Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ

Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ Facebook Twitter
Άτιτλο, ξύλινη κατασκευή
0

Πες μου λίγα πράγματα που θα ήθελες να ξέρουμε για σένα.

Συστήνομαι ως Γιώργος, αλλά μετά από λίγο καιρό όλοι με φωνάζουν Τσε. Μου αρέσει το κίτρινο χρώμα, η κεραμική, τα χορτοφαγικά φαγητά και όταν με ρωτάνε τι δουλειά κάνω, λέω πως είμαι εικαστικός, γιατί αμφιταλαντεύομαι ανάμεσα στη ζωγραφική, στην κεραμική και στις εγκαταστάσεις, οπότε αποφάσισα να τα χρησιμοποιώ όλα στη δουλειά μου, χωρίς ενοχές.

— Ποιο είναι το αγαπημένο σου σημείο στην Αθήνα;

Τον τελευταίο καιρό, λόγω της έκθεσής μου στον Πειραιά, μου αρέσει η Δραπετσώνα, γιατί μου θυμίζει τη γειτονιά που μεγάλωσα στα Κάτω Πατήσια.

— Περίγραψέ μου το δωμάτιο του Πύργου της Βαβέλ από την τελευταία σου έκθεση.

Στην έκθεση με τίτλο «Building A Babel Tower» παρουσιάζεται η κεντρική εγκατάσταση ενός «φανταστικού δωματίου» του Πύργου της Βαβέλ. Η εγκατάσταση αποτελείται από διάφορα γλυπτικά στοιχεία που παραπέμπουν στον Πύργο της Βαβέλ ως συμβολισμό μιας ψυχικής κατάστασης και όχι ως αρχιτεκτόνημα. Ένας σωρός από μαύρους κύβους-συντρίμμια που αναφέρονται στην εγκατάλειψη, το βιβλίο ως σύμβολο γνώσης, το ελάφι ως σύμβολο ευγένειας και πνευματικής ανάπτυξης και μια ημιτελής κατασκευή, μια μακέτα του Πύργου της Βαβέλ αλά Bruegel.

Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ Facebook Twitter
Άτιτλο, μελάνι σε χαρτί, 70x50cm

— Γιατί επέλεξες την τεχνική του origami;

Στα φωτογραφικά μου κολάζ, αρχειακές φωτογραφίες από το περιοδικό «National Geographic» συνδυάζονται και διπλώνονται με την γιαπωνέζικη τεχνική του origami δημιουργώντας μια νέα ανάγνωση του θέματος. Η ίδια η διαδικασία του διπλώματος του χαρτιού (είτε αυτό γίνεται στην πραγματικότητα είτε αποδίδεται ζωγραφικά) παραπέμπει σε μια πολλαπλότητα στοιχείων και σχέσεων. Σύμφωνα με τον Deleuze, το πολλαπλό δεν είναι µόνο αυτό που έχει πολλά µέρη αλλά και αυτό που πτυχώνεται µε πολλούς τρόπους. Ωστόσο τα έργα που προκύπτουν από το δίπλωμα του χαρτιού, μέσω της διαδικασίας του origami (δίπλωμα, πτύχωση, ξεδίπλωμα, ανάπτυγμα, επαναδίπλωμα) δημιουργούν ένα αποτέλεσμα δυνάμει εξελισσόμενο, ανοιχτό σε απρόοπτες συσχετίσεις και πολλές ερμηνείες που απομακρύνονται από την αρχική πρόθεση του φωτογράφου αντίστοιχα.

Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ Facebook Twitter
Aπό τη σειρά Mature Topography, τεχνική origami, 29x19cm, 2012
Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ Facebook Twitter
Aπό τη σειρά Mature Topography, τεχνική origami, 29x19cm, 2012

— Τι αποτέλεσε έμπνευση για τη συγκεκριμένη έκθεση;

Η πραγματικότητα είναι κοινωνικά κατασκευασμένη και η ανθρώπινη γνώση για τον κόσμο περιορίζεται στις προσωπικές εμπειρίες. Τα γεγονότα είναι γεγονότα ανάλογα με το τι αντιλαμβανόμαστε προσωπικά, επομένως είναι αδύνατο να αγγίξουμε την αντικειμενική γνώση επειδή δεν μπορούμε ποτέ να δούμε την πλήρη εικόνα των πραγμάτων.

— Αν έπρεπε να επιλέξεις ένα σάουντρακ γι’ αυτή την έκθεση, ποιο θα ήταν;

Το «Days of Speed» του Paul Weller και το νέο άλμπουμ της Björk, «Utopia».

Info: H έκθεση «Building a Babel Tower» θα παρουσιάζεται μέχρι τις 21/4 στην ΔΛ Gallery (Μεσολογγίου 55). Ωράριο λειτουργίας: Τετ. & Σάβ. 11:00-15:00, Πέμ. 11:00-18:00, Παρ. 14:00-20:00

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ