NEO VIDCAST

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation!

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter
0

 Η Μαρί- Μαργκώ Τσακίρη Σκανάτοβιτς, δημιουργός του όμορφου animation "My mother's coat" που έχει λάβει το Μέγα Βραβείο στο φεστιβάλ Animasyros, μας μιλά από το Λονδίνο για την πολυβραβευμένη κολεκτίβα Moth Collective και για το καινούριο τους φιλμ "Planet Under Pressure" που αφορά στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής.

Who is who:
H Μαρί- Μαργκώ ζει τα τελευταία δέκα χρόνια κι εργάζεται στην Αγγλία, όπου σπούδασε Εικονογράφηση και Animation. Δουλεύοντας παράλληλα ως freelancer και διδάσκοντας σε πανεπιστήμια της χώρας ως visiting tutor, η Μαρία δημιούργησε το 2010 με τους Daniel Chester και Dave Prosser την animation κολεκτίβα Moth Collective ως ένα δημιουργικό side project. Από φέτος το καλοκαίρι η Moth Collective λειτουργεί ως ένα full time animation studio.

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter
Η Μαρία- Μαργκώ με τους Daniel Chester και Dave Prosser στην απονομή του βραβείου "Young Guns"- Art Directors Club, στην Νέα Υόρκη.

Τι είναι η Moth Collective, και με τι είδους animation πρότζεκτ καταπιάνεστε συνήθως;
Η Moth Collective δημιουργήθηκε αρχικά ως μία πλατφόρμα μη εμπορικών πρότζεκτ που έχουν για μας ιδιαίτερη καλλιτεχνική ή ιδεολογική αξία.

Έχουμε δουλέψει πάνω σε editorial animation, σε ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, σε animation για φιλανθρωπικές και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις όπως η WWF, η NSPCC (Εθνική Εταιρεία για την Πρόληψη της Κακοποίησης του Παιδιού )και η περιβαλλοντική Global Canopy Programme, ενώ το 2010 δημιουργήσαμε τα Wikiman animation για τα TED talks.

Δεν έχουμε ποτέ δεχθεί δουλειά με την οποία δεν αισθανόμαστε καλά από ηθικής άποψης, και προσπαθούμε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε δουλεύοντας για εταιρείες που σεβόμαστε.
Το ντοκιμαντέρ 'Maidentrip' που έκανε την πρεμιέρα του στο φεστιβάλ SXSW, στο Όστιν του Τέξας το 2013 έστρεψε την προσοχή του αμερικάνικου κοινού πάνω στη δουλειά μας, και μας άνοιξε τη πόρτα στον κόσμο των ντοκιμαντέρ.


Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter


Τα φιλμ των Moth Collective έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ όλου του κόσμου, και έχουν τιμηθεί με διάφορα βραβεία και διακρίσεις.

Το 2011 κερδίσανε ένα Bafta Nomination για το animation "Matter Fisher", ενώ πέρσι παρέλαβαν το βραβείο Young Creative Network στο Λονδίνο καθώς και το βραβείο του Art Directors Club, "Young Guns" στην Νέα Υόρκη.
Τελευταία τους δουλειά είναι το ολοκαίνουριο "Planet Under Pressure" που προβλήθηκε στο Climate Change Conference στο Περού τον περασμένο Δεκέμβριο.


Μιλήστε μας για το καινούριο σας φιλμ, "Planet Under Pressure".

Περί τίνος πρόκειται;
To Planet Under Pressure παρουσιάζει μία νέα ατζέντα κλιματολογικής ασφάλειας.

Σήμερα ο άνθρωπος ασκεί όλο και μεγαλύτερη πίεση στους φυσικούς πόρους της γης, πρόβλημα που επιδεινώνεται και από το ήδη υφιστάμενο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.

Το νερό, η φυσική ενέργεια, αλλά και η ίδια η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζονται βαθιά από αυτή την κατάσταση που αφορά με τον έναν ή τον άλλον τρόπο ολόκληρο τον πλανήτη. Το φιλμ μας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας από το δάσος του Αμαζονίου και καταλήγοντας στην Λίμα όπου οι πολιτικοί υπογράφουν την συμφωνία ενημερωμένοι πλέον για τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής, αλλά και για την αντιμετώπισή της.

Η κλιματική αλλαγή είναι ένα πρόβλημα που μας καταδιώκει εδώ και χρόνια, κάτι που πολλές εταιρείες και κυβερνήσεις δεν θέλουν να παραδεχθούν.

Ένα animation δεν μπορεί να σώσει τον κόσμο, αλλά μπορεί να κινητοποιήσει μερικούς πολιτικούς ή να ευαισθητοποιήσει ανθρώπους να ζουν πιο οικολογικά


Τι σας ενέπνευσε για την δημιουργία του φιλμ;
Η GCP μας έδωσε έτοιμο το σενάριο, και πλήρη καλλιτεχνική ελευθερία για το "look" του έργου.

Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι πολύχρωμο, έντονο και κάτι που θα ενέπνεε θετικότητα. Όχι μόνο για να εικονογραφήσουμε σωστά το δάσος του Αμαζονίου, αλλά και για να εμπνεύσουμε ένα μήνυμα θετικότητας και ελπίδας.

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter

Και τι είδους τεχνικές χρησιμοποιήσατε, και πόσο καιρό σας πήρε η δημιουργία του;
Είχαμε έξι εβδομάδες για την παραγωγή του έργου, αλλά αφού το παραδώσαμε είχαμε άλλες δυο τρεις εβδομάδες για να το τελειοποιήσουμε.
Όλα τα backgrounds είναι σχεδιασμένα στο Photoshop, το character animation είναι φτιαγμένο στο Flash και το After Effects, και όλο το compositing στο After Effects επίσης.

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter


Δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεστε με τον περιβαλλοντικό οργανισμό GCP, μιας που πέρσι δημιουργήσατε το εξίσου όμορφο "Amazonia Security Agenda".

Τι σας προσφέρει ως δημιουργούς η πραγματοποίηση τέτοιων φιλμ που καταπιάνονται με τέτοια θέματα;
Είναι πολύ σημαντικό για μας να δημιουργούμε για θέματα που μας απασχολούν σε κοινωνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Η κλιματική αλλαγή είναι ένα πρόβλημα που μας καταδιώκει εδώ και χρόνια, και ένα πρόβλημα που πολλές εταιρείες και κυβερνήσεις δεν θέλουν να παραδεχθούν. Ένα animation δεν μπορεί να σώσει τον κόσμο, αλλά αν μπορέσει να κινητοποιήσει μερικούς πολιτικούς, ή να ευαισθητοποιήσει κάποιους ανθρώπους ώστε να ζουν πιο οικολογικά, τότε έχουμε ήδη καταφέρει μια μικρή νίκη, και αυτό μας προσφέρει ιδιαίτερη ευχαρίστηση.


Με ποιους τρόπους όμως ένα animation μπορεί να βοηθήσει στην ευαισθητοποίηση του κόσμου για την κλιματική αλλαγή;
Το 'Planet Under Pressure' προβλήθηκε στο Climate Change Conference στην Λίμα του Περού ως εισαγωγή στις ομιλίες που είχαν πολύ θετική αποδοχή.

Οπότε, θέλουμε να πιστεύουμε ότι μπορέσαμε να συνεισφέρουμε έστω και σε μικρή κλίμακα.

Τα animations που παρουσιάζονται σε αυτές τις συνεδριάσεις είναι συνήθως σε μορφή infographics, έτσι μία πολύ πιο narrative-based παρουσίαση μπορεί και να "αγγίξει" τους πολιτικούς εκτός από να τους ενημερώσει απλά γύρω από στατιστικά στοιχεία.
Επιπλέον, το έργο μας για την WWF (μέρος μίας μεγάλης καμπάνιας για την υπεραλιεία στην Ευρώπη) ήταν σύμφωνα με τον ίδιο τον οργανισμό η πιο επιτυχημένη καμπάνια που είχαν κάνει τα τελευταία χρόνια, με μεγάλο αντίκτυπο.

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter


Για ποιο άλλο κοινωνικό /πολιτικό/ περιβαλλοντικό ζήτημα θα θέλατε να δημιουργήσετε ένα animation με μήνυμα;
Το 2011 δουλέψαμε πάνω σε ένα βίντεο κλιπ που ονομάζεται "Freedom for Palestine", ένα θέμα που μας απασχολεί ιδιαίτερα.

Υπάρχουν πολλά προβλήματα στον κόσμο αυτή τη στιγμή, οπότε θα ήταν δύσκολο να διαλέξουμε ένα συγκεκριμένο. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι έχουμε ήδη φτιάξει μια τέτοια εικόνα ως εταιρεία ώστε να μας προσεγγίζουν εταιρείες και πελάτες μιας συγκεκριμένης κοινωνικής και ηθικής αξίας.

____________________________________

Περισσότερα animation φιλμ των Moth Collective, εδώ

Design
0

NEO VIDCAST

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR