Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο

Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Play sculpture in prefabricated steel, 1965-80, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan). ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
0

Το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης του Τόκιο παρουσιάζει μέχρι τις 29 Αυγούστου μια μεγάλη έκθεση ιστορικής σημασίας αφιερωμένη στον Ισάμου Νογκούτσι. Ο τίτλος της έκθεσης «Μονοπάτι της ανακάλυψης» αφορά ολόκληρη τη διαδρομή ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα προς την αναζήτηση της φιλοσοφίας και του προσωπικού του αισθητικού οράματος.

Γιός ενός Ιάπωνα και μιας Αμερικανίδας, ο Νογκούτσι αγωνιζόταν για την ταυτότητά του ως καλλιτέχνη που βρέθηκε ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς, τον Ανατολικό και τον Δυτικό. Βαθιά επηρεασμένος από το έργο του Κονσταντίν Μπρανκούζι που γνώρισε όταν ήταν είκοσι ετών ο Νογκούτσι αφιέρωσε τη ζωή του στην αναζήτηση ενός κόσμου που θα επέτρεπε τη δημιουργία μιας αφηρημένης μορφής που θα αντηχεί θεμελιωδώς στη φύση.

Λόγω του πολέμου, ο Νογκούτσι γνώριζε επίσης τον πόνο του να ανήκεις σε έθνη που ήταν εχθροί και παρήγαγε έργα τέχνης εμποτισμένα με μια έντονη επιθυμία για ειρήνη.

Στα γλυπτά του, η διπλή καταγωγή του Νογκούτσι εκφράστηκε με το συνδυασμό ετερόκλητων στοιχείων που συνδυάζουν τους δύο πολιτισμούς. Εκτός από την αφαίρεση του Μπρανκούσι και την αρχαία ελληνική γλυπτική, ο Νογκούτσι επηρεάστηκε εξίσου από τους σουρεαλιστές και την ανατολική καλλιγραφία χωρίς όμως, να ενταχθεί ποτέ του σε κάποιο συγκεκριμένο καλλιτεχνικό κίνημα. 

Στην καλλιτεχνική του πορεία ο Νογκούτσι, απεικόνισε με αρχαϊκή απλότητα και καθαρότητα σύγχρονες εικόνες, ανάπλασε τοπία και δημόσιους χώρους, δημιούργησε σκηνικά για παραστάσεις μοντέρνου χορού σε διάφορες χώρες και σχεδίασε αντικείμενα τα οποία επηρέασαν το σύγχρονο ντιζάιν.

Στην καλλιτεχνική του πορεία ο Νογκούτσι, απεικόνισε με αρχαϊκή απλότητα και καθαρότητα σύγχρονες εικόνες, ανάπλασε τοπία και δημόσιους χώρους, δημιούργησε σκηνικά για παραστάσεις μοντέρνου χορού σε διάφορες χώρες και σχεδίασε αντικείμενα τα οποία επηρέασαν το σύγχρονο ντιζάιν.

Η έκθεση επιχειρεί να μεταφέρει τη βαθιά γνώση αυτού του οραματιστή καλλιτέχνη με την περίοπτη θέση στον ιαπωνικό πολιτισμό, αποκαλύπτοντας την ουσία της τέχνης και του νοήματος που έχει για εμάς σήμερα.

Σε τρεις διαφορετικούς χώρους αποκαλύπτονται οι γλυπτικές του εμπνεύσεις ενώ αποκαλύπτουν πολλά για την ουσία του design που υπάρχει στο έργο του. Μέσα από τα διάσημα φωτιστικά του από μπαμπού, μπρούτζινες, χαλύβδινες και μαρμάρινες εγκαταστάσεις, ξεδιπλώνεται η εμβάπτισή του στον ιαπωνικό πολιτισμό.

Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Black Sun, 1967-69, The National Museum of Art, Osaka ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Avatar, 1947 (cast in 1972), Bronze, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Untitled, 1987, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Akari light installation in bamboo, paper & iron, 1952-86, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Kyoko-san, 1984, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Void, 1971(1980), The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Dance 1982, The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Incarnation, 1947 (cast in 1972), Bronze, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Αkari installation from up close in paper, bamboo & iron, A, D & F series, 1954-74, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Squirrel, 1988, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Untitled, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Floor Rock, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM