Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Ευάγγελος Ιωαννίδης (1868-1942), Σκηνές από τις σφαγές της Χίου, Αντιγράφει το έργο του Ευγένιου Ντελακρουά (1798-1863) στο Μουσείο του Λούβρου (417x374 εκ. Παρίσι, 1824), Χρονολογία: 1919, Λάδι σε καμβά, 432x354 εκ. Χίος, Βυζαντινό Μουσείο (Εφορεία Αρχαιοτήτων Χίου)

Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης

0

Με δύο σημαντικές και παράλληλες εκθέσεις ξεκινάει τη σεζόν 2016-2017 το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών της Θεσσαλονίκης, που αφενός καταδεικνύουν τη μακροχρόνια σχέση μεταξύ του ελληνικού και του γαλλικού λαού και αφετέρου αναδεικνύουν αξιομνημόνευτες πτυχές της Ιστορίας και της Τέχνης. Στην πρώτη, «Ο Ντελακρουά σκηνοθετεί το '21», θα παρουσιαστούν εξαιρετικής ποιότητας αντίγραφα δύο εμβληματικών έργων του σπουδαίου κλασικού ζωγράφου του 19ου αι. Ευγένιου Ντελακρουά (1798-1863) που σχετίζονται άμεσα με την Ελληνική Επανάσταση και τα οποία πιθανόν να επηρέασαν και την έκβαση του εθνικού αγώνα μέσω της επιρροής που άσκησαν στην Ευρώπη.

Πρόκειται για τον πίνακα «Οι σφαγές της Χίου», που είναι του 1824 και εκτέθηκε στο Salon της ίδιας χρονιάς, και για την «Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου» του 1826 που παρουσιάστηκε στην έκθεση «Υπέρ των Ελλήνων» στην γκαλερί Lebrun. Τα αντίγραφα φιλοτέχνησαν σημαντικοί Έλληνες ζωγράφοι κατόπιν ανάθεσης. Οι «Σφαγές» είναι ένας πίνακας που ο Ντελακρουά ζωγράφισε συντετριμμένος –κατάσταση στην οποία βρίσκοταν και πολλοί Ευρωπαίοι φιλέλληνες διανοούμενοι, ανάμεσά τους ο Ουγκό και ο Μπάιρον– μετά τη σφαγή του άμαχου χριστιανικού πληθυσμού της Χίου την άνοιξη του 1822 από τους Οθωμανούς και διαθέτει, πέρα από την «ελληνικότητά» του, οικουμενική διάσταση, καθώς, μέσα από τη «σκηνοθετική» προσέγγιση της σχέσης θύματος-θύτη, επιτυγχάνεται μια καθολική διαμαρτυρία.

Αντίγραφο του περίφημου αυτού έργου, διάσημου στην εποχή του, φιλοτέχνησε ο Mικρασιάτης ζωγράφος Ευάγγελος Ιωαννίδης το 1919 κατόπιν εντολής του Γεωργίου Παπανδρέου, Γενικού Διοικητή Χίου, και έκτοτε εκτίθεται στο Βυζαντινό Μουσείο Χίου (Μεζητιέ Τζαμί). Aυτή η απόφαση πάρθηκε το 1922, πάλι από τον Γενικού Διοικητή του νησιού, παρ' όλες τις αντιρρήσεις, για να κολακευτεί ο βασιλιάς Κωνσταντίνος που επισκεπτόταν τη Χίο με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της πυρπόλησης της ναυαρχίδας του Καρά-Αλή από τον Κανάρη. Η μεταφορά του έργου, που μέχρι εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο κτίριο της Γενικής Διοίκησης, μαζί με άλλα στη Χιώτικη Πινακοθήκη το έσωσε, καθώς το '49 το κτίριο πήρε φωτιά και η συλλογή που βρισκόταν εκεί κάηκε ολοσχερώς.

Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Ευγένιος Ντελακρουά (1798-1863), Σπουδές για το έργο Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου και Η Ελευθερία οδηγεί τον λαό Πένα και καφέ μελάνι, αραιωμένο καφέ υδρόχρωμα και γραφίτης, 60x47 εκ., Παρίσι, Εθνικό Μουσείο Ευγένιου Ντελακρουά
Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Σφαγές της Χίου, Αντίγραφο της ελαιογραφίας του Thomas Barker από την Irene Fetherstonhaugh. Λάδι σε καμβά, 1931. 75Χ160 εκ. Χίος, Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Χίου «Κοραής», Συλλογή Αργέντη
Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Richard Parkes Bonington (Ρίτσαρντ Παρκς Βόνινγκτον, 1802-1828), Προσωπογραφία νεαρού Έλληνα, π. 1825-26, Ελαιογραφία σε μουσαμά, 35,5x27,5, Αθήνα, Μουσείο Μπενάκη
Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Ευγένιος Ντελακρουά, Επεισόδιο του Ελληνικού Αγώνα Λάδι σε μουσαμά, 1856 65,7Χ81,6 εκ. Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου


Αυτό το εκπληκτικής πιστότητας αντίγραφο, για την ολοκλήρωση του οποίου ο δημιουργός του δαπάνησε 3 χρόνια, θα παρουσιαστεί στο Τελλόγλειο μαζί με το αντίγραφο της «Ελλάδας» που έκανε ο Δ [.] Βασιλείου το 1968, από τη συλλογή του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου. Πρόκειται για ελαιογραφία στην οποία ο ζωγράφος διαφοροποιήθηκε ελαφρώς από το πρωτότυπο του Ντελακρουά. Η γυναικεία μορφή που συμβολίζει την Ελλάδα παρουσιάζεται πιο αισθησιακή και το βλέμμα της στρέφεται προς τα δεξιά, σε αντίθεση με το πρωτότυπο, στο οποίο στρέφεται προς τα επάνω. Επίσης, κάποιες άλλες λεπτομέρειες το απομακρύνουν από την απόλυτη πιστότητα που είχε το αντίγραφο της Χίου.


Συμπληρωματικά ως προς τα δύο σπουδαία έργα θα εκτεθούν και άλλα πρωτότυπα έργα και σχέδια του Ντελακρουά από το Παρίσι και την Αθήνα, έργα άλλων ξένων ζωγράφων της ίδιας θεματολογίας αλλά και αρχειακό υλικό που σχετίζεται με την καταστροφή της Χίου, όπως η επιστολή του Κοραή προς τον Βαρβάκη, η αυτοβιογραφική μαρτυρία του Βαχίτ Πασά που εκτέλεσε την εντολή για τη βίαιη καταστολή των Χίων, εκδόσεις του Μπάιρον, χαρακτικά με φιλελληνικά θέματα της περιόδου του Αγώνα κ.ά.


Στο περιθώριο της σημαντικής αυτής έκθεσης θα παρουσιάζεται και ένα επικό έργο της Βάνας Ξένου, εμπνευσμένο από τις «Σφαγές της Χίου» του Ντελακρουά.

Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Βάνα Ξένου (1949), Υπερίων ή ο Ερημίτης στην Ελλάδα, Οι Σφαγές της Χίου, 1989, Ακουαρέλα σε χαρτί marouflé, 4,50x2,7 μ., Συλλογή Βάνας Ξένου


Η άλλη παράλληλη έκθεση τιτλοφορείται «Ο Φιλιποτό δημιουργεί το πανόραμα της πολιορκίας του Παρισιού» και θα ταξιδέψει τους επισκέπτες του ιδρύματος στον 19ο αι. για να γίνουν μάρτυρες ενός από τα ελάχιστα σωζόμενα «πανοράματα». Προπομπός του κινηματογράφου, τα πανοράματα ήταν γιγάντιες επιτοίχιες ζωγραφιές ή κάδρα που κοσμούσαν τον θόλο κυκλικών κτιρίων με συνακόλουθη αφήγηση 360ο για την ψυχαγωγία του κόσμου, εξού και η άποψη ότι προετοίμαζε τους ανθρώπους για το μέσο που σύντομα θα κατακτούσε τους πάντες, τον κινηματογράφο.


Το Τελλόγλειο θα παρουσιάσει 10 τμήματα/πίνακες οι οποίοι ανήκουν στο μνημειώδες πανόραμα που ο Ανρί Εμανουέλ Φιλιποτό (1815-1884) έκανε σε συνεργασία με τον γιο του Πολ Φιλιποτό(1846-1923), την «Πολιορκία του Παρισιού». Εμπνευσμένο από τα γεγονότα του Γαλλοπρωσικού Πολέμου του 1870-1871, όταν το Παρίσι απειλήθηκε σοβαρά από τους Πρώσους, απεικονίζει την υπεράσπιση του φρουρίου του Issy από αποκλεισμένους Γάλλους μαχητές που δέχονται συνεχείς βομβαρδισμούς από τους αντιπάλους τους. Στις μάχες αυτές συμμετείχαν και περί τους 1.500 Έλληνες εθελοντές, προκαλώντας τη μήνι της Γερμανικής Αυτοκρατορίας αλλά και την παραπομπή τους σε στρατοδικείο, καθώς πολλοί προέρχονταν από τον ελληνικό στρατό. Το έργο εκτέθηκε αρχικά το 1872 σε ροτόντα στα Ηλύσια Πεδία στο Παρίσι, αλλά είχε τέτοια απήχηση, που οι δημιουργοί του αναγκάστηκαν να φιλοτεχνήσουν άλλα δύο αντίγραφα, ένα για να περιοδεύσει στην Αμερική και ένα για την Ευρώπη.

Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Henri Félix Emmanuel και Paul Philippoteaux, Σκηνή μάχης, λάδι σε μουσαμά, 2.70Χ3.36 μ. Συλλογή Τελλογλείου


Το 1896 γίνονται οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Αθήνα. Παραπλεύρως του Παναθηναϊκού Σταδίου ετοιμάζεται ένα κτίριο-ροτόντα, στο οποίο μεταφέρεται το έργο των Φιλιποτό – πιθανόν μάλιστα να ήταν το αρχικό των Ηλυσίων Πεδίων. Πολλοί από τους εθελοντές που είχαν συμμετάσχει στη μάχη του Issy 25 χρόνια πριν πρέπει να ζούσαν και να ήταν σε θέση να επισκεφτούν το έργο. Το κτίριο ενοχλούσε λόγω του όγκου του και μέρος του Τύπου έκανε πλήθος αρνητικών σχολίων εναντίον του, αλλά δεν κατεδαφίστηκε πριν από το 1914. Το έργο μαζεύτηκε, διπλώθηκε και χρησιμοποιήθηκε από το τσαγκαράδικο του στρατού για τη μόνωση της στέγης! Το ζεύγος Τέλλογλου το βρήκε το 1971 κατεστραμμένο, αλλά αγόρασε τα απομεινάρια του, τα οποία χρειάστηκε να περάσουν από συντήρηση πριν τους παραδοθούν. Ένα από τα τμήματά του ήταν εξαιρετικά μεγάλων διαστάσεων, γι' αυτό φιλοξενήθηκε στην Αίθουσα Τελετών του Αριστοτελείου. Τα υπόλοιπα τμήματα συμπλήρωσαν τη συλλογή της οικίας Τέλλογλου στην οδό Αριστοτέλους 2. Από κει έμελλε να κλαπεί ένα από αυτά, μαζί με άλλα έργα, σε διάρρηξη που έγινε το 1994, για να βρεθεί 3 χρόνια αργότερα μέσα σε βαλίτσα θαμμένη σε δασώδη περιοχή κοντά την Κατεχάκη. Σήμερα αποτελεί μέρος του συνόλου που θα εκτεθεί στην επικείμενη έκθεση.


Οι δύο εκθέσεις, που θα ξεκινήσουν στις 18 Οκτωβρίου 2016 και θα διαρκέσουν έως τις 31 Ιανουαρίου 2017 και για τις οποίες το Τελλόγλειο συνεργάζεται με μουσεία από την Ελλάδα και τη Γαλλία, αποδεικνύουν, μέσω της τέχνης, την ιδιαίτερη σχέση μεταξύ των δύο χωρών, αφού σε δραματικές στιγμές της σύγχρονης Ιστορίας πορεύτηκαν παράλληλα, αλληλοϋποστηριζόμενες. Γι' αυτό και οι δύο εκθέσεις έχουν τεθεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής και της Γαλλικής Προεδρίας της Δημοκρατίας.

Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Παναθηναϊκό Στάδιο, φωτ. Αφοί Ρωμαΐδη, Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών-Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία


Αυτό τον καιρό το Τελλόγλειο παρουσιάζει την έκθεση «ΠρόΣΩΠΑ» του πολυβραβευμένου φωτοειδησεογράφου Δημήτρη Μεσσήνη, ο οποίος τα τελευταία 25 χρόνια συνεργάζεται με διεθνή μέσα ενημέρωσης, καλύπτοντας πολέμους και συγκρούσεις στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή, στην Αφρική και στην Ασία. Η έκθεση περιλαμβάνει ψηφιακή παρουσίαση 90 φωτογραφικών έργων σε ασπρόμαυρη εμφάνιση και δέκα οθόνες υψηλοτάτης ευκρίνειας και διαστάσεων 1 μ. x 60 εκ. η καθεμία. Οι φωτογραφίες απεικονίζουν πρόσωπα με ένταση σε συνθήκες πολέμου, κρίσης και σπάνιων ιστορικών στιγμών στη Βοσνία, στο Κοσσυφοπέδιο, στη Μέση Ανατολή, στο Αφγανιστάν, αλλά και κατά τη διάρκεια Ολυμπιακών Αγώνων και άλλων μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων.


Τέλος, να σημειώσουμε ότι το Τελλόγλειο, αρχές Νοεμβρίου, κατεβαίνει για πρώτη φορά στην Αθήνα, όπου θα παρουσιάσει μέρος της σπουδαίας του συλλογής στο Ίδρυμα Β&Μ Θεοχαράκη. Επιλεγμένα έργα των Παρθένη, Λύτρα, Εγγονόπουλου, Ιακωβίδη, Γύζη, Γουναρόπουλου, Τσαρούχη, Χαλεπά, Κόντογλου, Σπυρόπουλου, Πάστρα και Καμπαδάκη θα φωτίσουν πρωτότυπες πτυχές της ελληνικής τέχνης του 20ού αι.

Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Grolleron Paul Louis Narcisse (1848-1901), Η κατόπτευση. Λοχαγός και Υπασπιστής κατοπτεύοντες στα προκεχωρημένα φυλάκια της αμυντικής περιμέτρου του Παρισιού, Λάδι σε καμβά, 55Χ38 εκ., Μusée de l’ Armée , Παρίσι
Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Philippoteaux Henri Félix (1815-1884) και Philippoteaux Paul (1846-1923), Στρατιώτης, Λάδι σε μουσαμά, 33,5X24 εκ. Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ.
Οι χειμωνιάτικες εκθέσεις στο Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Νεαρός Γάλλος στρατιώτης. Λάδι σε μουσαμά επικολλημένο σε κόντρα πλακέ. Τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα, 18,5 Χ18 εκ. Συλλογή Τελλογλείου
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ