Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter

Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση

0

Ο Amani Willett επισκεπτόταν από παιδί τα δάση του New Hampshire, όταν ο πατέρας του έψαχνε το ιδανικό μέρος για να χτίσει την ξύλινη καλύβα του στο δάσος. Ωστόσο, μόλις το 2010 άρχισε να φωτογραφίζει και να μαθαίνει για την ιστορία της περιοχής.

«Η καλύβα του πατέρα μου βρισκόταν στη λίμνη Hermit και ο δρόμος που οδηγεί σ' αυτή ονομάζεται Hermit Woods Road. Ήμουν περίεργος να μάθω αν αναφερόταν σε κάποιο υπαρκτό πρόσωπο που έζησε εκεί. Μετά από μικρή έρευνα ανακάλυψα ότι ένας ερημίτης, ο Joseph Plummer, έζησε στα τέλη του 18ου αιώνα και άφησε την οικογένειά του επιλέγοντας τη μοναξιά του δάσους».

Το βιβλίο The Disappearance of Joseph Plummer που εκδόθηκε πρόσφατα από τον οίκο Overlapse ασχολείται μ' αυτή την ιστορία αυτοεξορίας και την επιλογή της μοναξιάς. Η φωτογραφίες του Willett θολώνουν τη σχέση ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν με σύγχρονες αναλαμπές - εικόνες, όπως τον κομμένο κορμό ενός δέντρου ή μια αινιγματική στιγμή που το υδατώδες χώμα του δάσους λάμπει στα χρώματα του ηλιοβασιλέματος.

Ουσιαστικά αυτή η απόφασή του να εγκαταλείψει τα εγκόσμια επιλέγοντας μια μοναχική ζωή στο δάσος τον μετέτρεψε σε μυθικό πρόσωπο. Παραδόξως η επιθυμία του να γίνει αόρατος πυροδότησε το έντονο ενδιαφέρον των ανθρώπων για τη ζωή του

«Ο Joseph Plummer πριν απομονωθεί στα δάση ήταν ένας απλός ανώνυμος άνθρωπος. Ουσιαστικά αυτή η απόφασή του να εγκαταλείψει τα εγκόσμια επιλέγοντας μια μοναχική ζωή στο δάσος τον μετέτρεψε σε μυθικό πρόσωπο. Παραδόξως η επιθυμία του να γίνει αόρατος πυροδότησε το έντονο ενδιαφέρον των ανθρώπων για τη ζωή του. Καθώς προσπαθούσα να ενώσω τα ελάχιστα στοιχεία που είχα για την ιστορία του Joseph μέσα από σημειώσεις, παλιά άρθρα εφημερίδων και τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι κατά κάποιο τρόπο ο πατέρας μου -άθελά του- ακολούθησε τα χνάρια του μερικές εκατοντάδες χρόνια αργότερα. 

Όπως και στην πρώτη μονογραφία του Willett το 2013, με τίτλο Disquiet, έτσι και εδώ υπάρχει μία ανείπωτη, υποδόρια αίσθηση ανησυχίας καθώς ο θεατής βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα κατακερματισμένο ταξίδι. Ακόμα και οι ελάχιστες πληροφορίες που υπάρχουν για τον ερημίτη του 18ου αιώνα είναι αινιγματικές.

«Τα λίγα στοιχεία που έχουμε δημιουργούν ένα μυστηριώδες, διφορούμενο πορτρέτο» εξηγεί ο Willett. «Από την αρχή, σκέφτηκα ότι είναι σημαντικό και οι φωτογραφίες μου να λειτουργήσουν με τον ίδιο τρόπο - να παρέχουν κομμάτια πληροφοριών για να δημιουργήσουν μια αποσπασματική αφήγηση που τιμά το μυστήριο της ζωής του». Παρουσιάζουμε μερικές από τις φωτογραφίες του.

Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ