Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο

Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
0

Aπλό, χωρίς κραυγαλέες αρχιτεκτονικές εξτραβαγκάνζες και με απεριόριστη θέα στο μαγευτικό Ιόνιο, το σπίτι αυτό είναι προορισμένο για easy living και χαλάρωση.

Η μονοκατοικία, με τη σχεδιαστική υπογραφή της Κατερίνας Βαλσαμάκη, βρίσκεται στο βορειανατολικό τμήμα της Ζακύνθου, στον οικισμό Αμμούδι που πήρε το όνομά του από την μικρή αμμουδερή παραλία μπροστά από το οικόπεδο.


Η φιλοσοφία του γραφείου Katerina Valsamaki Architects, είναι η δημιουργία ανθρώπινων χώρων, με ψυχή, που προσφέρουν ποιότητα ζωής. Η οικειοποίηση των χώρων από τους ανθρώπους που τους κατοικούν είναι αυτό που τελικά εμφανίζει την αόρατη δομή του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και αποτελεί γνώρισμα της ποιότητάς του. Στο πλαίσιο αυτό, το οικόπεδο που χάρη στην προνομιακή θέση του προσφέρει απρόσκοπτη θέα στη θάλασσα πετυχαίνει την ίδια ώρα τον ιδανικό συνδυασμό όντας πυκνοφυτεμένο, ιδιαίτερα στα όρια του, με δένδρα και αμπέλια, που δημιουργούν έναν εσωτερικό κήπο.


Η εναρμόνιση του σπιτιού με το μικροπεριβάλλον του οικοπέδου, με την χαμηλή βλάστηση, τα αμπέλια και τις ελιές και η θέα της θάλασσας καθόρισαν τις σχεδιαστικές επιλογές: μια λιτή σύνθεση με χαμηλούς όγκους, που ακολουθούν την φυσική απαλή κλίση του εδάφους , ανοίγεται στη θάλασσα και ενσωματώνει τμήματα του κήπου. Στεγασμένοι και υπαίθριοι χώροι αντιμετωπίζονται ως μια αδιάκοπτη ενότητα.

Καθιστικό,τραπεζαρία και κουζίνα οργανώνονται στον κεντρικό όγκο του σπιτιού. Σε συνέχεια τους η ανατολική πέργκολα οριοθετεί έναν σκεπαστό υπαίθριο χώρο, βεράντα, που λειτουργεί ισότιμα με το εσωτερικό καθιστικό που μετατρέπεται σ ένα μεγάλο ημιυπαίθριο όταν ανοίξουν τα συρόμενα υαλοστάσια.


Η διαφάνεια των μεγάλων ανοιγμάτων του σπιτιού, που καταλαμβάνουν όλο το ύψος, αναιρεί τα όρια μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου.


Με αντίστοιχη λογική διαμορφώνονται και οι χώροι των υπνοδωματίων. Στεγασμένοι ή ανοιχτοί χώροι αποτελούν τρεις ενότητες σε σχέση με τις λειτουργίες του σπιτιού, την έκφραση και διαβάθμιση της ιδιωτικότητας και τον προσανατολισμό.


Τα χρώματα και οι μυρωδιές του κήπου, ο ήχος της θάλασσας, και η εναλλαγή του φωτός αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της απόλαυσης που δημιουργεί η κατοίκηση του σπιτιού στους ενοίκους του.

Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos
Η κατοικία στο Αμμούδι της Ζακύνθου με την απόλυτη θέα στο Ιόνιο Facebook Twitter
© Konstantinos Thomopoulos

 

Αρχιτέκτων : Κατερίνα Βαλσαμάκη
Στατική μελέτη: Ergosystem ΕΠΕ Χρύσανθος Καλλίγερος
ΗΜ μελέτη : Γιώργος Γιαννόπουλος
Κατασκευή : Κατερίνα Βαλσαμάκη
Συνεργάτες: Νίκος Ιωάννου, Αλεξάνδρα Μπακλατζή, Βίλμα Αγραφιώτη ,Κατερίνα Χαρισιάδου.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ