Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter

Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς

0

H υπόθεση τοποθετείται σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ελλάδας. Στο επίκεντρο είναι ένα παράνομο ζευγάρι, με την ηρωίδα, την Όλγα, να μπλέκεται σε μια ιστορία απληστίας γεμάτη μαύρο χιούμορ, Ελληνίδες μάνες και πτώματα.

Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους έχουν ο Βασίλης Μπισμπίκης και η Βίκυ Παπαδοπούλου, ενώ ανάμεσά τους περιφέρονται γνωστές φιγούρες από τις προηγούμενες ταινίες του Οικονομίδη και ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους γελοιογράφους, ο Πέτρος Ζερβός, που έχει συνεργαστεί ξανά μαζί του, στο Μικρό Ψάρι.


«Το πρότζεκτ ξεκίνησε από τον Γιάννη» λέει ο Γιώργος Γούσης, που ανέλαβε την επιμέλεια. «Του αρέσει πολύ να συνομιλούν οι δύο τέχνες, έτσι γίνεται μια επιλογή δημιουργών που κάνουν εικονογραφήσεις με βάση το έργο. Κάναμε κάτι ανάλογο στις τρεις τελευταίες ταινίες του (Ψυχή στο στόμα, Μαχαιροβγάλτης, Μικρό Ψάρι), ακόμα και στο θεατρικό, το Στέλλα Κοιμήσου. Μας κάλεσε σε μια κλειστή προβολή πριν από περίπου έναν μήνα, για να δούμε το φιλμ και να εμπνευστούμε.

Το δικό μου σκίτσο το έκανα με αφορμή μια σκηνή που μου έμεινε και την έφερνα συχνά στο μυαλό μου μετά. Για την Μπαλάντααυτό που έχω να πω είναι ότι, όπως και στις προηγούμενες ταινίες του Γιάννη, έτσι και σε αυτήν ο θεατής θα βγει έξω με σφιγμένο στομάχι, μόνο που αυτήν τη φορά θα είναι από τα γέλια».

Ήθελα πολύ να φτιάξω τον Γιάννη έτσι, να πυροβολεί, γιατί αυτό κάνει και στις ταινίες του. Πυροβολάει με τη γλώσσα του, με την εμμονή του, με τα θέματά του, με τα πλάνα του και, φυσικά, με την καρδιά του. 

— Λένα Κιτσοπούλου


Εκτός από τον Γούση, οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν είναι οι Πέτρος Ζερβός, Τάσος Παυλόπουλος, Soter, Γεωργία Ζάχαρη, Δημήτρης Γεωργοπάλης, Μαρία Τζαμπούρα, Πάνος Μαραγκός, Χάρης Λαγκούσης, Κανέλλος COB, Πανάγος, Αλεξία Οθωναίου, Pan Pan, Παναγιώτης Μητσομπόνος και η Λένα Κιτσοπούλου, που έχει μια μικρή, αλλά αξέχαστη παρουσία μέσα στο φιλμ. Για το σκίτσο της θυμήθηκε ένα περιστατικό από τα γυρίσματα.


«Ήθελα πολύ να φτιάξω τον Γιάννη έτσι, να πυροβολεί, γιατί αυτό κάνει και στις ταινίες του. Πυροβολάει με τη γλώσσα του, με την εμμονή του, με τα θέματά του, με τα πλάνα του και, φυσικά, με την καρδιά του» λέει. «Ήθελα να βάλω και τον Ταραντίνο δίπλα του και τον Τραβόλτα και την Ούμα Θέρμαν, ήθελα υπερπαραγωγές, ζώα, μαϊμούδες, μουσακάδες, αλλά αρκέστηκα σ' αυτό γιατί δεν προλάβαινα. Αυτό που έχω ζωγραφίσει, πάντως, είναι αληθινό γεγονός και συνέβη στα γυρίσματα στην Υπάτη. Ο Γιάννης δεν θα έβγαζε όπλο εκείνη την ημέρα, ήταν ήρεμος, ήθελε απλώς να δώσει το αρκουδάκι του στον απέναντι, αλλά αυτός ήταν τόσο μαλάκας και αναίσθητος μπροστά στην αγάπη, που του είπε "πάρε το αρκουδάκι σου, ρε φίλε, από μπροστά μου", και πληγώθηκε τότε ο Τζονάκος και είπε, "δεν τον βγάζω από τη μέση αυτόν τον πούστη, που δεν καταλαβαίνει τίποτα από αγάπη"».

Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Λένα Κιτσοπούλου
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Αλεξία Οθωναίου
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Χάρης Λαγκούσης
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Γιώργος Γούσης
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Δημήτρης Γεωργοπάλης
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Μαρία Τζαμπούρα
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Πάνος Μαραγκός
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Πέτρος Ζερβός
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Κανέλλος COB
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Τάσος Παυλόπουλος
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Παναγιώτης Μητσομπόνος
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Γεωργία Ζάχαρη
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Πανάγος
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Pan Pan
Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς Facebook Twitter
Soter

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Εικαστικά
0

Μαρία Παππά

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ