Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο)

0
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Ο Λόρδος Βύρων ατενίζει τα ερείπια της δημοκρατίας"

Από πολύ μικρός έφτιαχνε πόλεις της φαντασίας του με Lego, Playmobil και άλλα υλικά. Αργότερα στην εφηβεία έπαιζε στον υπολογιστή με μανία sim-city στην πρώτη του έκδοση.

Η επαφή του με την ποπ κουλτούρα είναι εμφανής και στα έργα του που παρουσιάζονται τώρα στην Γκαλερί Ειρμός, στην Θεσσαλονίκη. 

Τον ρωτώ τι έγινε μετά τα Playmobil και το sim-city.

«Η πόλη και τα κτίρια με συνάρπαζαν ήδη από μικρό», λέει.

«Η τέχνη στην ζωή μου μπήκε νομίζω μέσα από το πατρικό μου σπίτι στην Θεσσαλονίκη. Είναι ένα μοντέρνο κτίριο – τυπικό της δεκαετίας του 70- με αναφορές στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική της βόρειας Ελλάδας σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Βασίλη Παπά. Αποτελείται από πολλά μικρά επίπεδα που υπήρξαν για μένα μια υπέροχη 'παιδική χαρά' και διαμόρφωσαν την σχέση μου με τον χώρο.»

Ποια είναι η έμπνευση πίσω απ' την τωρινή σου έκθεση;

Ο τίτλος της έκθεσης NO MESSAGE προέκυψε από ένα όνειρο που είδα πρόσφατα. Ένα μπουκάλι στην ακροθαλασσιά μ’ ένα χαρτάκι μέσα. Σπάζω το μπουκάλι για να διαβάσω το μήνυμα αλλά το χαρτάκι είναι κενό, ξεθωριασμένο ίσως από την χρόνια έκθεσή του στον ήλιο. 

Ένας αποστολέας άγνωστος που δεν θα μάθει ποτέ αν το μήνυμα του θα φτάσει σε κάποιον προορισμό. 

Κι ένας τυχαίος παραλήπτης που περιμένει ν’ ανακαλύψει ‘το μήνυμα’ όμως η προσδοκία του δεν εκπληρώνεται. Μια αποτυχημένη προσπάθεια για επικοινωνία. Η διάψευση των προσδοκιών είναι ένα θέμα που πάντα με συγκινεί και διαπερνά όλα τα έργα της έκθεσης. Ο τίτλος NO MESSAGE είναι κι ένα σχόλιο για την αδυναμία της ‘πολυφωνικής’ ψηφιακής εποχής μας να εκφράσει, να στείλει και κυρίως να λάβει ένα καθαρό μήνυμα, πολιτικά, κοινωνικά, συναισθηματικά με ότι κακό ή καλό μπορεί αυτό να συνεπάγεται.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"There is a light and it never goes out"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Η μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα σε 2 τόπους είναι ο χρόνος"

 Τι είναι αυτό που σε ωθεί, στην τέχνη σου, να σχολιάζεις τη σύγχρονη ζωή;

Πέρα από το πεδίο της προσωπικής έκφρασης, νιώθω την ανάγκη να μιλήσω για πράγματα που αγαπώ, για πράγματα που μ’ ενοχλούν, για πράγματα που με τρομάζουν. Δεν έχω μεγάλη πίστη στην στρατευμένη τέχνη, ούτε στα ηθικά διδάγματα. Προσπαθώ να θέσω ερωτήματα που βασανίζουν πρώτα εμένα.

Με ποιους τρόπους προτιμάς να το κάνεις;

Μου αρέσει να συνταιριάζω πράγματα που με την πρώτη ματιά μοιάζουν ανόμοια και παράδοξα στην συνύπαρξή τους, επιστρατεύοντας το χιούμορ ως όπλο κατά της σοβαρότητας και -κυρίως- της σοβαροφάνειας. Αστροναύτες και ο Batman μέσα στα ερείπια ενός αρχαιοελληνικού ναού, ένας τσολιάς πάνω σε ξύλινο αλογάκι, μέσα σε μια ρημαγμένη βιβλιοθήκη, υπερμεγέθη ρωμαϊκά αγάλματα στην Σελήνη…    

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Προσδοσία"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Highway to Hell"

Μίλησέ μας λίγο για την τεχνική σου, και το τι σε εμπνέει…

Ο κύριος όγκος της μέχρι στιγμής εικαστικής μου δουλειάς αποτελείται από μικρά γλυπτά-διοράματα. Τα διοράματα αποτελούν μέσο έκφρασης ήδη από την αρχαία Αίγυπτο με υπέροχες αναπαραστάσεις σκηνών από την γεωργική, θρησκευτική και στρατιωτική ζωή.  Η τεχνική μου είναι μικτή με καταγωγή από την αρχιτεκτονική και τη θεατρική μακέτα. Συχνά  χρησιμοποιώ/εντάσσω αντικείμενα που βρίσκω όπως παροπλισμένες ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα κ. α. Τον τελευταίο χρόνο ασχολούμαι πολύ με το ψηφιακό κολάζ. Με εμπνέει η μαζικότητα της Pop κουλτούρας, η ειδησεογραφική επικαιρότητα, οι ουτοπίες του 20ου αιώνα (πολιτικές, κοινωνικές, πολεοδομικές) αλλά και τα προσωπικά πάθη όπως εκδηλώνονται μέσα στην αδιάκοπη ροή της καθημερινότητας.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Hollywood Hills"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Liberty"

Πώς ενώνεται η πραγματικότητα με τη φαντασία στη δουλειά σου;

Η πραγματικότητα με την φαντασία είναι σε διαρκή αντιπαράθεση. Συγκρούονται πριν ενωθούν. Συχνά ανακυκλώνω μια οικεία εικονογραφία της νεωτερικής εποχής με στόχο να την υπονομεύσω. Όπως είπα και πριν, η μίξη φαινομενικά αταίριαχτων στοιχείων, έχει στόχο να τεθούν ερωτήματα. Πολλές από τις εικόνες που φτιάχνω μοιάζουν με στιγμιότυπα από ένα όνειρο. Μου αρέσει επίσης ν’ ανατρέπω την ‘κανονική’ κλίμακα που προσδιορίζεται από την παρουσία της ανθρώπινη φιγούρας μέσα στα έργα μου.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Message in a bottle"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Psycho Dracula"

Τι ρόλο μπορεί να παίξει η τέχνη στην Ελλάδα της κρίσης;

Τον ρόλο που έπαιζε πάντα. Δυστυχώς οι εικαστικές τέχνες στην Ελλάδα δεν έχουν ένα ευρύ κοινό. Δεν πάμε σε μουσεία, δεν πάμε σε εκθέσεις. Υπάρχει μια απαξίωση του θέσης του καλλιτέχνη που έχει γίνει εντονότερη στα χρόνια της κρίσης. Στα μάτια μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης η τέχνη έχει πάψει να συνομιλεί με οποιονδήποτε εκτός από τον εαυτό της. Με αφορμή την ‘υπόθεση  Jan Fabre’ βρεθήκαμε να μιλάμε για ιπτάμενες γάτες, παλλόμενα πέη αλλά και για κρατικοδίαιτους Έλληνες καλλιτέχνες. Όλα εκτός θέματος και με αποκλειστικό θύμα τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Τα βαρύτατα οικονομικά και πολιτικά προβλήματα στην εποχή της κρίσης που δεν δείχνει να τελειώνει, υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την μικρή σημασία που δίνει στην τέχνη και στον πολιτισμό η χώρα μας. Έχω την αίσθηση ότι το να κάνεις τέχνη στην Ελλάδα του 2016, είναι πράξη αντίστασης.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Raging Stallion"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Raging Stallion" (λεπτομέρεια)
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Always Forever"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"The show must go on"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"The winner takes it all"
0

Άρης Δημοκίδης

Γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη όπου και ζει. Ενδιαφέρεται για τα πάντα - και γράφει κυρίως γι' αυτά που του αρέσουν. (Κι έχει βγάλει 13 παιδικά βιβλία στις εκδόσεις Μεταίχμιο)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ