Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter

Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct

5

Λίγο πολύ όλοι έχουμε δει το Mad Men και έχουμε την εικόνα των διαφημιστών της Madison Avenue με τον απροκάλυπτο σωβινισμό τους, τις γραμματείς τους και τη μοναδική περίπτωση της Peggy Olson και της μοναχικής ανόδου της. Ήταν η χρυσή εποχή της διαφήμισης στη δεκαετία του '60, η οποία βέβαια ξεκίνησε αρκετές δεκαετίες πριν. O Charles Saatchi συγκέντρωσε στο Beyond Belief: Racist, Sexist, Rude, Crude and Dishonest τις πιο συγκλονιστικές και προκλητικές διαφημιστικές εκστρατείες του περασμένου αιώνα. Χρησιμοποιώντας ρατσιστικά και σεξιστικά σχόλια, ανυπόστατους ισχυρισμούς για την υγεία και άλλα στερεότυπα φαίνεται ότι οι Mad Men του περασμένου αιώνα δεν είχαν καμία επαφή με την έννοια του politically correct. Πάντως, ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του βιβλίου και κάνοντας τις αναπόφευκτες συγκρίσεις με τη διαφήμιση του σήμερα, διαπιστώνει κανείς τη ριζική αλλαγή στη στάση απέναντι στις γυναίκες, τα φύλα, τον καπνό, τα φάρμακα και σε πολλά άλλα. Ρίξτε μια ματιά. 

Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Elliott’s Paint, 1930s. Προκλητική διαφήμιση μπογιάς. Φωτογραφία: Lake County Museum/Corbis
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Love Cosmetics, 1975. Η διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας χρησιμοποίησε μια έφηβη ξεχνώντας ότι ενήλικες γυναίκες ήταν το target γκρουπ της. Φωτογραφία: Wells, Rich, Greene Agency, 1975
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Van Heusen, 1952. Το λογότυπο ‘The world’s smartest shirts’ σε συνδυασμό με τους κυρίους της εικόνας αναπαράγει ένα πολύ σκληρό ρατσιστικό στερεότυπο. Φωτογραφία: Life, 1952
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Πιστολάκι Panasonic, 1972: Μια καρκινοπαθής διαφημίζει ένα πιστολάκι μαλλιών. Φωτογραφία: Panasonic, Ted Bates Agency
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Ηρεμιστικά Mebaral, 1950s. Η φωτογραφία διαφημίζει τα οφέλη της «καθημερινής καταστολής».
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Lucky Strike, 1930. Διαφημιστική προσπάθεια να καθησυχάσει τους προβληματισμούς σχετικά με τα θέματα υγείας που προκαλεί το τσιγάρο. Φωτογραφία: Lord, Thomas & Logan Agency, 1930
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Broomsticks, 1967. Η γυναίκα σ' αυτό το παράξενο παιχνίδι – Rosie, Carol ή Eleanor ή όπως αλλιώς λέγεται – φαίνεται να είναι αντικείμενο στα χέρια των κυριών. Φωτογραφία: GQ, 1967
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Meprospan, 1957. Σύμφωνα με τους κυρίους της εποχής για να χαρείς τη μητρότητα χρειαζόσουν το απαραίτητο κατευναστικό χάπι. Φωτογραφία: Robert & Wilson, Inc Agency
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Iver Johnson, όπλα, 1904. Αυτός ο Αμερικανός κατασκευαστής διαφημίζει το παράδοξο: ένα όπλο που μπορεί να «πυροβολήσει κατευθείαν και να σκοτώσει», ενώ ταυτόχρονα είναι «απόλυτα ασφαλές». Φωτογραφία: Harpers, 1904
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του βιβλίου.
Design
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ