Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1

Η ιδέα της σειράς των τεσσάρων αφισών στηρίζεται σε ένα από τα βασικά στοιχεία του σινεμά και της εικόνας: την έννοια του κάδρου.

 

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter

 

Το κινηματογραφικό κάδρο είναι το πεδίο δράσης του ενορχηστρωτή των πλάνων, του σκηνοθέτη, ο οποίος χρησιμοποιεί το κάδρο για να πλάσει τις εικόνες, τα πλάνα της ταινίας που οραματίστηκε. Το κάδρο είναι μέρος της πραγματικότητας και βάση-φόντο του σινεμά μυθοπλασίας. Μέσα του τεκταίνονται και τεκμαίρονται «πράματα και θάματα».

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter

Κάθε κινηματογραφικό κάδρο και κάθε πλάνο «είναι ουσιαστικά ένα καλλιτεχνικό προϊόν διαφορετικό από την αντικειμενική πραγματικότητα» [Rudolf Arnheim]. Κάθε κινηματογραφικό κάδρο και κάθε πλάνο είναι ταυτόχρονα και πλάνη του χρόνου. Σύμφωνα με τα λόγια του πατέρα του χωροχρόνου, «η διάκριση σε παρελθόν, παρόν και μέλλον είναι απλά μια ανθεκτική έμμονη πλάνη» [Albert Einstein].

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter

Οι φωτογραφίες είναι παρμένες από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης (Θερμαϊκός, δυτικές συνοικίες, ταράτσες στο κέντρο, προβλήτα στην Αρετσού). Έχουν, δε, το φως και την ατμόσφαιρα του φεστιβαλικού Νοεμβρίου.

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Η πρώτη διοργάνωση: 1963

Σχεδιασμός: Red Creative, Φωτογραφίες: Σίμος Σαλτιέλ.

Μ' αυτή την αφορμή, να μερικές απ' τις αφίσες που μου έμειναν πιο πολύ απ' τις προηγούμενες διοργανώσεις. 

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1969
Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1970
Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1971
Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1972
Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1973
Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1974
Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1979
Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1985
Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1994
Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1996

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
1999

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
2000

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
2005

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
2006

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
2007

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
2009

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
2012

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
2014

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
2015

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
2016

Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR