Μέσα στο ξενοδοχείο που ενέπνευσε τον Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter

Μέσα στο ξενοδοχείο που ενέπνευσε τον Τζέιμς Μποντ

0

Στην αρχή του «No Time to Die», ο Τζέιμς Μποντ του Ντάνιελ Κρεγκ χαλαρώνει στην Τζαμάικα, πίνοντας ρούμι και απολαμβάνοντας τη συνταξιοδότησή του. Δεν πρόκειται να κάνουμε spoiler αλλά, για τους φανατικούς λάτρεις του 007, η σκηνή αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία. 

Ο συγγραφέας και εμπνευστής του Τζέιμς Μποντ, Ίαν Φλέμινγκ, είχε μια τεράστια αγάπη για αυτό το τροπικό νησί. Το 1946, αγόρασε 15 στρέμματα με θέα στον κόλπο Oracabessa και ονόμασε το κτήμα του GoldenEye.

Τις επόμενες δύο δεκαετίες, έγραψε όλα τα κατασκοπευτικά μυθιστορήματά του εκεί - και βρήκε έμπνευση για πολλά από αυτά στο καταπράσινο περιβάλλον της Τζαμάικα: Dr. No, Live and Let Die, The Man With the Golden Gun και Octopussy διαδραματίζονταν όλα εν μέρει στην Τζαμάικα.

Το GoldenEye, που τώρα έχει έκταση 52 στρέμματα, βρίσκεται εκεί όπου μια λαμπρή ιστορία συναντά ένα ειδυλλιακό περιβάλλον.

Στη δεκαετία του 1970, ο Φλέμινγκ πούλησε το ακίνητο στον Μπομπ Μάρλεϊ, ο οποίος αμέσως μετά το πούλησε στον ιδρυτή της Island Records, Κρις Μπλάκγουελ. Στη συνέχεια, ο Μπλάκγουελ μετέτρεψε το GoldenEye σε θέρετρο πέντε αστέρων.

Μέσα στο ξενοδοχείο που ενέπνευσε τον Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Αεροφωτογραφία της βίλας του Φλέμινγκ.

Αυτό όμως δεν ήταν το τέλος της σχέσης του Φλέμινγκ με το GoldenEye διότι ήταν οικογενειακοί φίλοι με τον Μπλάκγουελ, με αποτέλεσμα ο Φλέμινγκ να επισκέπτεται συχνά το ακίνητο ακόμη και μετά την πώλησή του.

«Αγόρασα το GoldenEye το 1976, αλλά το είχα επισκεφθεί πολλές φορές τη δεκαετία του '50 όταν ο Φλέμινγκ ζούσε εδώ, επειδή ο θείος μου του είχε βρει το ακίνητο», λέει ο Μπλάκγουελ. «Η μητέρα μου και αυτός ήταν επίσης καλοί φίλοι και απολαμβάναμε όλοι μαζί χαλαρά γεύματα στον κήπο του, ο οποίος παραμένει ανοιχτός για τους επισκέπτες». 

Το GoldenEye, που τώρα έχει έκταση 52 στρέμματα, βρίσκεται εκεί όπου μια λαμπρή ιστορία συναντά ένα ειδυλλιακό περιβάλλον. Εκτός από το αρχικό σπίτι του Φλέμινγκ, υπάρχουν περιμετρικά εξοχικές κατοικίες που συνορεύουν με τη λιμνοθάλασσα και την ειδυλλιακή παραλία Low Cay.

Μέσα στο ξενοδοχείο που ενέπνευσε τον Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Περιμετρικά υπάρχουν εξοχικές κατοικίες που συνορεύουν με τη λιμνοθάλασσα και την ειδυλλιακή παραλία Low Cay.

Πέρα από τις ακτές υπάρχει ένας κοραλλιογενής ύφαλος και το Θαλάσσιο Καταφύγιο Oracabessa, μια πραγματική απόλαυση για τους επισκέπτες που είναι λάτρεις των καταδύσεων. Αφού πέσει ο ήλιος, μπορείτε να απολαύσετε μια piña colada στο Bizot’s Bar.

Οι εσωτερικοί χώροι του GoldenEye είναι διακοσμημένοι με στοιχεία από την ντόπια κουλτούρα, αέρινα λευκά είδη και ταπετσαρίες αφρικανικής αισθητικής.

Η εντυπωσιακή λίστα των διάσημων πελατών είναι εμφανής από τη στιγμή που μπαίνετε στην είσοδο: ο δρόμος είναι γεμάτος δέντρα που έχουν γίνει δωρεά από την Κέιτ Μος, τη Ναόμι Κάμπελ, τον Τζουντ Λο και τη Μάρθα Στιούαρτ. Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, υπήρχαν φήμες πως η Χέιλι και ο Τζάστιν Μπίμπερ θα έμεναν στο ξενοδοχείο.

Πιθανώς όλοι αυτοί οι διάσημοι επισκέπτονται επανειλημμένα το μέρος επειδή και αυτοί ένιωσαν την ίδια δημιουργική ανάταση με τον ίδιο τον Φλέμινγκ: «Ένα από τα πράγματα που είχε πει ήταν ότι δεν πίστευε πως θα μπορούσε να έχει γράψει τα βιβλία αν δεν ήταν σε μια τέτοια τοποθεσία», λέει ο Μπλάκγουελ.

Μέσα στο ξενοδοχείο που ενέπνευσε τον Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Οι εσωτερικοί χώροι του GoldenEye είναι διακοσμημένοι με στοιχεία από την ντόπια κουλτούρα, αέρινα λευκά είδη και ταπετσαρίες αφρικανικής αισθητικής.
Μέσα στο ξενοδοχείο που ενέπνευσε τον Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ένας παράδεισος για τους λάτρεις των καταδύσεων.
Μέσα στο ξενοδοχείο που ενέπνευσε τον Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Μέσα στο ξενοδοχείο που ενέπνευσε τον Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Μέσα στο ξενοδοχείο που ενέπνευσε τον Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

 Tα 5 πιο cool αυτοκίνητα του Τζέιμς Μποντ

Αυτοκίνητο / Tα 5 πιο cool αυτοκίνητα του Τζέιμς Μποντ

Στις ταινίες του θρυλικού πράκτορα 007 έχουν πρωταγωνιστήσει κατά καιρούς ορισμένα μοντέλα με χαρακτηριστικά που τα έκαναν για κάποιους περίεργους λόγους πολύ ξεχωριστά. Μάλιστα ένα από αυτά συνδέεται άμεσα και με την Ελλάδα.
ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ