«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
Μιας και είμαι άστεγος, πάντα ήθελα έναν σκύλο που θα μπορούσε να με καταπιεί μια μέρα έτσι απλά... © Elsa Okazaki
0



Καθημερινά αντικείμενα όπως μια καρέκλα, ένα τραπέζι και φωτογραφίες γίνονται οι πρωταγωνιστές των έργων του Rade Petrasevic, αποκαλύπτουν το φανταστικό περιβάλλον ενός συλλέκτη τέχνης και μας προκαλούν να παρατηρήσουμε από την κλειδαρότρυπα το περιβάλλον του, στην πολύχρωμη έκθεση με τίτλο «Stalker Please Don't Talk to Me».

Ζωγραφιές, προσωπικά του σκίτσα και ημερολόγια εκτίθενται στον χώρο Playroom της γκαλερί Breeder και παρουσιάζουν τις εμπειρίες και όσα του έκαναν εντύπωση κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα. Τα έργα αυτά, όπως και ο τίτλος της έκθεσης, φέρνουν στο μυαλό την εμμονική παρατήρηση ενός υποκειμένου που μας ενδιαφέρει.

Ο κόσμος είναι αρκετά θλιβερός, δεν υπάρχει λόγος να σκοτίσουμε τις ζωγραφιές με τις σκέψεις μας.

Συγκεκριμένα, ο καλλιτέχνης εστιάζει στον χώρο και στα αντικείμενα με τα οποία κάποιος επιλέγει να διακοσμήσει τον προσωπικό του χώρο και μέσα από την αμεσότητα της δουλειάς του, μας προκαλεί να τα παρατηρήσουμε με λεπτομέρεια, να φανταστούμε τον ιδιοκτήτη των χώρων που παρουσιάζει, να σκιαγραφήσουμε την προσωπικότητά του.

Κάποια από αυτά ίσως έχουν συναισθηματική αξία, άλλα μπορεί να φανερώνουν στοιχειά για τον χαρακτήρα, την προσωπική ζωή ή το γούστο του. Το γεγονός αυτό, εντυπωσιάζει τον Rade και αποτελεί έμπνευση για το θέμα της έκθεσής του. Όπως αναφέρει και στην συνέντευξη που μας παραχώρησε, ιδιαίτερη εντύπωση του έκανε ο χώρος της επιμελήτριας της έκθεσης Σταματίας Δημητρακοπούλου, η οποία είχε συνδεθεί στενά με συγκεκριμένα αντικείμενα.

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
 

— Πες μας λίγα πράγματα για σένα.

Γεια! Είμαι ζωγράφος και καμιά φορά σχεδιάζω. Τώρα τελευταία δεν κάνω τίποτα.

— Τι σημαίνει ο τίτλος της έκθεσής σου;

Αναφέρεται στην αγάπη, το σεξ, τις ξεχασμένες σκέψεις που είχε κάποιος όταν ήταν έφηβος.

— Ποια ήταν η έμπνευσή σου;

Μιας και είμαι άστεγος, πάντα ήθελα έναν σκύλο που θα μπορούσε να με καταπιεί μια μέρα έτσι απλά.

— Στα έργα σου δεν βλέπουμε ανθρώπινες φιγούρες. Γιατί εστιάζεις στα αντικείμενα;

Θα προτιμούσα κουβέρτες με animal-prints δίπλα σε έναν υπολογιστή παρά για παράδειγμα μια ξανθιά με σέξι χείλη

— Γιατί χρησιμοποιείς τόσο χρώμα στα έργα σου;

Ο κόσμος είναι αρκετά θλιβερός, δεν υπάρχει λόγος να σκοτίσουμε τις ζωγραφιές με τις σκέψεις μας.

— Θεωρείς ότι ο χώρος που έχεις επιλέξει να ζει κάποιος μαρτυρά πράγματα για την προσωπικότητά του;

Ίσως. Εννοώ, επισκέφτηκα το σπίτι της Σταματίας Δημητρακοπούλου, της επιμελήτριας της έκθεσης, και ήταν περιτριγυρισμένη με πράγματα που συνδέονται στενά μαζί της, κάτι που φάνηκε πάρα πολύ περίεργο.

— Σου άρεσε η Αθήνα; Πες μας λίγα λόγια για την εμπειρία σου εδώ.
Ας πούμε πως αν μου δάνειζες χρήματα θα έκανα τατουάζ τη λέξη Αθήνα στο χέρι μου. Επίσης, έγραψα ένα ποίημα για την πόλη. Ελάτε στην έκθεση για να το διαβάσετε.

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter

Rade Petrasevic

Stalker Please Don't Talk To Me

The Breeder Playroom, Ιάσονος 45, 1ος όροφος

3 Οκτωβρίου-3 Νοεμβρίου

Τρίτη- Σάββατο: 12 το μεσημέρι -6 μ.μ.

thebreedersystem.com/artists/rade-petrasevic-2/

adepetrasevic.tumblr.com/

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ