10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ Facebook Twitter
Mihael Milunovic, The Cell, 2018, λάδι σε καμβά, 140 Χ 210 εκ., ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα και του καλλιτέχνη

10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ

0

Ο Manuel Ocampo κατάγεται από τις Φιλιππίνες ενώ ο Mihael Milunovic από τη Σερβία, χώρες που έχουν στιγματιστεί από την αποικιοκρατία, από σκληρά καθεστώτα και πολέμους.

Στην παράλληλη έκθεση των έργων τους στην γκαλερί ΑΔ, που ξεκινά την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018 στις 20:00, οι καλλιτέχνες θέτουν υπό αμφισβήτηση παγιωμένα ιδεολογικά συστήματα (πολιτιστικά, θρησκευτικά, πολιτικά), εκθέτοντας τη διφορούμενη λειτουργία των ιδεολογικών συμβόλων στην κατασκευή της ταυτότητας.

Μέσα από τους φανταστικούς κόσμους που δημιουργούν, και οι δύο καλλιτέχνες επιλέγουν να πάρουν θέση απέναντι στη παγκόσμια κρίση και να αναζητήσουν τις αιτίες της.

10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ Facebook Twitter
Manuel Ocampo, 7 Pointed Star Minus One, 2017, λάδι σε καμβά, 175 Χ 120 εκ., ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα και του καλλιτέχνη
10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ Facebook Twitter
Manuel Ocampo, Ethnic Types, 2016, λάδι σε καμβά, 162 Χ 130 εκ., ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα και του καλλιτέχνη

Ο Manuel Ocampo έκανε αίσθηση στην Ευρώπη και την Αμερική όταν το έργο του παρουσιάστηκε από τον Jan Hoet στην Documenta ΙΧ στο Κάσελ (1992) καθώς και στην Μπιενάλε της Βενετίας (1993, 2001 & 2017). Με σαρκασμό συνδυάζει την μπαρόκ θρησκευτική εικονογραφία με τις κοσμικές πολιτικές αφηγήσεις.

Η δουλειά του Milunovic, που θυμίζει τη ζωγραφική της Νέας Σχολής της Λειψίας (Neo Rauch, Matthias Weischer, Tim Eitel, κλπ.), σχετίζεται με το κλίμα της μεταπολεμικής Γιουγκοσλαβίας και την ήττα της ουτοπίας και αποπνέει μία αίσθηση ψυχρότητας και ελλοχεύουσας απειλής.

10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ Facebook Twitter
Manuel Ocampo, Crucified in Parts, 2017,λάδι σε καμβά, 36 Χ 27 εκ., ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα και του καλλιτέχνη
10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ Facebook Twitter
Manuel Ocampo, Yes, Sir! No, Sir! Right Away, Sir!, 2016, ακρυλικά σε καμβά, 162 Χ 130 εκ., ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα και του καλλιτέχνη
10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ Facebook Twitter
Manuel Ocampo, Hockney, 2017, λάδι σε καμβά, 45 Χ 36 εκ., ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα και του καλλιτέχνη
10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ Facebook Twitter
Manuel Ocampo, God of Tooth, 2017, λάδι σε καμβά, 46 X 35 , ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα και του καλλιτέχνη
10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ Facebook Twitter
Mihael Milunovic, Red Chair, 2018, λάδι σε καμβά, 150 Χ 200 εκ., ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα και του καλλιτέχνη
10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ Facebook Twitter
Mihael Milunovic, Soldier of Deception, 2016, λάδι σε καμβά, 61 Χ 50 εκ., ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα και του καλλιτέχνη
10 εικόνες από την παράλληλη έκθεση των Ocampo και Milunovic που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί ΑΔ Facebook Twitter
Mihael Milunovic, Leader, 2016, λάδι σε καμβά, 61 Χ 50 εκ., ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα και του καλλιτέχνη

Info

Γκαλερί ΑΔ, Παλλάδος 3, Ψυρρή

12 Σεπτεμβρίου – 24 Νοεμβρίου 2018

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 12:00-21:00 και Σάββατο 12:00-16:00

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM