Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter

Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct

5

Λίγο πολύ όλοι έχουμε δει το Mad Men και έχουμε την εικόνα των διαφημιστών της Madison Avenue με τον απροκάλυπτο σωβινισμό τους, τις γραμματείς τους και τη μοναδική περίπτωση της Peggy Olson και της μοναχικής ανόδου της. Ήταν η χρυσή εποχή της διαφήμισης στη δεκαετία του '60, η οποία βέβαια ξεκίνησε αρκετές δεκαετίες πριν. O Charles Saatchi συγκέντρωσε στο Beyond Belief: Racist, Sexist, Rude, Crude and Dishonest τις πιο συγκλονιστικές και προκλητικές διαφημιστικές εκστρατείες του περασμένου αιώνα. Χρησιμοποιώντας ρατσιστικά και σεξιστικά σχόλια, ανυπόστατους ισχυρισμούς για την υγεία και άλλα στερεότυπα φαίνεται ότι οι Mad Men του περασμένου αιώνα δεν είχαν καμία επαφή με την έννοια του politically correct. Πάντως, ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του βιβλίου και κάνοντας τις αναπόφευκτες συγκρίσεις με τη διαφήμιση του σήμερα, διαπιστώνει κανείς τη ριζική αλλαγή στη στάση απέναντι στις γυναίκες, τα φύλα, τον καπνό, τα φάρμακα και σε πολλά άλλα. Ρίξτε μια ματιά. 

Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Elliott’s Paint, 1930s. Προκλητική διαφήμιση μπογιάς. Φωτογραφία: Lake County Museum/Corbis
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Love Cosmetics, 1975. Η διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας χρησιμοποίησε μια έφηβη ξεχνώντας ότι ενήλικες γυναίκες ήταν το target γκρουπ της. Φωτογραφία: Wells, Rich, Greene Agency, 1975
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Van Heusen, 1952. Το λογότυπο ‘The world’s smartest shirts’ σε συνδυασμό με τους κυρίους της εικόνας αναπαράγει ένα πολύ σκληρό ρατσιστικό στερεότυπο. Φωτογραφία: Life, 1952
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Πιστολάκι Panasonic, 1972: Μια καρκινοπαθής διαφημίζει ένα πιστολάκι μαλλιών. Φωτογραφία: Panasonic, Ted Bates Agency
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Ηρεμιστικά Mebaral, 1950s. Η φωτογραφία διαφημίζει τα οφέλη της «καθημερινής καταστολής».
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Lucky Strike, 1930. Διαφημιστική προσπάθεια να καθησυχάσει τους προβληματισμούς σχετικά με τα θέματα υγείας που προκαλεί το τσιγάρο. Φωτογραφία: Lord, Thomas & Logan Agency, 1930
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Broomsticks, 1967. Η γυναίκα σ' αυτό το παράξενο παιχνίδι – Rosie, Carol ή Eleanor ή όπως αλλιώς λέγεται – φαίνεται να είναι αντικείμενο στα χέρια των κυριών. Φωτογραφία: GQ, 1967
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Meprospan, 1957. Σύμφωνα με τους κυρίους της εποχής για να χαρείς τη μητρότητα χρειαζόσουν το απαραίτητο κατευναστικό χάπι. Φωτογραφία: Robert & Wilson, Inc Agency
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Iver Johnson, όπλα, 1904. Αυτός ο Αμερικανός κατασκευαστής διαφημίζει το παράδοξο: ένα όπλο που μπορεί να «πυροβολήσει κατευθείαν και να σκοτώσει», ενώ ταυτόχρονα είναι «απόλυτα ασφαλές». Φωτογραφία: Harpers, 1904
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του βιβλίου.
Design
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

yf

Design / Potiropoulos+Partners: Πώς «γεννήθηκε» το νέο ερευνητικό κέντρο και ποια είναι η φιλοσοφία της καινοτομίας αυτής

Το διακεκριμένο αρχιτεκτονικό γραφείο παρουσίασε τη δική του in house Research+Design «ομάδα» με την ονομασία «p+R+D», κατά τα πρότυπα των διεθνών αρχιτεκτονικών γραφείων.
THE LIFO TEAM
Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας το φετινό περίπτερο Serpentine

Design / Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας: Αυτό είναι το περίπτερο Serpentine για το 2025

Η πρωτοποριακή αυτή ανάθεση, που ξεκίνησε το 2000 με τη Ζάχα Χαντίντ και παρουσίασε μέσα από τα pavilions μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς αρχιτεκτονικής, γιορτάζει τα 25 της χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ώρα για Comicdom CΟΝ 2025 / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Design / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, από 16 έως 18 Μαΐου, φιλοξενώντας 180 Έλληνες και ξένους καταξιωμένους δημιουργούς. Δείτε όλα τα highlights του φετινού προγράμματος.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM