Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο)

0
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Ο Λόρδος Βύρων ατενίζει τα ερείπια της δημοκρατίας"

Από πολύ μικρός έφτιαχνε πόλεις της φαντασίας του με Lego, Playmobil και άλλα υλικά. Αργότερα στην εφηβεία έπαιζε στον υπολογιστή με μανία sim-city στην πρώτη του έκδοση.

Η επαφή του με την ποπ κουλτούρα είναι εμφανής και στα έργα του που παρουσιάζονται τώρα στην Γκαλερί Ειρμός, στην Θεσσαλονίκη. 

Τον ρωτώ τι έγινε μετά τα Playmobil και το sim-city.

«Η πόλη και τα κτίρια με συνάρπαζαν ήδη από μικρό», λέει.

«Η τέχνη στην ζωή μου μπήκε νομίζω μέσα από το πατρικό μου σπίτι στην Θεσσαλονίκη. Είναι ένα μοντέρνο κτίριο – τυπικό της δεκαετίας του 70- με αναφορές στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική της βόρειας Ελλάδας σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Βασίλη Παπά. Αποτελείται από πολλά μικρά επίπεδα που υπήρξαν για μένα μια υπέροχη 'παιδική χαρά' και διαμόρφωσαν την σχέση μου με τον χώρο.»

Ποια είναι η έμπνευση πίσω απ' την τωρινή σου έκθεση;

Ο τίτλος της έκθεσης NO MESSAGE προέκυψε από ένα όνειρο που είδα πρόσφατα. Ένα μπουκάλι στην ακροθαλασσιά μ’ ένα χαρτάκι μέσα. Σπάζω το μπουκάλι για να διαβάσω το μήνυμα αλλά το χαρτάκι είναι κενό, ξεθωριασμένο ίσως από την χρόνια έκθεσή του στον ήλιο. 

Ένας αποστολέας άγνωστος που δεν θα μάθει ποτέ αν το μήνυμα του θα φτάσει σε κάποιον προορισμό. 

Κι ένας τυχαίος παραλήπτης που περιμένει ν’ ανακαλύψει ‘το μήνυμα’ όμως η προσδοκία του δεν εκπληρώνεται. Μια αποτυχημένη προσπάθεια για επικοινωνία. Η διάψευση των προσδοκιών είναι ένα θέμα που πάντα με συγκινεί και διαπερνά όλα τα έργα της έκθεσης. Ο τίτλος NO MESSAGE είναι κι ένα σχόλιο για την αδυναμία της ‘πολυφωνικής’ ψηφιακής εποχής μας να εκφράσει, να στείλει και κυρίως να λάβει ένα καθαρό μήνυμα, πολιτικά, κοινωνικά, συναισθηματικά με ότι κακό ή καλό μπορεί αυτό να συνεπάγεται.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"There is a light and it never goes out"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Η μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα σε 2 τόπους είναι ο χρόνος"

 Τι είναι αυτό που σε ωθεί, στην τέχνη σου, να σχολιάζεις τη σύγχρονη ζωή;

Πέρα από το πεδίο της προσωπικής έκφρασης, νιώθω την ανάγκη να μιλήσω για πράγματα που αγαπώ, για πράγματα που μ’ ενοχλούν, για πράγματα που με τρομάζουν. Δεν έχω μεγάλη πίστη στην στρατευμένη τέχνη, ούτε στα ηθικά διδάγματα. Προσπαθώ να θέσω ερωτήματα που βασανίζουν πρώτα εμένα.

Με ποιους τρόπους προτιμάς να το κάνεις;

Μου αρέσει να συνταιριάζω πράγματα που με την πρώτη ματιά μοιάζουν ανόμοια και παράδοξα στην συνύπαρξή τους, επιστρατεύοντας το χιούμορ ως όπλο κατά της σοβαρότητας και -κυρίως- της σοβαροφάνειας. Αστροναύτες και ο Batman μέσα στα ερείπια ενός αρχαιοελληνικού ναού, ένας τσολιάς πάνω σε ξύλινο αλογάκι, μέσα σε μια ρημαγμένη βιβλιοθήκη, υπερμεγέθη ρωμαϊκά αγάλματα στην Σελήνη…    

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Προσδοσία"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Highway to Hell"

Μίλησέ μας λίγο για την τεχνική σου, και το τι σε εμπνέει…

Ο κύριος όγκος της μέχρι στιγμής εικαστικής μου δουλειάς αποτελείται από μικρά γλυπτά-διοράματα. Τα διοράματα αποτελούν μέσο έκφρασης ήδη από την αρχαία Αίγυπτο με υπέροχες αναπαραστάσεις σκηνών από την γεωργική, θρησκευτική και στρατιωτική ζωή.  Η τεχνική μου είναι μικτή με καταγωγή από την αρχιτεκτονική και τη θεατρική μακέτα. Συχνά  χρησιμοποιώ/εντάσσω αντικείμενα που βρίσκω όπως παροπλισμένες ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα κ. α. Τον τελευταίο χρόνο ασχολούμαι πολύ με το ψηφιακό κολάζ. Με εμπνέει η μαζικότητα της Pop κουλτούρας, η ειδησεογραφική επικαιρότητα, οι ουτοπίες του 20ου αιώνα (πολιτικές, κοινωνικές, πολεοδομικές) αλλά και τα προσωπικά πάθη όπως εκδηλώνονται μέσα στην αδιάκοπη ροή της καθημερινότητας.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Hollywood Hills"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Liberty"

Πώς ενώνεται η πραγματικότητα με τη φαντασία στη δουλειά σου;

Η πραγματικότητα με την φαντασία είναι σε διαρκή αντιπαράθεση. Συγκρούονται πριν ενωθούν. Συχνά ανακυκλώνω μια οικεία εικονογραφία της νεωτερικής εποχής με στόχο να την υπονομεύσω. Όπως είπα και πριν, η μίξη φαινομενικά αταίριαχτων στοιχείων, έχει στόχο να τεθούν ερωτήματα. Πολλές από τις εικόνες που φτιάχνω μοιάζουν με στιγμιότυπα από ένα όνειρο. Μου αρέσει επίσης ν’ ανατρέπω την ‘κανονική’ κλίμακα που προσδιορίζεται από την παρουσία της ανθρώπινη φιγούρας μέσα στα έργα μου.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Message in a bottle"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Psycho Dracula"

Τι ρόλο μπορεί να παίξει η τέχνη στην Ελλάδα της κρίσης;

Τον ρόλο που έπαιζε πάντα. Δυστυχώς οι εικαστικές τέχνες στην Ελλάδα δεν έχουν ένα ευρύ κοινό. Δεν πάμε σε μουσεία, δεν πάμε σε εκθέσεις. Υπάρχει μια απαξίωση του θέσης του καλλιτέχνη που έχει γίνει εντονότερη στα χρόνια της κρίσης. Στα μάτια μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης η τέχνη έχει πάψει να συνομιλεί με οποιονδήποτε εκτός από τον εαυτό της. Με αφορμή την ‘υπόθεση  Jan Fabre’ βρεθήκαμε να μιλάμε για ιπτάμενες γάτες, παλλόμενα πέη αλλά και για κρατικοδίαιτους Έλληνες καλλιτέχνες. Όλα εκτός θέματος και με αποκλειστικό θύμα τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Τα βαρύτατα οικονομικά και πολιτικά προβλήματα στην εποχή της κρίσης που δεν δείχνει να τελειώνει, υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την μικρή σημασία που δίνει στην τέχνη και στον πολιτισμό η χώρα μας. Έχω την αίσθηση ότι το να κάνεις τέχνη στην Ελλάδα του 2016, είναι πράξη αντίστασης.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Raging Stallion"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Raging Stallion" (λεπτομέρεια)
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Always Forever"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"The show must go on"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"The winner takes it all"
0

Άρης Δημοκίδης

Γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη όπου και ζει. Ενδιαφέρεται για τα πάντα - και γράφει κυρίως γι' αυτά που του αρέσουν. (Κι έχει βγάλει 13 παιδικά βιβλία στις εκδόσεις Μεταίχμιο)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ