To νέο ξενοδοχείο που σχεδίασε ο Καρίμ Ρασίντ στο Τελ Αβίβ μας υπενθυμίζει την μοντερνιστική παράδοση της πόλης

To νέο ξενοδοχείο που σχεδίασε ο Καρίμ Ρασίντ στο Τελ Αβίβ μας υπενθυμίζει την μοντερνιστική παράδοση της πόλης Facebook Twitter
0
To νέο ξενοδοχείο που σχεδίασε ο Καρίμ Ρασίντ στο Τελ Αβίβ μας υπενθυμίζει την μοντερνιστική παράδοση της πόλης Facebook Twitter
Λόγω τοποθεσίας και σχεδιασμού, το Poli House είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να είναι τόσο φιλόξενο, όσο προδίδει και η λέξη House-Οικία στην ονομασία του. Οι hip ντόπιοι ήδη το προτιμούν ως πολλά υποσχόμενο αστικό κόμβο που βρίσκεται άνωθεν, αλλά εντός του πνεύματος της γειτονιάς.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΟΝΥ ΓΚΡΑΝΤ

Όταν αναλογίζεται κανείς τα χρώματα του Τελ Αβίβ, εκείνο που πάντα ξεχωρίζει είναι το λευκό – η χαρακτηριστική απόχρωση αυτού του μεσογειακού χωνευτηριού bauhaus κομψότητας. Αρκούν, όμως, λίγες ημέρες στη Λευκή Πόλη για να δει κανείς και όσα κρύβονται πίσω ή ανάμεσα στις μονοχρωματικές της καμπύλες: τη λάμψη από το φούξια της βουκαμβίλιας στις αλέες του Νέβε Τζέντεκ, της πρώτης συνοικίας του Τελ Αβίβ, τη ζούγκλα πρασίνου των ψηλών δέντρων που ευδοκιμούν στον καυτό και υγρό αέρα, το φτέρωμα των παπαγάλων που πετούν φευγαλέα από πάνω τους και, φυσικά, εκεί όπου σταματά το τσιμέντο, το μπλε παιχνίδισμα της ίδιας της θάλασσας. Πέρα από την παραγνωρισμένη υπερβολή της αστικής παλέτας του Τελ Αβίβ, υπάρχει πληθώρα εκλεκτικιστικών κτιρίων προγενέστερων του bauhaus που κοσμούν τους δρόμους με ιδιαίτερες προσόψεις σαν πρισματικά κύματα αδιαφανούς ροζ, γαλάζιου του ουρανού και φιστικί.

Λόγω τοποθεσίας και σχεδιασμού, το Poli House είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να είναι τόσο φιλόξενο, όσο προδίδει και η λέξη House-Οικία στην ονομασία του. Οι hip ντόπιοι ήδη το προτιμούν ως πολλά υποσχόμενο αστικό κόμβο που βρίσκεται άνωθεν, αλλά εντός του πνεύματος της γειτονιάς.

Δεν πρέπει να αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός πως το πιο πολυσυζητημένο ξενοδοχείο εδώ αναμειγνύει τις bauhaus καταβολές του με μια νοστιμάδα ουράνιου τόξου, συνοδευόμενη από ένα αύθαδες μπαρ στην ταράτσα κι έναν κρατήρα οψιδιανού για πισίνα, έτσι ώστε να μη χρειαστεί να δαπανήσετε υπερβολικά πολλή ενέργεια αναζητώντας την πιο πρόσφατη εξέλιξη στην αισθητική του Τελ Αβίβ. Κι αυτό γιατί δεν βρίσκεστε πια σε άλλο ένα από τα ομοιόμορφα παραλιακά κτίρια που οικτίρει ο Simon LeBon στο τραγούδι του ή σε κάποιο επιτηδευμένα εμπνευσμένο μπουτίκ ξενοδοχείο που θα ταίριαζε καλύτερα στο Mayfair ή στο Marais: βρίσκεστε εντός του ξενοδοχείου Poli House. Ή επάνω στην ταράτσα του.

To νέο ξενοδοχείο που σχεδίασε ο Καρίμ Ρασίντ στο Τελ Αβίβ μας υπενθυμίζει την μοντερνιστική παράδοση της πόλης Facebook Twitter

 

Το Τελ Αβίβ είναι μια εντυπωσιακά φτωχή σε ιστορία πόλη, ωστόσο το συγκεκριμένο κτίριο περιβάλλεται από μια αστική αχλύ. Η Οικία Πόλισουκ ανεγέρθηκε το 1934, ένα κτίριο με τελείως αντισυμβατικό κυλινδρικό σχήμα για την εποχή του, με μακριά παράθυρα σαν κορδέλες κι ένα οριζόντιο γείσο πάνω από το ισόγειο, στοιχεία που συνδυαστικά το έκαναν να θυμίζει υπερωκεάνιο που εξόκειλε. Εντός των ασυνήθιστα μεγάλων χώρων του στεγάζονταν γραφεία και πάνω από καμιά δεκαριά καταστήματα, ανάμεσα στα οποία ξεχώριζε ένα παιδικό υποδηματοπωλείο, όπου κάθε μικρός αγοραστής, μαζί με τα παπούτσια του, έπαιρνε δώρο κι ένα κόκκινο μπαλόνι. Στην πρόσφατη ιστορία του, όμως, το κτίριο είχε εγκαταλειφθεί και καλυφθεί με γκράφιτι, μια πληγή στο σημείο όπου συναντιούνται οι οδοί Allenby και Nachalat Binyamin, λίγο παραδίπλα από τη θορυβώδη αγορά Καρμέλ. Οι τροχοί της ανακαίνισης άρχισαν να κυλάνε στις αρχές του 2012 και επιτάχυναν σημαντικά τον ρυθμό τους όταν ο Καρίμ Ρασίντ κλήθηκε να δώσει μια νέα πνοή στους ιδιαίτερους εσωτερικούς χώρους του κτιρίου.

Για έναν σχεδιαστή όπως ο Ρασίντ κάθε επανεφεύρεση απαιτεί τη χρήση χρώματος,και μάλιστα έντονου, όπως αποδεικνύεται και από το ξεχωριστό φωσφοριζέ επίτευγμά του στα περίχωρα της Αθήνας, το ξενοδοχείο Σεμίραμις. Στο Τελ Αβίβ τα πράγματα, όμως, είναι λίγο διαφορετικά. «Αντί για άφθονο χρώμα υπάρχει περισσότερο λευκό και μαύρο εδώ» λέει ο ιδιοκτήτης Λέον Αβιγάδ, ο οποίος διαθέτει άλλα δύο ξενοδοχεία στην πόλη, το Brown TLV και το Brown Beach House. Οι φωτεινές αποχρώσεις αφθονούν μεν, «αλλά σε επίπεδα», προσθέτει, «και με συνέπεια στους αντίστοιχους ορόφους: πράσινο, μπλε, κίτρινο και ροζ». Οι χαρακτηριστικές ρευστές γραμμές του Ρασίντ ενοποιούν τα ειδικής κατασκευής έπιπλα των 40 δωματίων, ενώ κομψά ψυχεδελικοί χρωματισμοί προσδίδουν στα μπάνια ένα συγκρατημένο νάζι. Αν το αποτέλεσμα θυμίζει Σταρ Τρεκ, εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα πρωτότυπα σχέδια του Ρασίντ που κοσμούν τους τοίχους της εισόδου στο ισόγειο – και, προς Θεού, μην την αποκαλέσετε λόμπι.

To νέο ξενοδοχείο που σχεδίασε ο Καρίμ Ρασίντ στο Τελ Αβίβ μας υπενθυμίζει την μοντερνιστική παράδοση της πόλης Facebook Twitter
Οι χαρακτηριστικές ρευστές γραμμές του Ρασίντ ενοποιούν τα ειδικής κατασκευής έπιπλα των 40 δωματίων, ενώ κομψά ψυχεδελικοί χρωματισμοί προσδίδουν στα μπάνια ένα συγκρατημένο νάζι. Αν το αποτέλεσμα θυμίζει Σταρ Τρεκ, εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα πρωτότυπα σχέδια του Ρασίντ που κοσμούν τους τοίχους της εισόδου στο ισόγειο – και, προς Θεού, μην την αποκαλέσετε λόμπι.

Κι αυτό γιατί ο θυρωρός παραπέμπει όσους αφικνούνται στον υπεύθυνο φιλοξενουμένων,ο οποίος με τη σειρά του τους προωθεί στην ταράτσα για μια ανεπανάληπτη εμπειρία check-in. Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά εκεί –στην πισίνα με μαύρο πυθμένα, στο μπαρ που διαχειρίζεται ο Άριελ Λάιζγκολντ («ο Ράντε Γκέρμπερ του Τελ Αβίβ», σύμφωνα με τον Αβιγάδ) και στις τρεις καμπάνες δίπλα στην πισίνα– για να αντιληφθεί την υψηλή ινσταγκραμική αξία του χώρου. Και μην απατάσθε: παρότι το Τελ Αβίβ κλίνει προς την ατημέλητη κομψότητα, εδώ τα πράγματα είναι επιμελημένα στην παραμικρή λεπτομέρεια, όπως ανακάλυψα όταν το πρόωρο tweet μου του λευκού καμπυλόγραμμου μπαρ προκάλεσε μια ήπια διόρθωση από τον Ρασίντ. «Προσοχή στη θέση των φυτών» απάντησε. Συνεπώς, δεν χωρά αμφιβολία πως αυτά τα κυπαρίσσια-νάνοι δεν θα εμποδίζουν την εντυπωσιακή βίστα της πόλης.

Ωστόσο, η ακρίβεια δεν μεταφράζεται σε δυσφορία. Λόγω τοποθεσίας και σχεδιασμού, το Poli House είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να είναι τόσο φιλόξενο, όσο προδίδει και η λέξη House-Οικία στην ονομασία του. Οι hip ντόπιοι ήδη το προτιμούν ως πολλά υποσχόμενο αστικό κόμβο που βρίσκεται άνωθεν, αλλά εντός του πνεύματος της γειτονιάς. Η ενέργεια της περιοχής έχει παρεισφρήσει και στα δωμάτια: πάνω στα μίνι-μπαρ βρίσκει κανείς ψηλά, χαμηλά και ποτήρια μαρτίνι, εντός τους σοκολάτες Cardinal του Έλι Τάραμπ (ενός ανερχόμενου ντόπιου σοκολατοποιού) και υπογεγραμμένα designer προφυλακτικά. «Θέλουμε οι επισκέπτες μας να απολαμβάνουν τα δημιουργικά πράγματα στη ζωή, όχι μόνο τα υπερβολικά εκλεπτυσμένα» λέει ο Αβιγάδ. Μια ρήση που θα λέγαμε πως θα μπορούσε να είναι το σλόγκαν του ευφυούς και συνάμα τρελού Τελ Αβίβ.

To νέο ξενοδοχείο που σχεδίασε ο Καρίμ Ρασίντ στο Τελ Αβίβ μας υπενθυμίζει την μοντερνιστική παράδοση της πόλης Facebook Twitter
To νέο ξενοδοχείο που σχεδίασε ο Καρίμ Ρασίντ στο Τελ Αβίβ μας υπενθυμίζει την μοντερνιστική παράδοση της πόλης Facebook Twitter
To νέο ξενοδοχείο που σχεδίασε ο Καρίμ Ρασίντ στο Τελ Αβίβ μας υπενθυμίζει την μοντερνιστική παράδοση της πόλης Facebook Twitter
To νέο ξενοδοχείο που σχεδίασε ο Καρίμ Ρασίντ στο Τελ Αβίβ μας υπενθυμίζει την μοντερνιστική παράδοση της πόλης Facebook Twitter

Το Poli House θα λειτουργήσει τον επόμενο Σεπτέμβριο.

 

Ο Άντονυ Γκραντ είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ