Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter

Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς

0

H υπόθεση τοποθετείται σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ελλάδας. Στο επίκεντρο είναι ένα παράνομο ζευγάρι, με την ηρωίδα, την Όλγα, να μπλέκεται σε μια ιστορία απληστίας γεμάτη μαύρο χιούμορ, Ελληνίδες μάνες και πτώματα.

Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους έχουν ο Βασίλης Μπισμπίκης και η Βίκυ Παπαδοπούλου, ενώ ανάμεσά τους περιφέρονται γνωστές φιγούρες από τις προηγούμενες ταινίες του Οικονομίδη και ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους γελοιογράφους, ο Πέτρος Ζερβός, που έχει συνεργαστεί ξανά μαζί του, στο Μικρό Ψάρι.


«Το πρότζεκτ ξεκίνησε από τον Γιάννη» λέει ο Γιώργος Γούσης, που ανέλαβε την επιμέλεια. «Του αρέσει πολύ να συνομιλούν οι δύο τέχνες, έτσι γίνεται μια επιλογή δημιουργών που κάνουν εικονογραφήσεις με βάση το έργο. Κάναμε κάτι ανάλογο στις τρεις τελευταίες ταινίες του (Ψυχή στο στόμα, Μαχαιροβγάλτης, Μικρό Ψάρι), ακόμα και στο θεατρικό, το Στέλλα Κοιμήσου. Μας κάλεσε σε μια κλειστή προβολή πριν από περίπου έναν μήνα, για να δούμε το φιλμ και να εμπνευστούμε.

Το δικό μου σκίτσο το έκανα με αφορμή μια σκηνή που μου έμεινε και την έφερνα συχνά στο μυαλό μου μετά. Για την Μπαλάντααυτό που έχω να πω είναι ότι, όπως και στις προηγούμενες ταινίες του Γιάννη, έτσι και σε αυτήν ο θεατής θα βγει έξω με σφιγμένο στομάχι, μόνο που αυτήν τη φορά θα είναι από τα γέλια».

Ήθελα πολύ να φτιάξω τον Γιάννη έτσι, να πυροβολεί, γιατί αυτό κάνει και στις ταινίες του. Πυροβολάει με τη γλώσσα του, με την εμμονή του, με τα θέματά του, με τα πλάνα του και, φυσικά, με την καρδιά του. 

— Λένα Κιτσοπούλου


Εκτός από τον Γούση, οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν είναι οι Πέτρος Ζερβός, Τάσος Παυλόπουλος, Soter, Γεωργία Ζάχαρη, Δημήτρης Γεωργοπάλης, Μαρία Τζαμπούρα, Πάνος Μαραγκός, Χάρης Λαγκούσης, Κανέλλος COB, Πανάγος, Αλεξία Οθωναίου, Pan Pan, Παναγιώτης Μητσομπόνος και η Λένα Κιτσοπούλου, που έχει μια μικρή, αλλά αξέχαστη παρουσία μέσα στο φιλμ. Για το σκίτσο της θυμήθηκε ένα περιστατικό από τα γυρίσματα.


«Ήθελα πολύ να φτιάξω τον Γιάννη έτσι, να πυροβολεί, γιατί αυτό κάνει και στις ταινίες του. Πυροβολάει με τη γλώσσα του, με την εμμονή του, με τα θέματά του, με τα πλάνα του και, φυσικά, με την καρδιά του» λέει. «Ήθελα να βάλω και τον Ταραντίνο δίπλα του και τον Τραβόλτα και την Ούμα Θέρμαν, ήθελα υπερπαραγωγές, ζώα, μαϊμούδες, μουσακάδες, αλλά αρκέστηκα σ' αυτό γιατί δεν προλάβαινα. Αυτό που έχω ζωγραφίσει, πάντως, είναι αληθινό γεγονός και συνέβη στα γυρίσματα στην Υπάτη. Ο Γιάννης δεν θα έβγαζε όπλο εκείνη την ημέρα, ήταν ήρεμος, ήθελε απλώς να δώσει το αρκουδάκι του στον απέναντι, αλλά αυτός ήταν τόσο μαλάκας και αναίσθητος μπροστά στην αγάπη, που του είπε "πάρε το αρκουδάκι σου, ρε φίλε, από μπροστά μου", και πληγώθηκε τότε ο Τζονάκος και είπε, "δεν τον βγάζω από τη μέση αυτόν τον πούστη, που δεν καταλαβαίνει τίποτα από αγάπη"».

Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Λένα Κιτσοπούλου
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Αλεξία Οθωναίου
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Χάρης Λαγκούσης
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Γιώργος Γούσης
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Δημήτρης Γεωργοπάλης
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Μαρία Τζαμπούρα
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Πάνος Μαραγκός
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Πέτρος Ζερβός
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Κανέλλος COB
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Τάσος Παυλόπουλος
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Παναγιώτης Μητσομπόνος
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Γεωργία Ζάχαρη
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Πανάγος
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Pan Pan
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Soter

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Εικαστικά
0

Μαρία Παππά

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Εικαστικά / Όταν ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος είχε επισκεφθεί τη μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Μια ανταπόκριση του εκδότη της LiFO από το 2014, τότε που το Παρίσι φιλοξενούσε τη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη που πέθανε σήμερα.
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
Δημοκρατία

Εικαστικά / «Δημοκρατία»: Η πολιτική λειτουργία της τέχνης στη νέα έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης

Η νέα έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης ανιχνεύει τη σχέση της τέχνης με την πολιτική ιστορία στη νότια Ευρώπη κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο καθοριστικές περιόδους για την ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τα πλάσματα του Πικάσο συναντούν τους μύθους της αρχαιότητας στο Μουσείο Ελεύθερνας

Εικαστικά / Τα πλάσματα του Πικάσο συναντούν τους μύθους της αρχαιότητας στο Μουσείο Ελεύθερνας

Ο Μινώταυρος και ο Πάνας, οι Σάτυροι και οι Φαύνοι από τον ακαταμάχητο εικονογραφικό κόσμο του Πικάσο συνομιλούν με τις αρχαιότητες του Αρχαιολογικού Μουσείου Ελεύθερνας στην Κρήτη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Εικαστικά / Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Στην έκθεσή της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο χρησιμοποιεί ρομπότ και γλυπτές φιγούρες για να εκφράσει με φαντασία και χιούμορ ζοφερές ιστορίες για τη δυστοπική Αμερική των μη προνομιούχων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις

Εικαστικά / Σύγχρονη τέχνη έξω από τα όρια των γκαλερί

Τέσσερις εκθέσεις με ξεχωριστό ενδιαφέρον, έξω από τους καθιερωμένους χώρους, στον εμβληματικό Βοτανικό Κήπο Διομήδους, σε ένα κτήμα βιολογικής καλλιέργειας στο Μαρκόπουλο Αττικής, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά και στην Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ, μας δίνουν την ευκαιρία να δούμε έργα σύγχρονης τέχνης σε περιβάλλοντα που προκαλούν νέες αναγνώσεις και αφηγήσεις, οι οποίες αφορούν την ιστορία, τη φύση και τον ρόλο της τέχνης στη δημόσια σφαίρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ayumi Paul και η τελετουργία της χειροτεχνίας

Εικαστικά / Η Ayumi Paul, οι Δελφοί και η τελετουργία της χειροτεχνίας

H διεπιστημονική καλλιτέχνιδα εμπνέεται από την κοιλάδα την οποία περνούσαν οι επισκέπτες του μαντείου και την αρχαία τέχνη, μεταφέρει στο χαρτί τις λατρείες και τα οράματα της φύσης μέσα από τις βελονιές της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τα νέα έργα του Άνσελμ Κίφερ στην Αθήνα

Εικαστικά / Τα νέα έργα του Άνσελμ Κίφερ στην Αθήνα

Ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή καλλιτέχνες και ίσως ο μεγαλύτερος μεταπολεμικός καλλιτέχνης της Γερμανίας παρουσιάζει τα αποκαλυπτικά τοπία του, μια συγχώνευση καταστροφής και δημιουργίας στην γκαλερί Gagosian.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια έκθεση για την Άσπα Στασινοπούλου στο Back to Athens 2024

Εικαστικά / Μια έκθεση για την Άσπα Στασινοπούλου και την απείθαρχη τέχνη της

Από τις 26 ως τις 30 Ιουνίου, στο Back to Athens παρουσιάζονται 20 επιμελητικές εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές με περισσότερους από 190 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η σπουδαία, ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανή Penny Siopis στο ΕΜΣΤ 

Εικαστικά / Penny Siopis: Το πολυδιάστατο έργο της ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανής καλλιτέχνιδας στο ΕΜΣΤ

Το απαρτχάιντ, η αποαποικιοποίηση, η μετανάστευση, η γυναικεία ματιά, η σεξουαλική βία και η υλικότητα στην τέχνη είναι μερικά από τα θέματα που επανέρχονται στο έργο της σημαντικής αυτής γυναίκας και καλλιτέχνιδας, η οποία παράλληλα ανακαλύπτει και αποκαλύπτει την ελληνική πλευρά της μέσα από την Ιστορία και την εξορία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ύδρα: Οι νέες εκθέσεις - καθρέφτες της εποχής μας 

Εικαστικά / Ύδρα: Τέσσερις νέες εκθέσεις-καθρέφτες της εποχής μας

Οι εκθέσεις στην Ύδρα συνδυάζουν τις όψεις της σύγχρονης τέχνης με έργα που συνομιλούν με τον ψυχισμό και την κοινωνία, δημιουργώντας ένα απροσδόκητο μείγμα καλλιτεχνικών έργων με διαφορετικές καταγωγές και υπόβαθρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δάκης Ιωάννου

Εικαστικά / H λέξη που απεχθάνεται ο Δάκης Ιωάννου είναι το «support»

Ο ιδρυτής του ΔΕΣΤΕ και ένας από τους πιο σημαντικούς συλλέκτες παγκοσμίως είναι εκείνος που έκανε το νησί της Ύδρας hot spot για τους ανθρώπους της τέχνης. Και υπερηφανεύεται πως στα εγκαίνια των εκθέσεων συρρέει τόσο κόσμος έχοντας λάβει απλά ένα mail.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H σύγχρονη ελληνική κεραμική έχει πια τη δική της Μπιενάλε

Αποστολή στη Σαντορίνη / H σύγχρονη ελληνική κεραμική έχει πια τη δική της Μπιενάλε

Με έργα Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής εγκαινιάστηκε μέσα στο περίφημο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, κοντά σε έναν από τους πιο συγκλονιστικούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, το Ακρωτήρι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Εικαστικά / Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Το έργο της «RIG: untitled; blocks», με τα ανορθόδοξα υλικά και τη γλυπτική που δεν μοιάζει με τέτοια, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ