Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Κουτί από καραμέλες που δείχνει το τρένο Κόκκινη Σημαία στην ανατολική ακτή της Κορέας.

Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα

0

Η Βόρεια Κορέα, παρόλο που βρίσκεται συχνά στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων για τις απειλές πυρηνικού πολέμου, είναι μια χώρα που ο δυτικός κόσμος γνωρίζει ελάχιστα.


Εκτός από τις ανταλλαγές μεγαλοστομιών του ηγέτη της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κορέας, Κιμ Τζονγκ-ουν, με τον Αμερικάνο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και την προσπάθεια επικοινωνίας με την Νότια Κορέα στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, η χώρα βρίσκεται πίσω από ένα πέπλο μυστηρίου για τον περισσότερο κόσμο -ειδικά όσον αφορά τη γραφιστική της. Για το graphic design των καθημερινών αντικειμένων της είναι ελάχιστα γνωστά.


Τα αντικείμενα αυτά που φωτογράφιζε για χρόνια ο Nicholas Bonner και τα συγκέντρωσε σε μια θαυμάσια έκδοση της Phaidon, με τίτλο Made in North Korea (κυκλοφόρησε το 2017), παρουσιάστηκαν σε μια έκθεση στο London's House of Illustration πέρσι τέτοια εποχή. Ήταν η πρώτη φορά που παρουσιάστηκε η -εκπληκτική- γραφιστική της Βόρειας Κορέας σε έκθεση στη Βρετανία.

Ο σχεδιασμός των καθημερινών αντικειμένων που παρουσιάζεται στις εικόνες μπορεί να φαίνεται εξωτικός και ιδιαίτερος στα μάτια ενός δυτικού, αλλά είναι παντού στη Βόρεια Κορέα και φανερώνουν μια εξέλιξη τις τελευταίες δεκαετίες που είναι αξιόλογη, τελειοποιώντας συνεχώς το design σε μια κοινωνία που είναι πολύ κλειστή.


Ο σχεδιασμός των καθημερινών αντικειμένων που παρουσιάζεται στις εικόνες μπορεί να φαίνεται εξωτικός και ιδιαίτερος στα μάτια ενός δυτικού, αλλά είναι παντού στη Βόρεια Κορέα, από τα περιτυλίγματα των συσκευασιών, τα χαρτιά που τυλίγονται οι καραμέλες, τα γραμματόσημα, τις αφίσες, και φανερώνουν μια εξέλιξη τις τελευταίες δεκαετίες που είναι αξιόλογη, τελειοποιώντας συνεχώς το design σε μια κοινωνία που είναι πολύ κλειστή. Πολλά από αυτά τα σχέδια θυμίζουν την διαφήμιση στις δυτικές χώρες της δεκαετίας του '60.


Ο Nicholas επισκέπτεται το απομονωμένο αυτό κράτος συνεχώς από το 1993, και παρόλο που αυτή τη στιγμή ζει στο Πεκίνο, γράφει και σχολιάζει την πολιτική και πολιτιστική καταπίεση και την απειλή του πυρηνικού πολέμου σε πολλά μέσα.


Τα περισσότερα από τα σχέδια στο βιβλίο του δεν δείχνουν διαφημίσεις, είναι απλά καθημερινά προϊόντα, και δείχνουν πόσο ίδιο έχει μείνει το στυλ και η αισθητική τα τελευταία 20 χρόνια επειδή δεν υπάρχουν ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.

Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Πρόσκληση για την 55η επέτειο της ίδρυσης της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κορέας
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Πρωτοχρονιάτικη κάρτα που δείχνει εργάτρια σε εργοστάσιο που παρουσιάζει την ποικιλία από προϊόντα φτιαγμένα από φασόλια σόγιας.
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Πακέτο από καραμέλες, αρχές της δεκαετίας του '90.
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Χαρτινη συσκευασία πιπεριού στις πτήσεις της Air Koryo.
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Χαρτί περιτυλίγματος που δείχνει τα αρχιτεκτονικά αξιοθέατα στην Pyongyang.
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Ετικέτες από κονσέρβες χοιρινού και μήλου.
Design
0

M. Hulot

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR