ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter

Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct

5

Λίγο πολύ όλοι έχουμε δει το Mad Men και έχουμε την εικόνα των διαφημιστών της Madison Avenue με τον απροκάλυπτο σωβινισμό τους, τις γραμματείς τους και τη μοναδική περίπτωση της Peggy Olson και της μοναχικής ανόδου της. Ήταν η χρυσή εποχή της διαφήμισης στη δεκαετία του '60, η οποία βέβαια ξεκίνησε αρκετές δεκαετίες πριν. O Charles Saatchi συγκέντρωσε στο Beyond Belief: Racist, Sexist, Rude, Crude and Dishonest τις πιο συγκλονιστικές και προκλητικές διαφημιστικές εκστρατείες του περασμένου αιώνα. Χρησιμοποιώντας ρατσιστικά και σεξιστικά σχόλια, ανυπόστατους ισχυρισμούς για την υγεία και άλλα στερεότυπα φαίνεται ότι οι Mad Men του περασμένου αιώνα δεν είχαν καμία επαφή με την έννοια του politically correct. Πάντως, ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του βιβλίου και κάνοντας τις αναπόφευκτες συγκρίσεις με τη διαφήμιση του σήμερα, διαπιστώνει κανείς τη ριζική αλλαγή στη στάση απέναντι στις γυναίκες, τα φύλα, τον καπνό, τα φάρμακα και σε πολλά άλλα. Ρίξτε μια ματιά. 

Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Elliott’s Paint, 1930s. Προκλητική διαφήμιση μπογιάς. Φωτογραφία: Lake County Museum/Corbis
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Love Cosmetics, 1975. Η διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας χρησιμοποίησε μια έφηβη ξεχνώντας ότι ενήλικες γυναίκες ήταν το target γκρουπ της. Φωτογραφία: Wells, Rich, Greene Agency, 1975
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Van Heusen, 1952. Το λογότυπο ‘The world’s smartest shirts’ σε συνδυασμό με τους κυρίους της εικόνας αναπαράγει ένα πολύ σκληρό ρατσιστικό στερεότυπο. Φωτογραφία: Life, 1952
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Πιστολάκι Panasonic, 1972: Μια καρκινοπαθής διαφημίζει ένα πιστολάκι μαλλιών. Φωτογραφία: Panasonic, Ted Bates Agency
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Ηρεμιστικά Mebaral, 1950s. Η φωτογραφία διαφημίζει τα οφέλη της «καθημερινής καταστολής».
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Lucky Strike, 1930. Διαφημιστική προσπάθεια να καθησυχάσει τους προβληματισμούς σχετικά με τα θέματα υγείας που προκαλεί το τσιγάρο. Φωτογραφία: Lord, Thomas & Logan Agency, 1930
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Broomsticks, 1967. Η γυναίκα σ' αυτό το παράξενο παιχνίδι – Rosie, Carol ή Eleanor ή όπως αλλιώς λέγεται – φαίνεται να είναι αντικείμενο στα χέρια των κυριών. Φωτογραφία: GQ, 1967
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Meprospan, 1957. Σύμφωνα με τους κυρίους της εποχής για να χαρείς τη μητρότητα χρειαζόσουν το απαραίτητο κατευναστικό χάπι. Φωτογραφία: Robert & Wilson, Inc Agency
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Iver Johnson, όπλα, 1904. Αυτός ο Αμερικανός κατασκευαστής διαφημίζει το παράδοξο: ένα όπλο που μπορεί να «πυροβολήσει κατευθείαν και να σκοτώσει», ενώ ταυτόχρονα είναι «απόλυτα ασφαλές». Φωτογραφία: Harpers, 1904
Πριν η διαφήμιση γίνει politically correct Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του βιβλίου.
Design
5

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
 Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

ADM 2025: The Urban Issue / Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

Πώς η λαϊκή αρχιτεκτονική της Τήνου, δύο άγριες μουριές και οι «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Χατζιδάκι συναντιούνται σε μια σύγχρονη κατοικία.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΤΩΝ CREATIVE ARCHITECTS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΣ
Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

ADM 2025: The Urban Issue / Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

Το αρχιτεκτονικό γραφείο The KS Project, με ιδρύτρια την Κωνσταντίνα Συνγκιρίδη, απαντά στην πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη για ουσιαστικό σχεδιασμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR / 3D VISUALIZATION: MARIA NEFELI PACHTA
Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR