Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση

0

1.

Perisi

Υπάρχουν δύο τρόποι να κοιτάξεις ένα μαγευτικό, τοπίο που συναντάς κατά τη διάρκεια των διακοπών σου. Ο πρώτος είναι να το αντιληφθείς σαν ευλογία, σαν μια αρμονική και ειρηνική συμβίωση των πάντων. Ο δεύτερος, εκλογικευμένος τρόπος, είναι να το δεις σαν το αποτέλεσμα ενός πλήθους βίαιων συγκρούσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη. Από τη μοριακή στιβάδα, μέχρι την τον κρυφό ανταγωνισμό των έμβιων οργανισμών και τα ίχνη της επίθεσης των άγριων καιρικών φαινομένων. Αυτός ο δεύτερος τρόπος ανήκει στο βιολόγο, στον γεωλόγο και στον αγρότη, καμιά φορά και σ' εμένα, όταν κατεβαίνω με σαγιονάρες και μαγιό στο περιβόλι για να ξεχορταριάσω, να αφανίσω δηλαδή τα αυτοφυή είδη που ανταγωνίζονται τους καλλιεργητικούς μου στόχους.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter
Ο πατέρας μου συνήθιζε να βάζει έναν καλοκαιρινό μπαξέ στην αυλή του σπιτιού μου όταν ακόμα εγώ ήμουν φοιτητής. Εξοργιζόταν όταν καταλάβαινε πως δεν ήξερα πότε να τον ποτίσω, πότε φυτεύουν τα δέντρα ή πως μπολιάζουν τα εσπεριδοειδή. Εγώ του απαντούσα πως είμαι παιδί της πόλης κι αυτό τον εξόργιζε ακόμα περισσότερο.


2.
Psycho06

Οι ερασιτέχνες καλλιεργητές που γνωρίζω –αυτοί που έχουν φάει το χειμώνα τους πάνω από την οθόνη του φορητού τους υπολογιστή- όταν σου μιλάνε για το μπαξέ τους, μιλάνε πιο πολύ για το «βρεγμένο χώμα που πάτησαν ξυπόλητοι ένα ζεστό απόγευμα» παρά για το αν βγήκαν καλές οι ντομάτες τους. Είναι φανερό πως δεν καλλιεργούν μόνο για να φάνε.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter


3.

HkalliergeiaEinaiEnadanioApoTonEautoMas

Ο πατέρας μου συνήθιζε να βάζει έναν καλοκαιρινό μπαξέ στην αυλή του σπιτιού μου όταν ακόμα εγώ ήμουν φοιτητής. Εξοργιζόταν όταν καταλάβαινε πως δεν ήξερα πότε να τον ποτίσω, πότε φυτεύουν τα δέντρα ή πως μπολιάζουν τα εσπεριδοειδή. Εγώ του απαντούσα πως είμαι παιδί της πόλης κι αυτό τον εξόργιζε ακόμα περισσότερο. Μετά το θάνατό του συνέχισα αυτή τη συνήθεια ως μνημόσυνο μιας και δεν πίστευε σε κανέναν θεό. Καλλιεργώ λοιπόν τα καλοκαίρια και δεν είμαι πια ούτε «παιδί», ούτε «της πόλης», είμαι ένα μπασταρδεμένο πράγμα που με το ένα πόδι πατάει ακόμα στην πόλη ενώ το άλλο μου λερώνεται στα χώματα του Νότιου Πηλίου καθώς σκάβω τα ίδια αυλάκια στο χώμα που έσκαβε κι εκείνος.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

4.

Groove

Όταν δεν είσαι επαγγελματίας της καλλιέργειας όλα σου φαίνονται δύσκολα και συναρπαστικά ταυτόχρονα. Παρατηρείς πράγματα που οι επαγγελματίες σπανίως θα παρατηρούσαν. Η ιδέα για το έργο "Groove" γεννήθηκε όταν συνειδητοποίησα πως ο αγρότης όταν σκάβει για να φυτέψει προχωράει με την πλάτη, κάτι που του επιβάλει ο σωστός χειρισμός της τσάπας. Πηγαίνει μπροστά με την όπισθεν. Αρκείται σε κλεφτές ματιές προς τον προορισμό του και το μόνο που μπορεί να δει είναι η έκταση της πληγής που έχει ανοίξει στη γη. Ταυτίστηκα εντελώς μ' αυτόν τον τρόπο βαδίσματος. Όλα τα σπουδαία γεγονότα της ζωής μου ούτε καν τα είχα φανταστεί. Βαδίζω με την όπισθεν. Το μόνο που βλέπω είναι το συνεχόμενο ίχνος από το σκάψιμο που έχω ρίξει.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

5.

Psycho02

Σε αντίθεση με τον γριφώδη αφορισμό του Μποντλαίρ «Η φύση δεν έχει να σου διδάξει τίποτα, ή σχεδόν τίποτα», η «αφελής» ματιά του ανθρώπου της πόλης προς την καλλιέργεια της φύσης, ενεργοποιεί ένα χείμαρρο στοχασμών που σου φτιάχνουν τη διάθεση. Η τακτική των «ρευστών δικτύων», ενός όρου δανεισμένου από την εξελικτική ψυχολογία, επιβάλει το μπλέξιμο των εμπειριών από διαφορετικά πεδία για την παραγωγή των καλών ιδεών. Όταν λέω καλές ιδέες δεν μιλάω για ένα προϊόν αλλά για τον επανασχεδιασμό της καθημερινής ζωής μας.


Πολλά από τα έργα αρχίζουν και τελειώνουν μέσα σε ελαιώνες του Πηλίου με την βοήθεια του ελαιοπαραγωγού Κώστα Αγριγιάννη που χειρίζεται βενζινοκίνητα εργαλεία, γεννήτριες και μπαταρίες. Μερικά χρειάστηκε να τελειώσουν στα εξοπλισμένα εργαστήρια των makers που ξεπετάγονται με γοργούς ρυθμούς στην Αθήνα. Εργαστήρια που από την μια πλευρά έχουν σφυριά και πριόνια κι από την άλλη δικτυωμένους υπολογιστές, 3D printers και διάφορα ρομποτικά. Κάποια έργα ολοκληρώθηκαν στους διαδρόμους του Πανεπιστημίου που διδάσκω. Γι' αυτή την έκθεση δεν κλείστηκα ούτε για ένα λεπτό μέσα στο εργαστήριο μου.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

6.

"MiaKalliergisimiEksstasi"

Το πιο σαγηνευτικό στο να καλλιεργείς είναι το ότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό συνομιλείς με το μη ορατό, με την ενέργεια που κρύβεται στο χώμα. Δεν τραβολογάς τα φυτά για να μεγαλώσουν αλλά επιδράς στο έδαφος που ριζώνουν. Αυτό ποτίζεις, σκαλίζεις, λιπαίνεις και φροντίζεις και το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών το βλέπεις στα φυτά. Έτσι κατάλαβα πως έπρεπε να αναπτύξω την άλλη μου ιδιότητα, την ακαδημαϊκή.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

7.

Psycho07

Το «Μια καλλιεργήσιμη έκσταση» είναι ένα αφήγημα που δομείται κυκλικά με όρους καλλιέργειας. Καθάρισμα, όργωμα, σπορά, πότισμα, συγκομιδή, καθάρισμα.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

Info:

A.ANTONOPOULOU.ART

01/12-20/01

Αριστοφάνους 20, Ψυρρή, 210 3214994

Τετάρτη- Παρασκευή: 14:00- 20:00, Σάββατο: 12:00- 16:00

Εγκαίνια έκθεσης: 1 Δεκεμβρίου 2017, 19:00 – 22:00

Είσοδος Ελεύθερη

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ