ονε ατηενσ

Facebook Twitter
0

Οne Athens: Ένα κτίριο-μνημείο ξαναγεννιέται

 

Το LIFO.gr ξεναγείται στo πολυαναμενόμενο αρχιτεκτονικό project της Αθήνας

 

 

Στην οδό Στρατιωτικού Συνδέσμου, ψηλά στο Κολονάκι προς το Λυκαβηττό, εκεί που σήμερα κανείς μπορεί να διακρίνει έναν πολεοδομικό οργασμό, στα τέλη της δεκαετίας του ’60, ο πρωτοπόρος Έλληνας αρχιτέκτονας και πολεοδόμος Κωνσταντίνος Δοξιάδης πραγμάτωσε ένα μεγάλο όραμά του.

 

Επέλεξε το προνομιακό αυτό, σύρριζα στα δέντρα του λόφου, οικόπεδο, για να χτίσει ένα κτίριο-ορόσημο για την Αθήνα, ένα κτίριο που, το 2010, χαρακτηρίστηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμούως μνημείο λόγω της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής και ιστορικής σημασίας του.


Το κτίριο στέγασε τις περίφημες Σχολές Δοξιάδη μαζί με τα γραφεία και οι τέσσερις πτέρυγες του είχαν σαν σημείο αναφοράς ένα αίθριο που δημιουργήθηκε στο κέντρο του συγκροτήματος και που είχε διατηρήσει την φιλοσοφία της ελληνικής πλατείας με ένα εντυπωσιακό ψηφιδωτό του Τσαρούχη να δεσπόζει στο βάθος. Ένας τόπος συνάντησης των φοιτητών και των εργαζομένων με έμπνευση από το οικουμενικό όραμα του Δοξιάδη και ένα από τα πλέον εμβληματικά κτίρια της μεταπολεμικής Αθήνας.

Το 1976, ένα χρόνο μετά τον θάνατο του Δοξιάδη, η Σχολή έκλεισε έχοντας όμως υπάρξει σχολείο για πάνω από 25,000 μηχανικούς, αρχιτέκτονες και διακοσμητές που αποφοίτησαν με πτυχίο της.

Το κτίριο άλλαξε ενοίκους και χρήσεις, αρκετές φορές. Κακοποιήθηκε και αφέθηκε στα χέρια μάλλον κακών διαχειριστών που του στέρησαν μεγάλο μέρος της αίγλης και της μεγαλοπρέπειας του. Το μέλλον του όχι απλά δεν ήταν εξασφαλισμένο αλλά φάνταζε σχεδόν βέβαιο πως θα κατέληγε να αφομοιωθεί από το άχαρο και άναρχο αστικό τοπίο. Η μοίρα του αλλάζει και μέχρι το τέλος του 2014 η Σχολή Δοξιάδη θα έχει περάσει στο μέλλον σαν Οne Athens.

 

Το διαχρονικό όραμα του Δοξιάδη, εμπιστεύτηκαν ο Χρήστος Ιωάννου και ο Μίλτος Καμπουρίδης στην ομάδα αρχιτεκτόνων Divercity και στην κατασκευαστική εταιρεία J&P – ΑΒΑΞ, για να το μετουσιώσουν στο πιο σύγχρονο και ξεχωριστό συγκρότημα κατοικιών της Αθήνας του 21ου αιώνα. Μια αποστολή δύσκολη και που συχνά αποτέλεσε πεδίο κριτικής.

 


Ξεναγηθήκαμε σε όλους τους χώρους του από την PR manager Ρία Ψούχλα, μιλήσαμε με τον Development Manager Xάρη Κηρύκο, απολαύσαμε την πιθανόν ομορφότερη θέα της Αθήνας και σας παρουσιάζουμε το Οne Αthens εκ των έσω...

 


Η ομάδα που ανέλαβε την διεκπεραίωση του σχεδίου μεταμόρφωσης έπρεπε να υποσχεθεί πως με σεβασμό και δεξιοτεχνία θα καταφέρει απλά να εξελίξει την εικόνα της μνήμης μας για τη Σχολή Δοξιάδη. Ακόμη και τώρα το εσωτερικό του Οne Athens δανείζεται από τον πρώτο πολεοδόμο που το θεμελίωσε. Το θρυλικό αίθριο στον ομφαλό της δομής και τα υπέροχα σπειροειδή κλιμακοστάσια στις 4 γωνίες του κτιρίου, παραμένουν όπως ακριβώς τα είχε σχεδιάσει ο Δοξιάδης. Το όραμα της ομάδας περιστρέφονταν άλλωστε από την αρχή, στο να αποδείξει πως υπάρχει τρόπος τα τρόπος τα κτίρια που με τον καιρό μετατρέπονται σε νεκρά κύτταρα, αποστερημένα από την αρχική τους λειτουργία, να πάψουν να αποτελούν ασυνέχειες στο σώμα της πόλης και να γίνονται το νέο της πρόσωπο.

 

 


Οι 26 κατοικίες που μοιράζονται το 1700 τ.μ. οικόπεδο του Οne Athens είναι διαμορφωμένες έτσι ώστε να καλύπτουν όλες τις ανάγκες και τις επιλογές των ιδιοκτητών. 17 μικρά διαμερίσματα, 5 ρετιρέ και 4 μονοκατοικίες θα διατηρούν την αισθητική και τον χαρακτήρα τους σε κάθε όροφο. Το εσωτερικό τους είναι διαμορφωμένο ώστε να καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες των ενοίκων ενώ οι κοινόχρηστοι χώροι όπως η πισίνα, το γυμναστήριο, το spa και ο παιδότοπος θα είναι στη διάθεση τους συνεχώς μέσα στο 24ωρο. Παράλληλα θα υπάρχει σειρά παροχών κατόπιν αίτησης των ιδιοκτητών που μπορεί να περιλαμβάνει μεταφορά, oικιακή βοηθό ή babysitting ενώ ιδιωτική εταιρεία φύλαξης και τεχνικοί εγκαταστάσεων θα βρίσκονται μονίμως στους χώρους για να επέμβουν σε κάθε αναγκαία περίπτωση. Όλα αυτά περιστρέφονται ακόμη και τώρα γύρω από το μαρμάρινο αίθριο του κτιρίου που εξακολουθεί να ορίζει το κέντρο της κατασκευής και μοιάζει να είναι η αφετηρία των πάντων εντός του Οne Athens.

To στοίχημα για τις πιο σοφιστικέ, πολυτελείς και συνάμα διακριτικές, μοντέρνες κατοικίες της πρωτεύουσας έχει επιτευχθεί.  Δεν πρόκειται για κάτι κραυγαλέο αλλά για ένα υπόδειγμα αισθητικής και άποψης για τις κατοικίες και τον τρόπο ζωής του μέλλοντος και το πως το παλιό μπορεί να δανείσει ομορφιά στο νέο.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ