Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο

Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Play sculpture in prefabricated steel, 1965-80, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan). ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
0

Το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης του Τόκιο παρουσιάζει μέχρι τις 29 Αυγούστου μια μεγάλη έκθεση ιστορικής σημασίας αφιερωμένη στον Ισάμου Νογκούτσι. Ο τίτλος της έκθεσης «Μονοπάτι της ανακάλυψης» αφορά ολόκληρη τη διαδρομή ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα προς την αναζήτηση της φιλοσοφίας και του προσωπικού του αισθητικού οράματος.

Γιός ενός Ιάπωνα και μιας Αμερικανίδας, ο Νογκούτσι αγωνιζόταν για την ταυτότητά του ως καλλιτέχνη που βρέθηκε ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς, τον Ανατολικό και τον Δυτικό. Βαθιά επηρεασμένος από το έργο του Κονσταντίν Μπρανκούζι που γνώρισε όταν ήταν είκοσι ετών ο Νογκούτσι αφιέρωσε τη ζωή του στην αναζήτηση ενός κόσμου που θα επέτρεπε τη δημιουργία μιας αφηρημένης μορφής που θα αντηχεί θεμελιωδώς στη φύση.

Λόγω του πολέμου, ο Νογκούτσι γνώριζε επίσης τον πόνο του να ανήκεις σε έθνη που ήταν εχθροί και παρήγαγε έργα τέχνης εμποτισμένα με μια έντονη επιθυμία για ειρήνη.

Στα γλυπτά του, η διπλή καταγωγή του Νογκούτσι εκφράστηκε με το συνδυασμό ετερόκλητων στοιχείων που συνδυάζουν τους δύο πολιτισμούς. Εκτός από την αφαίρεση του Μπρανκούσι και την αρχαία ελληνική γλυπτική, ο Νογκούτσι επηρεάστηκε εξίσου από τους σουρεαλιστές και την ανατολική καλλιγραφία χωρίς όμως, να ενταχθεί ποτέ του σε κάποιο συγκεκριμένο καλλιτεχνικό κίνημα. 

Στην καλλιτεχνική του πορεία ο Νογκούτσι, απεικόνισε με αρχαϊκή απλότητα και καθαρότητα σύγχρονες εικόνες, ανάπλασε τοπία και δημόσιους χώρους, δημιούργησε σκηνικά για παραστάσεις μοντέρνου χορού σε διάφορες χώρες και σχεδίασε αντικείμενα τα οποία επηρέασαν το σύγχρονο ντιζάιν.

Στην καλλιτεχνική του πορεία ο Νογκούτσι, απεικόνισε με αρχαϊκή απλότητα και καθαρότητα σύγχρονες εικόνες, ανάπλασε τοπία και δημόσιους χώρους, δημιούργησε σκηνικά για παραστάσεις μοντέρνου χορού σε διάφορες χώρες και σχεδίασε αντικείμενα τα οποία επηρέασαν το σύγχρονο ντιζάιν.

Η έκθεση επιχειρεί να μεταφέρει τη βαθιά γνώση αυτού του οραματιστή καλλιτέχνη με την περίοπτη θέση στον ιαπωνικό πολιτισμό, αποκαλύπτοντας την ουσία της τέχνης και του νοήματος που έχει για εμάς σήμερα.

Σε τρεις διαφορετικούς χώρους αποκαλύπτονται οι γλυπτικές του εμπνεύσεις ενώ αποκαλύπτουν πολλά για την ουσία του design που υπάρχει στο έργο του. Μέσα από τα διάσημα φωτιστικά του από μπαμπού, μπρούτζινες, χαλύβδινες και μαρμάρινες εγκαταστάσεις, ξεδιπλώνεται η εμβάπτισή του στον ιαπωνικό πολιτισμό.

Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Black Sun, 1967-69, The National Museum of Art, Osaka ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Avatar, 1947 (cast in 1972), Bronze, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Untitled, 1987, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Akari light installation in bamboo, paper & iron, 1952-86, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Kyoko-san, 1984, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Void, 1971(1980), The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Dance 1982, The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Incarnation, 1947 (cast in 1972), Bronze, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Αkari installation from up close in paper, bamboo & iron, A, D & F series, 1954-74, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Squirrel, 1988, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Untitled, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Floor Rock, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ