαλύπτουν το φανταστικό περιβάλλον ενός συλλέκτη τέχνης και μας προκαλούν να παρατηρήσουμε από την κλειδαρότρυπα το περιβάλλον του, στην πολύχρωμη έκθεση με τίτλο «Stalker Please Don't Talk to Me».

Ζωγραφιές, προσωπικά του σκίτσα και ημερολόγια εκτίθενται στον χώρο Playroom της γκαλερί Breeder και παρουσιάζουν τις εμπειρίες και όσα του έκαναν εντύπωση κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα. Τα έργα αυτά, όπως και ο τίτλος της έκθεσης, φέρνουν στο μυαλό την εμμονική παρατήρηση ενός υποκειμένου που μας ενδιαφέρει.

Ο κόσμος είναι αρκετά θλιβερός, δεν υπάρχει λόγος να σκοτίσουμε τις ζωγραφιές με τις σκέψεις μας.

Συγκεκριμένα, ο καλλιτέχνης εστιάζει στον χώρο και στα αντικείμενα με τα οποία κάποιος επιλέγει να διακοσμήσει τον προσωπικό του χώρο και μέσα από την αμεσότητα της δουλειάς του, μας προκαλεί να τα παρατηρήσουμε με λεπτομέρεια, να φανταστούμε τον ιδιοκτήτη των χώρων που παρουσιάζει, να σκιαγραφήσουμε την προσωπικότητά του.

Κάποια από αυτά ίσως έχουν συναισθηματική αξία, άλλα μπορεί να φανερώνουν στοιχειά για τον χαρακτήρα, την προσωπική ζωή ή το γούστο του. Το γεγονός αυτό, εντυπωσιάζει τον Rade και αποτελεί έμπνευση για το θέμα της έκθεσής του. Όπως αναφέρει και στην συνέντευξη που μας παραχώρησε, ιδιαίτερη εντύπωση του έκανε ο χώρος της επιμελήτριας της έκθεσης Σταματίας Δημητρακοπούλου, η οποία είχε συνδεθεί στενά με συγκεκριμένα αντικείμενα.

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
 

— Πες μας λίγα πράγματα για σένα.

Γεια! Είμαι ζωγράφος και καμιά φορά σχεδιάζω. Τώρα τελευταία δεν κάνω τίποτα.

— Τι σημαίνει ο τίτλος της έκθεσής σου;

Αναφέρεται στην αγάπη, το σεξ, τις ξεχασμένες σκέψεις που είχε κάποιος όταν ήταν έφηβος.

— Ποια ήταν η έμπνευσή σου;

Μιας και είμαι άστεγος, πάντα ήθελα έναν σκύλο που θα μπορούσε να με καταπιεί μια μέρα έτσι απλά.

— Στα έργα σου δεν βλέπουμε ανθρώπινες φιγούρες. Γιατί εστιάζεις στα αντικείμενα;

Θα προτιμούσα κουβέρτες με animal-prints δίπλα σε έναν υπολογιστή παρά για παράδειγμα μια ξανθιά με σέξι χείλη

— Γιατί χρησιμοποιείς τόσο χρώμα στα έργα σου;

Ο κόσμος είναι αρκετά θλιβερός, δεν υπάρχει λόγος να σκοτίσουμε τις ζωγραφιές με τις σκέψεις μας.

— Θεωρείς ότι ο χώρος που έχεις επιλέξει να ζει κάποιος μαρτυρά πράγματα για την προσωπικότητά του;

Ίσως. Εννοώ, επισκέφτηκα το σπίτι της Σταματίας Δημητρακοπούλου, της επιμελήτριας της έκθεσης, και ήταν περιτριγυρισμένη με πράγματα που συνδέονται στενά μαζί της, κάτι που φάνηκε πάρα πολύ περίεργο.

— Σου άρεσε η Αθήνα; Πες μας λίγα λόγια για την εμπειρία σου εδώ.
Ας πούμε πως αν μου δάνειζες χρήματα θα έκανα τατουάζ τη λέξη Αθήνα στο χέρι μου. Επίσης, έγραψα ένα ποίημα για την πόλη. Ελάτε στην έκθεση για να το διαβάσετε.

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter

Rade Petrasevic

Stalker Please Don't Talk To Me

The Breeder Playroom, Ιάσονος 45, 1ος όροφος

3 Οκτωβρίου-3 Νοεμβρίου

Τρίτη- Σάββατο: 12 το μεσημέρι -6 μ.μ.

thebreedersystem.com/artists/rade-petrasevic-2/

adepetrasevic.tumblr.com/

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM