Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer

Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
2

Η κοφτερή ματιά της γραφίστριας Yang Liu,  σε ό,τι αφορά στις πολιτισμικές συγκρίσεις, προέρχεται από τη δική της προσωπική εμπειρία. Το 1990, όταν ήταν μόλις 13 ετών, μετακόμισε από το Πεκίνο στο Βερολίνο. Μετά από ακριβώς 13 χρόνια παραμονής στη γερμανική πρωτεύουσα, η Liu άρχισε την εικονογράφηση ενός ιδιαίτερου πρότζεκτ, το οποίο θα κατέγραφε το δίπολο των εμπειριών της τόσο στην Κίνα, όσο και στη Γερμανία.

Για την ακρίβεια η Liu δημιούργησε 47 μπλε και κόκκινα πόστερ, όπου χωρίς καμία διάθεση κριτικής, απεικονίζονται εύστοχα οι διαφορές μεταξύ των δύο πολιτισμών, οι διαφορές μεταξύ Δύσης (με το μπλε χρώμα) και Ανατολής (με το κόκκινο): από την ιεραρχία που επικρατεί στους χώρους εργασίας, μέχρι τους τύπους και το είδος αστικής ευγένειας που συναντά κανείς στα εστιατόρια των δύο χωρών.  Από τότε, το συγκεκριμένο πρότζεκτ έχει παρουσιαστεί από το Γερμανικό Υπουργείο Εξωτερικών και κυκλοφόρησε το 2007 από τον εκδοτικό κολοσσό Taschen με τον τίτλο “East Meets West” (μτφ: «Η Ανατολή συναντά τη Δύση»).

«Η συγκεκριμένη σειρά σχεδίων αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο εγώ βλέπω τα πράγματα», λέει η Liu, η οποία εξηγεί το πώς το γεγονός ότι μετακόμισε σε μικρή ηλικία και έπρεπε να κινηθεί ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς της κληροδότησε τη συνήθεια να συγκρίνει καταστάσεις και αλληλεπιδράσεις. Όπως λέει, σε «πολλές περιπτώσεις, μπορείς να αντιληφθείς καλύτερα τι συμβαίνει, αν μπεις στη διαδικασία της σύγκρισης». 

Σε κάθε περίπτωση, οι αντιθέσεις ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς και η ευθεία αντιπαραβολή τους, σήμερα πιο επίκαιρη παρά ποτέ, φαίνεται ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στη δουλειά της Liu, η οποία έχει κυκλοφορήσει, επίσης από τον εκδοτικό Taschen, την εικονογραγημένη σειρά "Man meets Woman". Ακολουθούν κάποια χαρακτηριστικά δείγματα από το "East Meets West".

Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Στα εστιατόρια / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Το αφεντικό / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Εγώ / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Περιμένοντας στην ουρά / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Ο θυμός / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Η ιδέα για τον εαυτό μας (και πώς την "πουλάμε") / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Τα χρήματα / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Η έννοια της γνώμης / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Οι συγκοινωνίες/ Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Λέγοντας την αλήθεια / Image courtesy of Taschen

Με στοιχεία από το Quartz 

 

Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
THE LIFO TEAM
Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

ADM 2025: THE URBAN ISSUE / Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

Τρεις πόλεις. Τρία παράθυρα προς το νερό. Κάθε ξενοδοχείο των WOBI - STYLIANIDIS HATZIΥIANNAKIS ARCHITECTS είναι και μια μικρή χειρονομία συνάντησης ανάμεσα στον ξένο και τον τόπο, στον κάτοικο και τον επισκέπτη, στον άνθρωπο και το περιβάλλον του.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

ADM 2025: THE URBAN ISSUE / Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

Για το γραφείο micromega, η αρχιτεκτονική είναι ο τρόπος με τον οποίο η πόλη σκέφτεται τον εαυτό της. Το γραφείο των Αλέξανδρου Ζώμα και Μάρας Παπαβασιλείου προσεγγίζει το κτίριο ως πιθανότητα για να ανασχεδιαστεί η σχέση του ατόμου με τον δημόσιο χώρο, τη μνήμη και τις μικρο-κλίμακες της καθημερινής ζωής.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

ADM 2025: THE URBAN ISSUE / Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

Το Studio Bonarchi, ένα boutique γραφείο interior design με έδρα την Αθήνα, ιδρύθηκε από τον Βαγγέλη Μπόνιο με σκοπό να διερευνήσει, με συνέπεια και τόλμη, τη βαθύτερη ουσία της ομορφιάς μέσα στον χώρο. Με οδηγό την υλικότητα, την αντίθεση, το φως και τη σύνθεση, δημιουργεί κόσμους διακριτικής πολυτέλειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Στο Sunset Groves, η Αθήνα οραματίζεται το μέλλον της αστικής συνύπαρξης

ADM 2025: The Urban Issue / Στο Sunset Groves, η Αθήνα οραματίζεται το μέλλον της αστικής συνύπαρξης

Το Sunset Groves, ένα συγκρότημα κατοικιών και μεικτής χρήσης που σχεδιάστηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο A&M Architects σε συνεργασία με το Petras Architecture, προτείνει ένα διαφορετικό αφήγημα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Γιώργος Τσολάκης: «Ο χώρος-κλειδί μιας πόλης είναι τα πεζοδρόμιά της»

ADM 2025: The Urban Issue / Γιώργος Τσολάκης: «Ο χώρος-κλειδί μιας πόλης είναι τα πεζοδρόμιά της»

"Μεγαλύτερη σημασία έχει να είναι μια πόλη ζωντανή παρά όμορφη": Ο γνωστός αρχιτέκτονας μιλά για την πόλη όχι ως μια απλή κατασκευή, αλλά ως έναν ζωντανό οργανισμό που οφείλει να λειτουργεί για όλους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι στα Εξάρχεια με έναν extreme πίνακα για καλωσόρισμα

Design / Ένα σπίτι όπου «welcome» σου λέει ένας καθόλου σοβαροφανής πίνακας

Όλα ξεκίνησαν με έναν μπουφέ που δεν ήταν καν προς πώληση. Η Τζάσμιν τον διεκδίκησε με πείσμα και τελικά τον απέκτησε. Από τότε, έβαλε στόχο να προσθέτει κάθε χρόνο ένα διαχρονικό κομμάτι design στη συλλογή της. Και τα κατάφερε.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
20 χρόνια DIMAND: Εμβληματικά έργα, διαχρονικό όραμα και ουσιαστικό αποτύπωμα

ADM 2025: The Urban Issue / 20 χρόνια DIMAND: Εμβληματικά έργα, διαχρονικό όραμα και ουσιαστικό αποτύπωμα

Με αφορμή την επέτειό της, η εταιρεία επιλέγει συμβολικά 20 έργα-ορόσημα που ενσαρκώνουν την αποστολή της να δημιουργεί τις πόλεις στις οποίες θέλουμε να ζούμε.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Η αρχιτεκτονική ως πεδίο διαρκούς αναστοχασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως πεδίο διαρκούς αναστοχασμού

Το p+Research+Design της POTIROPOULOS+PARTNERS λειτουργεί ως χώρος ελεύθερης σκέψης, πειραματισμού και συστηματικής αναστοχαστικής πρακτικής. Τροφοδοτεί τον σχεδιασμό με νέα ερεθίσματα, ενδυναμώνει τη δημιουργικότητα και θεμελιώνει τη φιλοσοφική και σχεδιαστική θέση του γραφείου.
THE LIFO TEAM
Το τοπίο πρώτα:  Μια νέα ανάγνωση του τουριστικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Το τοπίο πρώτα: Μια νέα ανάγνωση του τουριστικού σχεδιασμού

Σε μια εποχή που ο τουρισμός απειλεί τα ίδια τα τοπία που τον καθιστούν ελκυστικό, το γραφείο doxiadis+ αναπτύσσει μια στρατηγική σχεδιασμού με αφετηρία το τοπίο ως πόρο, ως εμπειρία και ως πολιτισμικό αφήγημα.
THE LIFO TEAM
Ένα σπίτι που σου φτιάχνει τη διάθεση

Design / Ένα σπίτι που σου φτιάχνει τη διάθεση

Το σπίτι της Κρις Μπέτα στο Παγκράτι -με το σπασμένο φωτιστικό, τις 70s καρέκλες, ένα χαλί που κάποτε βρισκόταν στην είσοδο ενός θρυλικού κλαμπ της Θεσσαλονίκης και τα κορνιζαρισμένα συναισθήματα- κουβαλά τόση πληροφορία, που για εκείνη λειτουργεί κατευναστικά.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι σαν το χάδι της γιαγιάς

Design / Ένα σπίτι στο Κερατσίνι, γεμάτο με ενθύμια μιας άλλης εποχής

Με μια παλιά τηλεόραση, βιντεοκασέτες και κάδρα που αφηγούνται ιστορίες, το σπίτι της ηθοποιού Τζωρτζίνας Λιώση είναι ένα καταφύγιο μνήμης και συναισθημάτων – όχι απλώς ένας τόπος διαμονής.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ