Οι εκρηκτικοί πίνακες του Νίκου Τσιαπάρα δίνουν χρώμα στις βιτρίνες του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη

Οι εκρηκτικοί πίνακες του Νίκου Τσιαπάρα δίνουν χρώμα στις βιτρίνες του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Άτιτλο ©Νikos Tsiaparas
0

Στην κλισέ ερώτηση «τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;» όταν ήμουνα μικρός, εκεί γύρω στα πέντε, θυμάμαι να απαντάω «αρχιτέκτονας». Όχι ότι ήξερα ακριβώς τι σήμαινε, πρέπει να το είχα ακούσει από μια συμμαθήτριά μου και μου είχε αρέσει, ίσως και ως λέξη... Πάντως, δεν απείχε και πολύ από τα εικαστικά. Ακόμη και σ' εκείνη την ηλικία όμως μου άρεσε να σχεδιάζω και να κατασκευάζω αντικείμενα με χαρτί, παιδικές χειροτεχνίες γενικότερα.


Όσο μπορώ θυμηθώ, πάντα ζωγράφιζα. Η οικογένεια μπορεί να συζητούσε, να παρακολουθούσε τηλεόραση, ενώ εγώ ζωγράφιζα στο τραπεζάκι του καθιστικού ή της κουζίνας. Ώσπου κάπου κοντά στα δέκα μου χρόνια με παίρνει από τ' αυτί ο θείος μου, που έμενε στην Ελβετία (ίσως πιο ανοιχτόμυαλος για την εποχή), και με γράφει σε μαθήματα ζωγραφικής στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στη Βέροια. Μαθήτευσα για πολλά χρόνια δίπλα στον ζωγράφο Θωμά Βαφείδη, ο οποίος υπήρξε και ο πρώτος μου μέντορας, αυτός μου έδειξε και μου μίλησε πρώτη φορά για την Τέχνη. Στα χρόνια του λυκείου, και ενώ προβληματιζόμουν σχετικά με το τι θα έκανα στη ζωή μου, αποφάσισα να δώσω εξετάσεις στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου. Ακολούθησαν πενταετείς σπουδές εκεί κι έπειτα δύο μεταπτυχιακά στο Λονδίνο και μια διδακτορική διατριβή με θέμα το παιδί, την οποία ολοκλήρωσα πέρυσι.

Θα μπορούσα να πω ότι η ζωγραφική μου είναι παραστατική, συχνά ανθρωποκεντρική, με πολλές αναφορές στην ποπ και μετα-ποπ κουλτούρα.


Είχα τη μεγάλη τύχη να συναντήσω στις μεταπτυχιακές μου σπουδές τον Jon Thomson (υπήρξε καθηγητής στο Goldsmiths, όλης της σκηνής των Young British Artists) και έπειτα να τον έχω επιβλέποντα στη διατριβή μου. Απ' αυτόν έμαθα να αποκωδικοποιώ τα καθημερινά ερεθίσματα και τις προσλαμβάνουσες ώστε να τα μεταπλάθω σε τέχνη. Φευγαλέες εικόνες στο Διαδίκτυο, περιοδικά, τρας υλικό, παλιά οικογενειακά άλμπουμ, δικό μου φωτογραφικό υλικό, βόλτα στην πόλη... Όλα αυτά, όμως, χωρίς μεγάλη εκλογίκευση, γιατί αλλιώς χάνεται η μαγεία της μετάβασης, η οποία δεν περιγράφεται με λέξεις – άλλωστε ο οπτικός κώδικας είναι εντελώς διαφορετικός.

Οι εκρηκτικοί πίνακες του Νίκου Τσιαπάρα δίνουν χρώμα στις βιτρίνες του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Άτιτλο ©Νikos Tsiaparas


Είναι αρκετά δύσκολο να τοποθετήσω τον εαυτό μου σε κάποιο «είδος» ζωγραφικής, αυτό είναι κομμάτι της δουλειάς των θεωρητικών της Τέχνης. Θα μπορούσα να πω ότι η ζωγραφική μου είναι παραστατική, συχνά ανθρωποκεντρική, με πολλές αναφορές στην ποπ και μετα-ποπ κουλτούρα.


Αυτό το διάστημα παρουσιάζω τρία έργα στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κατόπιν πρόσκλησης του υπεύθυνου του προγράμματος Γιάννη Αργυριάδη. Αυτά τα τρία έργα αποτελούν μέρος μιας μεγάλης ενότητας, διάρκειας πάνω από μια δεκαετία, και μέρος της διδακτορικής μου διατριβής με τίτλο «Picturing the child: From photographing images to painting». Η έκπληξή μου υπήρξε μεγάλη, γιατί για πρώτη φορά μπορώ να δω τη ζωγραφική μου, όπως και οι θεατές, μέσα σε έναν συνεχή διάλογο, στην καρδιά ενός αστικού τοπίου. Αυτή η αμεσότητα και η επικοινωνία καθιστούν το πρότζεκτ μοναδικό.

Οι εκρηκτικοί πίνακες του Νίκου Τσιαπάρα δίνουν χρώμα στις βιτρίνες του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Ο Νίκος Τσιαπάρας σε μια από τις βιτρίνες του ΟΤΕ.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ