Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter

Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση

0

Ο πύργος «Leeza SOHO», που άνοιξε πρόσφατα στην Κίνα, σχεδιάστηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο της Ζάχα Χαντίντ. Το εντυπωσιακό κτίριο, που έχει το μεγαλύτερο αίθριο του κόσμου, κατάφερε ήδη να προσδώσει νέο χαρακτήρα στη βιομηχανική περιοχή Fengtai, που βρίσκεται νοτιοδυτικά του κέντρου του Πεκίνου. 

Η νέα ταυτότητα της περιοχής είναι πλήρως εναρμονισμένη με το σχέδιο πόλης της κινεζικής πρωτεύουσας, χωρίς όμως να επηρεάζονται τα υπάρχοντα δίκτυα υποδομών. Το κτίριο έχει 45 ορόφους και συνολικά 172.800 τ.μ., με το εσωτερικό του να περιλαμβάνει μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Ο πύργος έχει το μεγαλύτερο αίθριο στον κόσμο (194,14 μέτρα) και μοιάζει σαν να περιστρέφεται στο εσωτερικό του.

«Το κτίριο βρίσκεται δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό της βιομηχανικής περιοχής Fengtai, πάνω σε μια διασταύρωση, όπου και πρόκειται να κατασκευαστούν πέντε νέες γραμμές του μετρό στο Πεκίνο», εξηγούν αρχιτέκτονες του γραφείου ΖΗΑ.

«Το design του πύργου είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να σπάει κατά κάποιον τρόπο στη μέση, ενώ παράλληλα καλύπτεται εξωτερικά από μια πρόσοψη που θυμίζει το σχήμα του κοχυλιού». Ο πύργος έχει το μεγαλύτερο αίθριο στον κόσμο (194,14 μέτρα) και μοιάζει σαν να περιστρέφεται στο εσωτερικό του. 

Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter
Φωτο: hufton + crow

Η περιστροφή του αίθριου συνδέει μεταξύ τους τα δύο μέρη του πύργου, ενώ στον 13ο, τον 24ο, τον 35ο και τον 45ο όροφο υπάρχει η δυνατότητα να διασχίσει κανείς κυκλικά το εμβληματικό κτίριο. Μάλιστα, το αίθριο έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σαν μια δημόσια πλατεία για την καινούργια βιομηχανική περιοχή συνδέοντας διάφορους χώρους και δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να χαζέψουν τη μαγευτική θέα από ψηλά. 

Παράλληλα, το κενό που υπάρχει στη μέση του πύργου διαχέει τη λάμψη του φυσικού φωτός, ενώ την ίδια στιγμή λειτουργεί και σαν «θερμική καμινάδα» με ενσωματωμένο σύστημα εξαερισμού.  

Τα δύο μέρη του «Leeza SOHO Tower» σκιάζουν τρόπον τινά το αίθριο, ενώ η διπλή μόνωση που εξασφαλίζει η πρόσοψή του, προσφέρει ένα ευχάριστο περιβάλλον στο εσωτερικό του κτιρίου καθ'όλη τη διάρκεια του χρόνου. 

Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter
Φωτο: hufton + crow
Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter
Φωτο: hufton + crow
Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter
Φωτο: hufton + crow
Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter
Φωτο: hufton + crow
Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter
Φωτο: hufton + crow
Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter
Φωτο: hufton + crow
Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter
Φωτο: hufton + crow
Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter
Φωτο: hufton + crow
Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση Facebook Twitter
Φωτο: hufton + crow

Με πληροφορίες από design boom

 

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ