Η Aluminco στη Θεσσαλονίκη: Καινοτομία, βιωσιμότητα και design

Η Aluminco στη Θεσσαλονίκη: Καινοτομία, βιωσιμότητα και design Facebook Twitter
Πυρήνα του σχεδιασμού για το νέο showroom της Aluminco αποτέλεσε η ιδέα για τη δημιουργία μιας «εσωτερικής φύσης», μέσα στην οποία αναπτύσσεται τμηματικά η έκθεση. Φωτ.: Courtesy of Post Spectacular Office
0

Η Aluminco, μία από τις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες αλουμινίου, με έντονη και διαρκή διάθεση για εξωστρέφεια και πρωτοπορία, προχωρεί σε μια στρατηγικής σημασίας επένδυση στα Βαλκάνια με την εξαγορά του εργοστασίου της ιστορικής Doral στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για μια πλήρως καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής, έκτασης 38.000 τ.μ. στο Καλοχώρι, μόλις 4 χλμ. από τον προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και μόλις 9 χλμ. από τον Λευκό Πύργο. 

Πυρήνα του σχεδιασμού για το νέο showroom αποτέλεσε η ιδέα για τη δημιουργία μιας «εσωτερικής φύσης», μέσα στην οποία αναπτύσσεται τμηματικά η έκθεση. Η ιδέα μεταφράζεται χωρικά ως μια «υπαίθρια γλυπτοθήκη» όπου ο επισκέπτης περιπλανιέται ανάμεσα στα προϊόντα, βιώνοντάς τα κιναισθητικά μέσα σε ένα δυνάμει φυσικό τοπίο.

Η αφήγηση μετατρέπεται σε μια αλληλουχία σκηνοθετημένων σεκάνς όπου ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των συστημάτων μέσα στο πραγματικό τους περιβάλλον. 

Η διάχυση σημείων στάσης εντός της εκθεσιακής διαδρομής δημιουργεί χωρικές εντάσεις και επιτυγχάνει μια κλιμάκωση στα επίπεδα πληροφορίας. Η έκθεση αποτελεί το κεντρικό σημείο αναφοράς, ενώ περιμετρικά της αναπτύσσεται μια σειρά βοηθητικών χώρων όπως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, meeting booths, γραφειακοί χώροι, χώροι εξυπηρέτησης κοινού κ.ά.

Η ανάπτυξη συμβαδίζει με τη βιωσιμότητα

Η συγκεκριμένη μονάδα αποτελεί μία από τις ποιοτικότερες βιομηχανίες προφίλ αλουμινίου στη Βόρεια Ελλάδα, πληρώντας αυστηρές διεθνείς προδιαγραφές. Ο στόχος; Πολυεπίπεδος. Η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, η άμεση διασύνδεση με τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης και τα Βαλκάνια αλλά και η παραγωγή εξειδικευμένου, βιομηχανικού προφίλ αλουμίνιου που θα μεγιστοποιήσει την εξαγωγική δραστηριότητα στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης.

Σε συνδυασμό με τον στρατηγικό γεωγραφικά χαρακτήρα της περιοχής, η Aluminco στοχεύει να μετατρέψει τη νέα της εγκατάσταση στη Θεσσαλονίκη σε πύλη εξαγωγών προς τις αγορές της νοτιοανατολικής, της ανατολικής και της κεντρικής Ευρώπης. Επιπλέον, η νέα αυτή εγκατάσταση στη Θεσσαλονίκη θα ακολουθήσει τις προδιαγραφές της παραγωγικής μονάδας των Οινοφύτων, παράγοντας πράσινο αλουμίνιο. Άλλωστε, η Aluminco έχει στρατηγικά επιλέξει πως η νέα της εποχή θα στηρίζεται σε υπεύθυνες και βιώσιμες επενδύσεις, οι οποίες θα δίνουν έμφαση στην πράσινη κυκλική οικονομία, πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Η εταιρεία, μέσω του προγράμματος «Α planet to love», μετουσιώνει σε πράξη τη δέσμευσή της για υπεύθυνη λειτουργία, εστιάζοντας σε τέσσερις βασικές ενότητες: το περιβάλλον, την κοινωνία, την αγορά και τις σύγχρονες αρχές εταιρικής διακυβέρνησης (ESG).

Η Aluminco στη Θεσσαλονίκη: Καινοτομία, βιωσιμότητα και design Facebook Twitter
Αργύρης Καρράς, CEO Aluminco

«Το σχέδιο δράσης περιλαμβάνει εκπαίδευση του κοινού, δράσεις με οικολογικό χρώμα και φυσικά την απόλυτη προσήλωσή μας στην ανάπτυξη ενεργειακών συστημάτων αλουμινίου με τη μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση στην Ευρώπη. Η μακροχρόνια στρατηγική της εταιρείας θέτει σαφή στόχο μετάβασης προς ένα αειφορικό μέλλον. Εξάλλου, σχεδιάζουμε και παράγουμε κορυφαία συστήματα αλουμινίου που αναβαθμίζουν τα κτίρια, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής του ανθρώπου και συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος εδώ και 40 χρόνια», αναφέρει ο CEO της εταιρείας Αργύρης Καρράς.

Το συνολικό κόστος της επένδυσης υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα επόμενα χρόνια τα 20 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η παραγωγική ικανότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά 7.000 τόνους ή 25% ετησίως, ενώ η συγκεκριμένη επένδυση θα ανοίξει 120 νέες θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα.

aluminco.com

Από την ειδική έκδοση ADM/ LiFO x Design Ambassador/ Archisearch

Το νέο τεύχος της LiFO με το Architecture Design Map: Ειδική έκδοση Θεσσαλονίκη δωρεάν στο σπίτι σας με ένα κλικ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 9.11.2022

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

helexpo

ADM4/SKG - Thessaloniki Issue / Μαρία Δέδα: «Αρχιτεκτονική δεν σημαίνει ότι εμπνέεσαι και σχεδιάζεις χωρίς τίποτα να σε περιορίζει»

Με αφορμή τρία νέα έργα που θα παρουσιαστούν σύντομα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, η επικεφαλής του Deda & Architects μιλά για τη βιωσιμότητα και την επίτευξή της στην αρχιτεκτονική, για τη σημασία της διαχρονικότητας και της ευελιξία στους χώρους όπου εργαζόμαστε και κατοικούμε, για την τάση των κτιρίων-ορόσημων και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες αρχιτέκτονες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Δελούδης: Οι κορυφαίοι του σύγχρονου design σε ένα εντυπωσιακό showroom στη Θεσσαλονίκη

ADM4/SKG - Thessaloniki Issue / Δελούδης: Οι κορυφαίοι του σύγχρονου design σε ένα εντυπωσιακό showroom στη Θεσσαλονίκη

Εδώ και 50 χρόνια, το όραμα της Δελούδης παραμένει πιστό στο να συγκεντρώνει και να προσφέρει σε κάθε κατάστημά της brands που εκπροσωπούν όλες τις σύγχρονες τάσεις του σχεδιαστικού κόσμου.
THE LIFO TEAM
It’s a green family affair

ADM The Green Issue / Ο Αργύρης Καρράς, CEO της Aluminco, αποκαλύπτει πώς η εταιρεία εξελίσσεται με καινοτομία και δημιουργικότητα

O Αργύρης Καρράς, CEO της Aluminco, μαζί με τα αδέλφια του παρέλαβαν τα ηνία της εταιρείας από τον πατέρα τους και καταφέρνουν με επιτυχία να μας κάνουν να ξεχνάμε τι υπήρχε πριν, δημιουργώντας μια επιχείρηση-υπόδειγμα πράσινης οικονομίας.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR