Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter

Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή

0

Έντονα χρώματα, αρμονικά δεμένες «πινελιές» και φιγούρες που σε πολλές περιπτώσεις έχουν έκδηλο το dark στοιχείο. Τα έργα της 22χρονης δημιουργού κόμικ και εικονογράφου Δήμητρας Καζή τραβούν αμέσως το βλέμμα σου. Ελαφρώς ντροπαλή και ξεκάθαρα παθιασμένη με όσα δημιουργεί καθημερινά μέσα σε ένα δωμάτιο στην Αθήνα, χρειάζεται λίγο χρόνο για να νιώσει άνετα και να σου αφηγηθεί την πορεία της.

Λαμβάνοντας υπόψη την πορεία της από τις σελίδες κόμικ που σχεδίαζε με μολύβια στο δημοτικό μέχρι την παρουσία της ως τιμώμενης καλλιτέχνιδος στο Comic ‘N’ Play 2020 και στην έκθεση με τίτλο «Οι σκέψεις των άλλων», μια θεματική αφιερωμένη στην κοινωνική ενσωμάτωση, και τη συνεργασία της με το VICEODE, ένα διαφορετικό μουσικό-κόμικ πρότζεκτ, δεν είναι εύκολο να καταλάβεις ότι είναι μόλις 22. 

«Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ζωγράφιζα. Η δασκάλα ρωτούσε τα παιδιά στην πρώτη δημοτικού “τι θέλετε να γίνετε όταν μεγαλώσετε;” κι εγώ έλεγα “θέλω να περάσω Καλών Τεχνών”. Στην τετάρτη δημοτικού άρχισα να κάνω μαθήματα με πίνακες, ακρυλικά και λάδια και μετά, για 4-5 χρόνια, ασχολιόμουν αποκλειστικά με τη ζωγραφική» λέει όταν τη ρωτάω πότε ξεκίνησε να ασχολείται με τα καλλιτεχνικά. Επηρεασμένη από τα manga και τα anime, ένιωθε αποφασισμένη να δημιουργήσει κάτι δικό της, μέχρι που στο γυμνάσιο άρχισε να μπαίνει στον κόσμο των κόμικ. 

Γενικά, το comic community είναι μικρό, αλλά έχει πολύ μεγάλες προοπτικές. Έχω γνωρίσει άτομα που κάνουν υπέροχες δουλειές και μου κάνει εντύπωση που δεν έχουν βγει τόσο πολύ εκτός Ελλάδας. Είναι πολύ λίγοι οι καλλιτέχνες που έχουν πάρει διακρίσεις στο εξωτερικό.

«Δεν είχα πολύ μεγάλες επιρροές τότε, καταπιανόμουν με τίτλους που μάθαινα απ’ οπουδήποτε και άμα έβρισκα κάπου Ίντερνετ ή πήγαινα σε κάποιο Ίντερνετ-καφέ, κατέβαζα σειρές. Επηρεαζόμουν από αυτά τα λίγα» συνεχίζει.

«Όταν αποφάσισα να κάνω το δικό μου κόμικ, συνειδητοποίησα ότι πρώτα έπρεπε να φτιάξω ένα σενάριο, μετά κάποια προσχέδια και έπειτα κάποια thumbnails. Έτσι, μπήκα κάπως σε μια σειρά, έκανα βέβαια και πολλά λάθη. Η πρώτη μου αυτοέκδοση φιλοξενήθηκε σε μια έκθεση στην οποία είχα συμμετάσχει το 2016, όταν είχα μόλις τελειώσει το σχολείο. Ήταν 80 σελίδες με μελάνι στιλό και χαρτί Α4. Λεγόταν «Imprisoned Soul» και θυμάμαι ότι το manga που είχα φτιάξει είχε βγει στην πεντάδα με τα προτεινόμενα για τον πρωτοεμφανιζόμενο καλλιτέχνη του Comicdom». 

Δήμητρα Καζή Facebook Twitter
«Βλέπω ότι όσο δουλεύω, το σύμπαν μού το ανταποδίδει. Είμαι πολύ ευγνώμων για όλο αυτό». 

Το VICEODE και το Comic ‘N’ Play

Μέχρι σήμερα η Δήμητρα Καζή έχει βραβευτεί σε πολλούς καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς, έχει καθίσει ξανά και ξανά σε booths εκθέσεων, παρουσιάζοντας τη δουλειά της, και δηλώνει πως δυσκολεύεται να περιοριστεί σε μικρά πρότζεκτ, χωρίς αυτό να την εμποδίζει να εστιάζει κάθε φορά σε κάτι καινούργιο. Στην Αθήνα ήρθε όταν κέρδισε υποτροφία για τη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών του Ορνεράκη, έχοντας περάσει παλιότερα από ένα δημόσιο ΙΕΚ με ειδίκευση στην κινούμενη εικόνα, τα animations και το graphic design. Η βασική ενασχόλησή της αυτό το διάστημα είναι ένα μουσικό-comic concept, το VICEODE, στο οποίο εικονοποιεί και μεταφέρει με την παλέτα της τη μελαγχολία των στίχων σε κόμικ. «Είναι ένα διεθνές μουσικό πρότζεκτ που βασίζεται σε μια ιστορία. Κάθε τραγούδι είναι ένα κόμικ» λέει σχετικά. 

Πώς βίωσε η ίδια τη συμμετοχή της ως τιμώμενου προσώπου στο Comic ‘N’ Play 2020 και πώς κατάφερε να υλοποιήσει έργα για δύο παράλληλες εκθέσεις, οι οποίες, σε συνεργασία με την ActionAid, ανέδειξαν το στοιχείο της κοινωνικής ευαισθησίας; 

«Στο Comic ‘N’ Play η θεματική ήταν “Oι σκέψεις των άλλων” και στην ActionAid το “Τώρα μένω πια εδώ”. Η τέχνη δεν δίνει απλώς ένα μήνυμα αλλά είναι ίσως ο πιο βασικός δίαυλος μέσα από τον οποίο μπορείς να επηρεάσεις τον άλλον» λέει η ίδια έχοντας δημιουργήσει την κεντρική αφίσα και συμμετέχοντας στο ανθολόγιο της έκθεσης.

Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Queens Gambit

Το ελληνικό comic community

«Γενικά, το comic community είναι μικρό, αλλά έχει πολύ μεγάλες προοπτικές. Έχω γνωρίσει άτομα που κάνουν υπέροχες δουλειές και μου κάνει εντύπωση που δεν έχουν βγει τόσο πολύ εκτός Ελλάδας. Είναι πολύ λίγοι οι καλλιτέχνες που έχουν πάρει διακρίσεις στο εξωτερικό.  

Είναι πολύ δύσκολο. Οι ελληνικοί εκδοτικοί δεν στέλνουν έργα έξω, πιο πολύ μεταφράζουν. Μακάρι να γίνει κάτι, γιατί υπάρχουν πάρα πολλές καλές δουλειές». 

Αναφορικά με το κοινό που επισκέπτεται events και εκθέσεις, θεωρεί ότι πιο εύκολα θα αγοράσει μια αφίσα για δώρο παρά ένα ολόκληρο κόμικ. Παρ’ όλα αυτά, νιώθει ότι βρίσκεται σε μία από τις πιο δημιουργικές φάσεις της ζωής της και πως με τις συνεργασίες να έρχονται η μία μετά την άλλη, εκείνη θα συνεχίσει να κάνει αυτό στο οποίο είναι ταγμένη από μικρή. 

«Βλέπω ότι όσο δουλεύω, το σύμπαν μού το ανταποδίδει. Είμαι πολύ ευγνώμων για όλο αυτό». 

Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Δήμητρα Καζή, Οι σκέψεις των άλλων
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Little Devils. εξώφυλλο
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Sailor Moon
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Abyss, σελ. 6
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Abyss, σελ. 7
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Narcissus, εξώφυλλο
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Narcissus, σελ. 8-9

Instagram: @demeterkazis

https://viceode.com/comics







 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι κατσαρίδες προκαλούν φόβο και αηδία, αλλά ένα κόμικ ίσως βοηθήσει να τις δούμε πιο χαλαρά

TV & Media / Οι κατσαρίδες προκαλούν φόβο και αηδία, αλλά ένα κόμικ ίσως βοηθήσει να τις δούμε πιο χαλαρά

Ο περίφημος αμερικανός κομίστας Don Martin και η εικονογραφημένη «μελέτη» του για το έντομο που επιβιώνει στις πιο δύσκολες συνθήκες και αναζωογονείται το καλοκαίρι.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Ron Cobb: Ποιος ήταν ο κομίστας της αμφισβήτησης και της δυστοπικής επιστημονικής φαντασίας

Απώλειες / Ron Cobb: Ποιος ήταν ο κομίστας της αμφισβήτησης και της δυστοπικής επιστημονικής φαντασίας

Υπήρξε από τους πλέον επιφανείς και επιδραστικούς σχεδιαστές πολιτικού κόμικ στα '60s, υπέγραψε ακολούθως σχεδιαστικά και σκηνογραφικά μερικές από τις διασημότερες ταινίες sci-fi, παρά όμως την επιτυχία του παρέμεινε «χίπης» μέχρι τέλους. Πέθανε πρόσφατα στα 83 του χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθηναία αρχιτέκτων Ελίζα Μάνωλα «μεταφράζει» την αγγλική εξοχή

Design / Η Ελίζα Μάνωλα ξαναζωντανεύει παλιά εξοχικά σπίτια της βρετανικής υπαίθρου

Με σεβασμό στην ιστορική αρχιτεκτονική τους, την ιδιαιτερότητα των τεχνοτροπιών και των λεπτομερειών τους, η Αθηναία αρχιτέκτονας προτείνει τον δικό της σύγχρονο σχεδιασμό, εγκαθιστά σε αυτά τα διατηρητέα κτίρια μια αισθητική απαλλαγμένη από κλισέ.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT