Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης

 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
0

Στην εποχή που το Google Earth σου δίνει τη δυνατότητα να εντοπίσεις ακόμα και τη γλάστρα στην αυλή του σπιτιού σου, οπουδήποτε και αν ζεις στον κόσμο και να περιηγηθείς παντού, ακόμα και στην άλλη άκρη της Γης, μια επιτραπέζια υδρόγειος σφαίρα μπορεί να φαίνεται άχρηστη και ξεπερασμένη. Και η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει λόγος να αποκτήσεις σήμερα μια υδρόγειο σφαίρα φτιαγμένη από πλαστικό, σε μαζική παραγωγή, προϊόν ενός κινέζικου εργοστασίου.

Υπάρχουν όμως και υδρόγειοι που είναι έργα τέχνης, φτιαγμένες στο χέρι με την παλιά τεχνική που εμφανίστηκε γύρω στον δεύτερο αιώνα προ Χριστού και εξελίχθηκε και έγινε όλο και πιο ακριβής με κάθε βήμα της τεχνολογικής ανάπτυξης. Μέχρι που ξεπεράστηκε εντελώς.

Η εταιρία του Bellerby & Co. Globemakers αυτή τη στιγμή φτιάχνει τις καλύτερες χειροποίητες υδρογείους στον κόσμο. Έργα των Bellerby & Co. Globemakers έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια σε ταινίες του Χόλιγουντ, σε παραγωγές του BBC και ένα σωρό καλλιτέχνες τα έχουν χρησιμοποιήσει σε εγκαταστάσεις τους.

Παρόλα αυτά υπάρχουν ακόμα ρομαντικοί που τις αναζητούν, που ψάχνουν να βρουν υδρογείους-έργα τέχνης φτιαγμένα στο χέρι, κάτι που είναι σπάνιο στις μέρες μας. Αυτό διαπίστωσε και ο Peter Bellerby όταν αναζήτησε μια υδρόγειο, ότι κανείς δεν έφτιαχνε πια με την παλιά τεχνική, κι ότι ήταν αδύνατο να βρει μια καλής ποιότητας σφαίρα για να κάνει δώρο στον 80χρονο πατέρα του. Αποφάσισε έτσι να την φτιάξει ο ίδιος. Αρχικά σκόπευε να φτιάξει μια για τον πατέρα του και μια για τον ίδιο –αν του έφταναν τα λεφτά. Κι αφού ξεπέρασε το budget κατά δεκάδες χιλιάδες δολάρια και του στοίχισε πολύ περισσότερο από όσο φανταζόταν, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει όσα έμαθε για να φτιάξει μια εταιρία το 2008, μετακομίζοντας στο Stock Newington, στο Λονδίνο. Η εταιρία προσέλαβε μια μικρή ομάδα δημιουργών που δουλεύουν σε ένα ανοιχτό χώρο με μεγάλα παράθυρα, ανάμεσα σε μεγάλα κομμάτια χαρτιού και σχέδια χρωματισμένα με νερομπογιές, χάρτινες λωρίδες κρεμασμένες με μανταλάκια και λευκές σφαίρες που περιμένουν να ντυθούν με σχέδια και χρώματα και να γίνουν υδρόγειοι. Η τεχνική κολλήματος του σχεδιασμένου χαρτιού πάνω στις σφαίρες ονομάζεται «goring» και για να ολοκληρωθεί μπορεί να χρειαστεί και έναν χρόνο (ή και παραπάνω) για κάθε σφαίρα.

«Είναι κάτι που γίνεται απίστευτη πρόκληση» λέει ο Bellerby. «Ολόκληρη η διαδικασία σχεδιασμού των χαρτιών και μετά η τοποθέτησή τους πάνω στη σφαίρα είναι γεμάτη προβλήματα, προκύπτουν θέματα που δεν μπορείς να προβλέψεις ούτε να φανταστείς και το κάθε λάθος το πολλαπλασιάζεις με το π».

 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter

Η εταιρία του Bellerby & Co. Globemakers αυτή τη στιγμή φτιάχνει τις καλύτερες χειροποίητες υδρογείους στον κόσμο. Έργα των Bellerby & Co. Globemakers έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια σε ταινίες του Χόλιγουντ, σε παραγωγές του BBC και ένα σωρό καλλιτέχνες τα έχουν χρησιμοποιήσει σε εγκαταστάσεις τους. Η εταιρία έχει επίσης την στήριξη της Royal Geographic Society και κατάφερε να διοργανώσει την πρώτη έκθεση υδρογείου το 2012.   

Περισσότερα έργα τους και την καθημερινότητά τους μπορείς να δεις στο site τους και στο instagram τους.  

 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
«Ολόκληρη η διαδικασία σχεδιασμού των χαρτιών και μετά η τοποθέτησή τους πάνω στη σφαίρα είναι γεμάτη προβλήματα, προκύπτουν θέματα που δεν μπορείς να προβλέψεις ούτε να φανταστείς και το κάθε λάθος το πολλαπλασιάζεις με το π».
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
 Σε ένα εργαστήριο που φτιάχνει υδρογείους-έργα τέχνης Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ