Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο

Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Play sculpture in prefabricated steel, 1965-80, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan). ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
0

Το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης του Τόκιο παρουσιάζει μέχρι τις 29 Αυγούστου μια μεγάλη έκθεση ιστορικής σημασίας αφιερωμένη στον Ισάμου Νογκούτσι. Ο τίτλος της έκθεσης «Μονοπάτι της ανακάλυψης» αφορά ολόκληρη τη διαδρομή ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα προς την αναζήτηση της φιλοσοφίας και του προσωπικού του αισθητικού οράματος.

Γιός ενός Ιάπωνα και μιας Αμερικανίδας, ο Νογκούτσι αγωνιζόταν για την ταυτότητά του ως καλλιτέχνη που βρέθηκε ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς, τον Ανατολικό και τον Δυτικό. Βαθιά επηρεασμένος από το έργο του Κονσταντίν Μπρανκούζι που γνώρισε όταν ήταν είκοσι ετών ο Νογκούτσι αφιέρωσε τη ζωή του στην αναζήτηση ενός κόσμου που θα επέτρεπε τη δημιουργία μιας αφηρημένης μορφής που θα αντηχεί θεμελιωδώς στη φύση.

Λόγω του πολέμου, ο Νογκούτσι γνώριζε επίσης τον πόνο του να ανήκεις σε έθνη που ήταν εχθροί και παρήγαγε έργα τέχνης εμποτισμένα με μια έντονη επιθυμία για ειρήνη.

Στα γλυπτά του, η διπλή καταγωγή του Νογκούτσι εκφράστηκε με το συνδυασμό ετερόκλητων στοιχείων που συνδυάζουν τους δύο πολιτισμούς. Εκτός από την αφαίρεση του Μπρανκούσι και την αρχαία ελληνική γλυπτική, ο Νογκούτσι επηρεάστηκε εξίσου από τους σουρεαλιστές και την ανατολική καλλιγραφία χωρίς όμως, να ενταχθεί ποτέ του σε κάποιο συγκεκριμένο καλλιτεχνικό κίνημα. 

Στην καλλιτεχνική του πορεία ο Νογκούτσι, απεικόνισε με αρχαϊκή απλότητα και καθαρότητα σύγχρονες εικόνες, ανάπλασε τοπία και δημόσιους χώρους, δημιούργησε σκηνικά για παραστάσεις μοντέρνου χορού σε διάφορες χώρες και σχεδίασε αντικείμενα τα οποία επηρέασαν το σύγχρονο ντιζάιν.

Στην καλλιτεχνική του πορεία ο Νογκούτσι, απεικόνισε με αρχαϊκή απλότητα και καθαρότητα σύγχρονες εικόνες, ανάπλασε τοπία και δημόσιους χώρους, δημιούργησε σκηνικά για παραστάσεις μοντέρνου χορού σε διάφορες χώρες και σχεδίασε αντικείμενα τα οποία επηρέασαν το σύγχρονο ντιζάιν.

Η έκθεση επιχειρεί να μεταφέρει τη βαθιά γνώση αυτού του οραματιστή καλλιτέχνη με την περίοπτη θέση στον ιαπωνικό πολιτισμό, αποκαλύπτοντας την ουσία της τέχνης και του νοήματος που έχει για εμάς σήμερα.

Σε τρεις διαφορετικούς χώρους αποκαλύπτονται οι γλυπτικές του εμπνεύσεις ενώ αποκαλύπτουν πολλά για την ουσία του design που υπάρχει στο έργο του. Μέσα από τα διάσημα φωτιστικά του από μπαμπού, μπρούτζινες, χαλύβδινες και μαρμάρινες εγκαταστάσεις, ξεδιπλώνεται η εμβάπτισή του στον ιαπωνικό πολιτισμό.

Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Black Sun, 1967-69, The National Museum of Art, Osaka ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Avatar, 1947 (cast in 1972), Bronze, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Untitled, 1987, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Akari light installation in bamboo, paper & iron, 1952-86, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Kyoko-san, 1984, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Void, 1971(1980), The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Dance 1982, The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Incarnation, 1947 (cast in 1972), Bronze, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Αkari installation from up close in paper, bamboo & iron, A, D & F series, 1954-74, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Squirrel, 1988, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Untitled, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Floor Rock, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ