Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter
0

[Aπό τον Θανάση Χαραμή]

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

Το δημιούργημα των αρχιτεκτόνων Michael Hansmeyer και Benjamin Dillenburger θα μπορούσε να είναι βγαλμένο από τα εργαστήρια του Ελβετού καλλιτέχνη H. R. Giger και να αποτελεί τμήμα του σουρεάλ εφιαλτικού τοπίου ενός ακόμη έργου του.

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ανάμεσα στη χαοτική φαντασία και την αυστηρή μαθηματική τάξη των αλγορίθμων, το Digital Grotesque αδιαφορεί εντελώς για την λειτουργικότητα του και με αυθάδεια ξεδιπλώνει έναν ζωντανό αρχιτεκτονικό οργανισμό που επιδιώκει να εξερευνήσει τα μονοπάτια που οδηγούν τη φαντασία στις εκφραστικές δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών. 

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

Με άξονα την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής και το πόσο καθοριστικό ρόλο έπαιξαν σε αυτή τα νέα υλικά, οι καινοτόμες τεχνοτροπίες και η χρήση της τεχνολογίας μέσα στους αιώνες, η ψηφιακή γλυπτική ενός τόσο μεγάλης κλίμακας έργου, επιδιώκει να αναθεωρήσει βασικές κατασκευαστικές αρχές και να εισαγάγει ένα τόσο περίπλοκο θεώρημα στην εξέλιξη της. 

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

11 τόνοι λευκής άμμου συμπιέστηκαν και μοιράστηκαν σε 30 εκατομμύρια ογκοστοιχεία και 260 εκατομμύρια επιφάνειες, για να δημιουργήσουν το τριών μέτρων ύψους, immersive Digital Grotesque και τις εξωφρενικά λεπτομερείς, σχεδόν ζωντανές, απεικονίσεις του.

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Θα μπορούσε να είναι ξεριζωμένο τμήμα του προβοκατόρικου, σχεδόν χυδαίου τρούλου, ενός αμαρτωλού Καθεδρικού. Φαλλικά σύμβολα, υγρές οπές, μύες μυθικών τεράτων, άναρχες φόρμες, διάπλατα απολιθωμένα σαγόνια, καμπυλώσεις γυμνών κορμιών που ερωτοτροπούν και έμβρυα από διεστραμμένες συνευρέσεις, χτίζουν ένα σκηνικό που αυτό που θέλει να αποδείξει είναι πως πλέον η τεχνολογία μπορεί να πραγματώσει κάθε παράτολμο σενάριο φαντασίας.

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Σκοπός των εμπνευστών του project είναι να αναδείξουν μέσα από τον υπερβολή πως τέτοιου είδους εφαρμογές θα μπορούσαν αν αποδώσουν πολύ πρακτικά στην σύγχρονη αρχιτεκτονική. Το πειραματικό τους έργο αποδεικνύει πως η τεχνολογία του fabrication μέσω 3D είναι ικανή να βρει πεδία δράσης σε κατασκευές, συντηρήσεις και αποκαταστάσεις ιστορικών μνημείων με απόλυτη ακρίβεια και χωρίς κανένα απολύτως περιορισμό.

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

 

 

 

 

 

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ