Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer

Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
2

Η κοφτερή ματιά της γραφίστριας Yang Liu,  σε ό,τι αφορά στις πολιτισμικές συγκρίσεις, προέρχεται από τη δική της προσωπική εμπειρία. Το 1990, όταν ήταν μόλις 13 ετών, μετακόμισε από το Πεκίνο στο Βερολίνο. Μετά από ακριβώς 13 χρόνια παραμονής στη γερμανική πρωτεύουσα, η Liu άρχισε την εικονογράφηση ενός ιδιαίτερου πρότζεκτ, το οποίο θα κατέγραφε το δίπολο των εμπειριών της τόσο στην Κίνα, όσο και στη Γερμανία.

Για την ακρίβεια η Liu δημιούργησε 47 μπλε και κόκκινα πόστερ, όπου χωρίς καμία διάθεση κριτικής, απεικονίζονται εύστοχα οι διαφορές μεταξύ των δύο πολιτισμών, οι διαφορές μεταξύ Δύσης (με το μπλε χρώμα) και Ανατολής (με το κόκκινο): από την ιεραρχία που επικρατεί στους χώρους εργασίας, μέχρι τους τύπους και το είδος αστικής ευγένειας που συναντά κανείς στα εστιατόρια των δύο χωρών.  Από τότε, το συγκεκριμένο πρότζεκτ έχει παρουσιαστεί από το Γερμανικό Υπουργείο Εξωτερικών και κυκλοφόρησε το 2007 από τον εκδοτικό κολοσσό Taschen με τον τίτλο “East Meets West” (μτφ: «Η Ανατολή συναντά τη Δύση»).

«Η συγκεκριμένη σειρά σχεδίων αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο εγώ βλέπω τα πράγματα», λέει η Liu, η οποία εξηγεί το πώς το γεγονός ότι μετακόμισε σε μικρή ηλικία και έπρεπε να κινηθεί ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς της κληροδότησε τη συνήθεια να συγκρίνει καταστάσεις και αλληλεπιδράσεις. Όπως λέει, σε «πολλές περιπτώσεις, μπορείς να αντιληφθείς καλύτερα τι συμβαίνει, αν μπεις στη διαδικασία της σύγκρισης». 

Σε κάθε περίπτωση, οι αντιθέσεις ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς και η ευθεία αντιπαραβολή τους, σήμερα πιο επίκαιρη παρά ποτέ, φαίνεται ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στη δουλειά της Liu, η οποία έχει κυκλοφορήσει, επίσης από τον εκδοτικό Taschen, την εικονογραγημένη σειρά "Man meets Woman". Ακολουθούν κάποια χαρακτηριστικά δείγματα από το "East Meets West".

Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Στα εστιατόρια / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Το αφεντικό / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Εγώ / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Περιμένοντας στην ουρά / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Ο θυμός / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Η ιδέα για τον εαυτό μας (και πώς την "πουλάμε") / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Τα χρήματα / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Η έννοια της γνώμης / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Οι συγκοινωνίες/ Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Λέγοντας την αλήθεια / Image courtesy of Taschen

Με στοιχεία από το Quartz 

 

Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR