Απεργία την Πρωτομαγιά

Η σημασία του ανοιχτού διαγωνισμού της ΔΕΗ / επισημάνσεις του εικαστικού Ηλία Παπαηλιάκη και του αναπληρωτή καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Πάνου Κοκκινιά

Η σημασία του ανοιχτού διαγωνισμού της ΔΕΗ / επισημάνσεις του εικαστικού Ηλία Παπαηλιάκη και του αναπληρωτή καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Πάνου Κοκκινιά Facebook Twitter
0

Όλοι γνωρίζουμε ότι η ΔΕΗ, η εμβληματική ελληνική εταιρεία που είναι συνυφασμένη τόσο με την ενέργεια όσο και με την εξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό της χώρας μας, κατ΄ επέκταση της ίδιας μας της ζωής, ακολουθεί πάντα τα μηνύματα της εποχής και η ιστορία της είναι ένα δείγμα που απεικονίζει αυτή την πρόοδο.

Μια ματιά στα ιστορικά της αρχεία, σε εικόνες εμβληματικές, αρκεί για να κατανοήσουμε τις μεγάλες αλλαγές που έχουν τελεστεί όχι μόνο στην καθημερινότητά μας ή στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα γύρω μας αλλά και στον τρόπο κυρίως που αντιλαμβανόμαστε τις προτεραιότητες και τις επιταγές τόσο του 20ου όσο και του 21ου αιώνα. Σαν εταιρεία που ψάχνει τρόπο να συνδεθεί με τον σύγχρονο καταναλωτή κάνει τολμηρά βήματα όχι μόνο κλείνοντας τις παλιές ρυπογόνες μονάδες και ανοίγοντας στη θέση τους νέες πράσινες μονάδες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά και δημιουργώντας μια γέφυρα για να φέρει κοντά της τον πολίτη μέσω της τέχνης.

Αυτός ο διαγωνισμός δίνει ένα παράδειγμα, κάνει μια αρχή και μπορεί να είναι θεματικός, αλλά δεν περιορίζει, γιατί πολλές φορές η τέχνη τρέφεται από το πλαίσιο, το οποίο μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να σε κινητοποιήσει και είναι θετικό, ειδικά όταν υπάρχουν και σημαντικά βραβεία όπως αυτά που θα απονεμηθούν.

Έχοντας μια μακρά ιστορία και άρρηκτες σχέσεις με την καλλιτεχνική κοινότητα εδώ και δεκαετίες, πέρα από αγορές και αναθέσεις οργανώνει τον πρώτο ανοιχτό διαγωνισμό που έρχεται σε μια εποχή που κάθε καλλιτέχνης και δημιουργικό μυαλό χρειάζονται ενθάρρυνση, προσκαλώντας δημιουργούς από όλο το φάσμα και από κάθε μορφή τέχνης σε μια διαδικασία πειραματισμού και δημιουργίας νέων έργων.

Η σημασία του ανοιχτού διαγωνισμού της ΔΕΗ / επισημάνσεις του εικαστικού Ηλία Παπαηλιάκη και του αναπληρωτή καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Πάνου Κοκκινιά Facebook Twitter

Με την ιστορία της ΔΕΗ να δίνει έμπνευση οι καλλιτέχνες καλούνται να αντλήσουν ερεθίσματα και ιδέες από το σήμα, τα στοιχεία εταιρικής ταυτότητάς της αλλά και όσα συμβολίζει για τους Έλληνες: την ενέργεια, το φως και έμμεσα, τον εκσυγχρονισμό, την ανάπτυξη και τη βιώσιμη πρόοδο.

Η πλατφόρμα που έχει ανοίξει από τις 22 Ιουνίου θα υποδεχτεί φωνές και δουλειές καλλιτεχνών που μπορούν να ετοιμάσουν το έργο τους  ανατρέχοντας σε ένα εξαιρετικά άρτιο, πολύτιμο και πρωτοποριακό για την εποχή του αρχείο, εξαιρετικά τεκμηριωμένο,  το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν ή να εμπνευστούν από αυτό και να το συνδέσουν με τις ιδέες τους μέσα από ζωγραφική, video, street art, design, γλυπτική, installations, μικρογλυπτική, φωτογραφία, νέα μέσα, performance. Τα έργα που θα επιλεγούν, θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα που θα κατασκευαστεί ειδικά για τον διαγωνισμό, ενώ θα ακολουθήσει έκθεσή τους το χειμώνα του 2021-22 Παράλληλα, θα αναδειχθούν πέντε νικητές οι οποίοι θα κερδίσουν συνολικά το ποσό των € 20.000.

Η σημασία του ανοιχτού διαγωνισμού της ΔΕΗ / επισημάνσεις του εικαστικού Ηλία Παπαηλιάκη και του αναπληρωτή καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Πάνου Κοκκινιά Facebook Twitter

Η Επιτροπή που συγκροτήθηκε αποτελείται από την επιμελήτρια και ιστορικό τέχνης Κατερίνα Κοσκινά, τον καθηγητή της Καλών Τεχνών Νίκο Ναυρίδη, τον Πάνο Κοκκινιά, Αναπληρωτή Καθηγητή Φωτογραφίας στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνα, τον εικαστικό Ηλία Παπαηλιάκη, τον γραφίστα και ιδρυτή της Beetroot Design Group Γιάννη Χαραλαμπόπουλο, τον σκηνοθέτη Τάσο Μπουλμέτη και την Ιστορικό-βιομηχανική αρχαιολόγο Μαρία Μαυροειδή.

"Συγκεκριμένα, αυτός ο διαγωνισμός είναι μια πολύ ωραία ιστορία. Η ΔΕΗ είναι μια μεγάλη εταιρεία και αυτό μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλους αλλά ακόμα και αν δε βρει μιμητές αυτό το παράδειγμα έχει μεγάλη αξία γιατί θα δώσει βήμα να φτιαχτούν καινούργια πράγματα και να στηριχτούν καινούργιες προσπάθειες. Πιο ειδικά, η επιτροπή έχει ικανότατους και αξιολογότατους συναδέλφους που σημαίνει ότι ένας νέος καλλιτέχνης έχει όλα τα εχέγγυα να ασχοληθεί με αυτό τον διαγωνισμό. Πιστεύω ότι είναι μια καλή σύνθεση ανθρώπων και ιδεών και το αποτέλεσμα θα είναι θαυμάσιο. Για μένα είναι πολύ τιμητικό να είμαι σε αυτή την επιτροπή και να μπορέσω να έρθω σε επαφή με νέους καλλιτέχνες και έργα γιατί ο νέος καλλιτέχνης χρειάζεται τα πάντα. Όλα όσα χρειάζεται ένας ηλικιωμένος καλλιτέχνης τα χρειάζεται ένας νέος στο πολλαπλάσιο για να μπορέσει να σταθεί στα πόδια του. Οι καλλιτέχνης είναι πολύ εύκολο να βγει από το παιχνίδι ή να χάσει το δρόμο του μέχρι να σταθεροποιηθεί δηλαδή. Σίγουρα αυτή η βοήθεια που θα δώσει αυτός ο διαγωνισμός είναι πολύ σημαντική. Αυτό πρέπει να γίνει με τις νέες ευκαιρίες, πρέπει να υπάρχουν και να τις μοιράζουμε απλόχερα και να τους δίνουμε έδαφος. Και μιλώντας για το ξεκίνημα θέλω να πω ότι όταν ξεκινάμε, δεν έχει κανένας στο νου του την καριέρα, σκέπτεται τον εαυτό του, ως ύπαρξη, το λόγο του, αυτά κοιτάει κάποιος όταν ξεκινήσει, δεν μπαίνει να παίξει το παιχνίδι της τέχνης. Το ξεκίνημα είναι πολύ σημαντικό και εγώ είμαι χαρούμενος γιατί είναι πολύ συγκινητικό να βλέπεις τους νέους καλλιτέχνες, αυτούς που θα στηριχτούν στην ιστορία αυτή, ακόμα και για να την ανατρέψουν ή να τη δείξουν με άλλο τρόπο να φέρνουν και δείχνουν τη δουλειά τους» λέει ο εικαστικός Ηλίας Παπαηλιάκης.

Η σημασία του ανοιχτού διαγωνισμού της ΔΕΗ / επισημάνσεις του εικαστικού Ηλία Παπαηλιάκη και του αναπληρωτή καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Πάνου Κοκκινιά Facebook Twitter

«Αυτό που κυρίως ήθελα να πω είναι ότι στην Ελλάδα και μετά από δέκα χρόνια κρίσης αλλά έτσι κι αλλιώς και πριν από αυτή, δεν υπήρχε στήριξη στον πολιτισμό, στο έργο των καλλιτεχνών» σημειώνει ο αναπληρωτής καθηγητής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Πάνος Κοκκινιάς. « Το να υπάρχουν μεγάλες δημόσιες υπηρεσίες όπως η ΔΕΗ οι οποίες με αυτό τον τρόπο μπορούν να βοηθήσουν τους καλλιτέχνες είναι ευκταίο και εννοείται χαίρεται κάποιος να το ακούει και γιαυτό το λόγο συμμετέχω σε αυτή την επιτροπή που απαρτίζεται από πολύ σοβαρά πρόσωπα στο χώρο της τέχνης. Θεωρώ ότι είναι μέρος της δουλειάς μου με αυτό τον τρόπο να συμμετέχω στο να υπάρξει στήριξη στους καλλιτέχνες ειδικά αυτή την περίοδο που διανύουμε για να αναδειχθούν νέα έργα και η κίνηση της ΔΕΗ είναι θετική και δημιουργεί αισιοδοξία.

Αυτός ο διαγωνισμός δίνει ένα παράδειγμα, κάνει μια αρχή και μπορεί να είναι θεματικός, αλλά δεν περιορίζει, γιατί πολλές φορές η τέχνη τρέφεται από το πλαίσιο, το οποίο μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να σε κινητοποιήσει και είναι θετικό, ειδικά όταν υπάρχουν και σημαντικά βραβεία όπως αυτά που θα απονεμηθούν. Κατά τη γνώμη μου, αυτές οι πρωτοβουλίες κάνουν μια αρχή και δημιουργούν ένα προηγούμενο που πολλές φορές βοηθά να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ύπαρξη της τέχνης και τη συμμετοχή των καλλιτεχνών σε μεγάλα έργα ή στο δημόσιο χώρο».

Η σημασία του ανοιχτού διαγωνισμού της ΔΕΗ / επισημάνσεις του εικαστικού Ηλία Παπαηλιάκη και του αναπληρωτή καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Πάνου Κοκκινιά Facebook Twitter

Στην ανοιχτή πρόσκληση «Η ΔΕΗ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΤΕΧΝΗ» που έχει διάρκεια έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2021, η επταμελής Επιτροπή, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους της ∆ΕΗ και καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου των τεχνών θα αξιολογήσει τα έργα με βάση εικαστικά κριτήρια, τη δημιουργικότητα, την πρωτοτυπία και την έκφραση των αξιών της ΔΕΗ. Κάθε καλλιτέχνης έχει δικαίωμα να υποβάλει ένα μόνο έργο. Μετά την πρώτη αξιολόγηση, θα ενημερωθούν οι καλλιτέχνες που επελέγησαν και θα ακολουθήσει η αποστολή του φυσικού αντικειμένου, προσχεδίου ή μακέτας -στις περιπτώσεις που χρειάζεται- ενώ θα δοθεί και η δυνατότητα πρόσβασης σε παλαιές εγκαταστάσεις και υλικό, όπως παλιά σήματα ∆ΕΗ για το ενδεχόμενο υλοποίησης installations, με διάθεση του υλικού από τη ∆ΕΗ. Στην επόμενη φάση, θα αποσταλούν τα πρωτότυπα έργα, για την τελική κρίση από την Επιτροπή.  

Εικαστικά
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ