H Documenta 14 του 2017, η πρώτη στην 63χρονη ιστορία του θεσμού που έγινε σε δύο πόλεις, το Κάσελ, όπως κάθε φορά, αλλά και την Αθήνα, εμφάνισε έλλειμμα ύψους 7,6 εκατ. ευρώ. 

 

Το νούμερο αυτό προέκυψε από νεότερο εσωτερικό έλεγχο και είναι πάνω από 2 εκατ. ευρώ μεγαλύτερο από τον αρχικό υπολογισμό. 

 

Θα καλυφθεί σε ισόποσα μερίδια από τους δύο μετόχους της εταιρίας που έχει συσταθεί για τη διοργάνωση της έκθεσης. Πρόκειται για τον δήμο του Κάσελ και το κρατίδιο της Έσσης.

 

Σύμφωνα με τα γερμανικά ΜΜΕ, αιτία του μεγάλου ελλείμματος ήταν η επέκταση της έκθεσης στην Αθήνα.

 

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της έκθεσης του 2017, Άνταμ Σίμτσικ, έχει στο παρελθόν διαμαρτυρηθεί δημόσια πως τα 37 εκατ. ευρώ που προβλέπονταν για την έκθεση (από τα οποία τα μισά έπρεπε να προέλθουν από χορηγούς, πωλήσεις εισιτηρίων και πωλήσεις υλικού που σχετίζονταν με την έκθεση) ήταν ανεπαρκή. Επίσης, είχε επισημάνει πως οι υποδομές του Κάσελ δε είναι πια κατάλληλες για τον αυξανόμενο αριθμό επισκεπτών.

 

Πράγματι, το 2017 επισκέφτηκαν την έκθεση στο Κάσελ 891.500 άνθρωποι, αριθμός ρεκόρ. Άλλοι 330.000 ήταν οι επισκέπτες στην Αθήνα .

Η εταιρία διοργάνωσης αποφάσισε να αυξήσει σημαντικά τον προϋπολογισμό για την επόμενη Documenta. 

 

«Σε κάθε περίπτωση, μετά από μια σύντομη περίοδο σε ρηχά νερά, όπως μπορεί να συμβεί σε κάθε ταξίδι, το καράβι πλέει ξανά σταθερά» αναφέρει ο Kρίστιαν Γκέσελε, δήμαρχος του Κάσελ και πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της έκθεσης.

 

Όπως έχει γίνει γνωστό, η Documenta θα έχει ένα νέο ελεγκτικό μηχανισμό για τα έξοδα, καθώς και καινούργιο τμήμα επικοινωνίας και μάρκετινγκ. 

 

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της επόμενης Documenta αναμένεται να ανακοινωθεί πρώτους μήνες του 2019. Θα τον επιλέξει οκταμελή επιτροπή η οποία ήδη έχει καταλήξει σε δέκα υποψήφιους που θα της της παρουσιάσουν τις ιδέες τους, πριν η επιτροπή αποφασίσει οριστικά. 

 

Με πληροφορίες από Theartnewspaper.com