Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter

Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση

0

Ο Amani Willett επισκεπτόταν από παιδί τα δάση του New Hampshire, όταν ο πατέρας του έψαχνε το ιδανικό μέρος για να χτίσει την ξύλινη καλύβα του στο δάσος. Ωστόσο, μόλις το 2010 άρχισε να φωτογραφίζει και να μαθαίνει για την ιστορία της περιοχής.

«Η καλύβα του πατέρα μου βρισκόταν στη λίμνη Hermit και ο δρόμος που οδηγεί σ' αυτή ονομάζεται Hermit Woods Road. Ήμουν περίεργος να μάθω αν αναφερόταν σε κάποιο υπαρκτό πρόσωπο που έζησε εκεί. Μετά από μικρή έρευνα ανακάλυψα ότι ένας ερημίτης, ο Joseph Plummer, έζησε στα τέλη του 18ου αιώνα και άφησε την οικογένειά του επιλέγοντας τη μοναξιά του δάσους».

Το βιβλίο The Disappearance of Joseph Plummer που εκδόθηκε πρόσφατα από τον οίκο Overlapse ασχολείται μ' αυτή την ιστορία αυτοεξορίας και την επιλογή της μοναξιάς. Η φωτογραφίες του Willett θολώνουν τη σχέση ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν με σύγχρονες αναλαμπές - εικόνες, όπως τον κομμένο κορμό ενός δέντρου ή μια αινιγματική στιγμή που το υδατώδες χώμα του δάσους λάμπει στα χρώματα του ηλιοβασιλέματος.

Ουσιαστικά αυτή η απόφασή του να εγκαταλείψει τα εγκόσμια επιλέγοντας μια μοναχική ζωή στο δάσος τον μετέτρεψε σε μυθικό πρόσωπο. Παραδόξως η επιθυμία του να γίνει αόρατος πυροδότησε το έντονο ενδιαφέρον των ανθρώπων για τη ζωή του

«Ο Joseph Plummer πριν απομονωθεί στα δάση ήταν ένας απλός ανώνυμος άνθρωπος. Ουσιαστικά αυτή η απόφασή του να εγκαταλείψει τα εγκόσμια επιλέγοντας μια μοναχική ζωή στο δάσος τον μετέτρεψε σε μυθικό πρόσωπο. Παραδόξως η επιθυμία του να γίνει αόρατος πυροδότησε το έντονο ενδιαφέρον των ανθρώπων για τη ζωή του. Καθώς προσπαθούσα να ενώσω τα ελάχιστα στοιχεία που είχα για την ιστορία του Joseph μέσα από σημειώσεις, παλιά άρθρα εφημερίδων και τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι κατά κάποιο τρόπο ο πατέρας μου -άθελά του- ακολούθησε τα χνάρια του μερικές εκατοντάδες χρόνια αργότερα. 

Όπως και στην πρώτη μονογραφία του Willett το 2013, με τίτλο Disquiet, έτσι και εδώ υπάρχει μία ανείπωτη, υποδόρια αίσθηση ανησυχίας καθώς ο θεατής βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα κατακερματισμένο ταξίδι. Ακόμα και οι ελάχιστες πληροφορίες που υπάρχουν για τον ερημίτη του 18ου αιώνα είναι αινιγματικές.

«Τα λίγα στοιχεία που έχουμε δημιουργούν ένα μυστηριώδες, διφορούμενο πορτρέτο» εξηγεί ο Willett. «Από την αρχή, σκέφτηκα ότι είναι σημαντικό και οι φωτογραφίες μου να λειτουργήσουν με τον ίδιο τρόπο - να παρέχουν κομμάτια πληροφοριών για να δημιουργήσουν μια αποσπασματική αφήγηση που τιμά το μυστήριο της ζωής του». Παρουσιάζουμε μερικές από τις φωτογραφίες του.

Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ