Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter
0

Το περασμένο Σαββατοκύριακο οι σημαντικότερες εταιρείες, γνωστοί αρχιτέκτονες και designers, φορείς και ένα τεράστιο πλήθος επισκεπτών ενώθηκαν με κορυφαίους επιχειρηματίες του Τουρισμού για ένα πρωτοποριακό "υβρίδιο" που έμπλεξε τους όρους συνέδριο και έκθεση με αριστοτεχνικό τρόπο.


Η διοργάνωση του ετήσιου συνεδρίου-έκθεσης Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία και περισσότεροι από 3.000 θεατές από Ευρώπη και ΗΠΑ, το παρακολούθησαν σε απευθείας σύνδεση διαδικτυακά. 

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter

Η μοναδική στην χώρα μας και η μεγαλύτερη συνάντηση για τις προοπτικές και τις δυνατότητες που ανοίγονται στο εξελισσόμενο τουριστικό τοπίο της Ελλάδας και της Ευρώπης με 70 ομιλητές  -διακεκριμένοι αρχιτέκτονες, επιχειρηματίες της Φιλοξενίας, επενδυτές, κοινωνικοί επιστήμονες και θεσμικοί εκπρόσωποι από την Ελλάδα και το εξωτερικό- συγκέντρωσε το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επισκεπτών. Η πρωτοτυπία του κόνσεπτ και οι εκπλήξεις της διοργάνωσης ήταν ορατές σε όλους τους χώρους καθώς το Ωδείο Αθηνών μεταμορφώθηκε κυριολεκτικά σε ξενοδοχείο με tailor made σκηνικά που συνέθεσαν μια μοναδική ατμόσφαιρα, από την σκηνή μέχρι τον χώρο της έκθεσης.

Εστιάζοντας στην αρχιτεκτονική ως ενοποιητικό θέμα, στο Hotel Experience αναλύθηκαν οι οικονομικές, κοινωνικές και διαστάσεις της ανάπτυξης, μέσα από τις τάσεις που βελτιώνουν τη διαμονή των επισκεπτών.

Στο επίκεντρο είναι η εμπειρία του ταξιδιώτη στο ξενοδοχείο ως μέρος ενός συναρπαστικού ταξιδιού, βαθιά συνδεδεμένο με τον τοπικό πολιτισμό, εμπλουτισμένο με τεχνολογία αιχμής και με δέσμευση στη βιωσιμότητα. Κάθε λεπτομέρεια στο ξενοδοχείο, συμβάλλει στην ατμόσφαιρα και την ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας.

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter

Hotel Experience: Τάσεις και προτάσεις για το μέλλον

Η ανάγκη "επιστροφής στις ρίζες" γίνεται αντιληπτή και εκφράζεται με ποικίλους διαφορετικούς τρόπους και στα ταξίδια, όπως υπογράμμισαν αρκετοί ομιλητές στο Hotel Experience. 


Η συνέχεια της σχέσης των ανθρώπων με τη γη και την πρωτογενή παραγωγή στην ελληνική ύπαιθρο είναι αναγκαία, ώστε να συνεχίσει κάθε τόπος να έχει τη μοναδική ταυτότητα του, που δεν μπορεί να κλαπεί ή να αντιγραφεί, επισημάνθηκε στο πάνελ για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά ( Ήβη Νανοπούλου, Βίλλυ Φωτοπούλου, Δρ. ιωάννης Σπιλάνης, Τάσος Τέλλογλου. 

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter

Ένα σημείο/ μουσείο storytelling που είναι ο αφηγητής της ιστορίας και του πολιτισμού -από το παρελθόν μέχρι σήμερα- μπορεί να συνδέσει τους επισκέπτες με τον προορισμό δίνοντας μια μοναδική αίσθηση του τόπου. 

Την ίδια στιγμή, όπως προτείνει ο Δρ Στάθης Καλύβας, η Ελλάδα, ως market maker θα πρέπει, με αυτοπεποίθηση, να επιδιώξει μία μονοπωλιακή θέση, για μεγάλα, μακροπρόθεσμα κέρδη στον τουρισμό και όφελος για όλη την κοινωνία. Ένα από τα εργαλεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν είναι οι εκπαιδευτικές καμπάνιες για το εσωτερικό μας κοινό στην Ελλάδα.

Με την αύξηση του τουρισμού να είναι δεδομένη, η διαχείριση, σημειώνει ο Γιάννης Τσάκαλος, θα πρέπει να γίνει κατά τρόπο που συνδέει το στόχο το συντονισμό και έλεγχο των ροών στη χώρα με την τάση του experimental travel, που προβλέπεται να ξεπεράσει το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το 2025. 

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter

Το wellness είναι η αδιαμφισβήτητη τάση, η οποία έρχεται να επηρεάσει όχι μόνο το χώρο, αλλά το σύνολο των operations, αγγίζοντας και HR θέματα. 
Ως προς την εφαρμογή του και την εμπειρία των επισκεπτών, είναι σαφές πως η ευεξία κάνει καλό στο εκάστοτε segment των επισκεπτών (Νίκος Κουρεμένος, Kent Richards, Andrew Gibson, Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, Ρία Βογιατζή, Γιάννης Μαρκογιάννης, Δημήτρης Δάιος ), με άξονες την κοινότητα, την κίνηση του σώματος και την τροφή ψυχής και σώματος.

Οι αρχιτέκτονες αποκτούν μία κοσμοπολίτικη και διεθνή θεώρηση με ποικίλους τρόπους. Ενδεικτικά, δουλεύοντας σε υβριδικά έργα του πρωτογενούς και του τριτογενούς τομέα (γραφείο OOAK) με έμφαση στην ελάχιστη κάλυψη της διαθέσιμης γης. 

Επίσης αναπτύσσουν έργα στο εξωτερικό, αξιοποιώντας τη σχέση με τους ξένους πελάτες σε έργα που δουλεύουν στην Ελλάδα, την επικοινωνία, την αριστεία στην εσωτερική λειτουργία των γραφείων και τον κοσμοπολιτισμό των Ελλήνων (γραφείο Urban Soul Project). 

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter

Το πάνελ σχετικά με την κλίμακα, ανέδειξε δε μία νέα πραγματικότητα. Επιχειρηματίες του εξωτερικού ζητούν την εφαρμογή του “ελληνικού στυλ” - κυρίως κυκλαδίτικου, σε έργα εκτός Ελλάδας. 

Οι Έλληνες αρχιτέκτονες έχουν ξεκινήσει σε επίπεδο γραφείων τη διερεύνησή του και αναζητούν τα κριτήρια (Aude Mazelin, Μαρίνα Καραμαλή, Ουρανία Πικραμένου, Σωτήρης Ανυφαντής, Αλεξάνδρα Νταλιάνη).

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter
 

Νέοι ξενοδόχοι με καταγωγή και γνώση του τόπου, εμπειρία στη φιλοξενία και διάθεση για continuous learning δημιουργούν τις νέες τοποθετήσεις υπαρχόντων ή καινούργιων ξενοδοχείων, με γνώμονα την απάντηση στο «τι είναι ελληνικότητα;» (Έλσα Εξάρχου, Ανέστης Ανέστης) αλλά και «τοπικότητα» σε πολύ εστιασμένη κλίμακα ( Κάλια Κωνσταντινίδου). 

Οι αρχιτέκτονες συμμετέχουν δυναμικά και συνεργατικά σε dream teams ειδικών, προσθέτοντας αξία στην αλυσίδα του οράματος, ενώ τα μεγάλα ξενοδοχεία γίνονται κονσεπτικά με εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα (Αγάπη Σμπώκου). 

Τα design ξενοδοχεία δημιουργούν “necklace of experiences” (Νίκος Καραφλός, Στρατής Μπατάγιας, Γιάννης Μπελλώνιας), περιηγήσεις δηλαδή ταξιδιωτών στην Ελλάδα με σταθμούς και σημεία αναφοράς τη διαμονή στα εν λόγω καταλύματα.

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter

Διεθνείς προσκεκλημένοι (Adam Tihany, Double Decker, Paola Navone, Werner Aisslinger) ενίσχυσαν την εικόνα των πολυδιάστατων συνεργασιών, με παραδείγματα από το παγκόσμιο σκηνικό διαμονής όπως το ειδικά κατασκευασμένο πλοίο αποστολής luxury κρουαζιέρας Seabourn Pursuit και τα ξενοδοχεία της 25Hours Hotels του Christoph Hoffman, ο οποίος κατέδειξε τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί ένα συμπαγές όραμα σε δημιουργούς, καθένας από τους οποίους επιτελεί το έργο του με αριστεία. 

Ο Chistos Passas των Zaha Hadid Architects και η Maria Vafiadis των MKV Design κατέδειξαν τις διαφορές της αρχιτεκτονικής αφήγησης σε τόπους tabula rasa (Dubai και εν δυνάμει νέοι προορισμοί στην Ελλάδα) αλλά και χώρους με ισχυρή προ υπάρχουσα ιστορία και ταυτότητα (Ελληνικά νησιά).

Η έκθεση του Hotel Experience

Η έκθεση του Hotel Experience, ήταν εμπνευσμένη από ατμόσφαιρες ξενοδοχείου που συναντάμε σε εμβληματικά κινηματογραφικά έργα, όπως το «Shining» του Stanley Kubrick (1980), το «In the mood for love» από τον Wong Kar-wai (2000) και το «Grand Budapest Hotel» του Wes Anderson (2014).

Τα εμπορικά περίπτερα μετατρέπονται σε δωμάτια ξενοδοχείου, ενώ οι υπόλοιποι χώροι της έκθεσης αναφέρονται σε χαρακτηριστικά σημεία χώρων φιλοξενίας όπως Ρεσεψιόν, Φουαγιέ, Πισίνα, Ανελκυστήρας, παραπέμποντας σε ένα ατμοσφαιρικό ξενοδοχείο με σινεφίλ αναφορές.

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter

Βασικός στόχος της αρχιτεκτονικής και της οργάνωσης του χώρου ήταν η δημιουργία μιας πολυαισθητηριακής εμπειρίας καθώς ο επισκέπτης της έκθεσης μετατρέπεται σε επισκέπτη του ξενοδοχείου που καλείται να περιηγηθεί σε έναν ελκυστικό και μυστήριο χώρο φιλοξενίας.

Η αλληγορία του ξενοδοχείου αποτυπώνονταν μέσω σκηνικών κατασκευών, κινηματογραφικών αναφορών και του φωτισμού προσκαλώντας σε ένα απρόσμενο περιβάλλον.

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter

Αφετηρία της έκθεσης ήταν η Ρεσεψιόν, ο χώρος υποδοχής των επισκεπτών με αντίστοιχη κινηματογραφική αναφορά που τους εισάγει απευθείας στη ντελικάτη ατμόσφαιρα του ξενοδοχείου.

Η Ρεσεψιόν, και τα δύο κλιμακοστάσια που την πλαισιώνουν, συνδέονταν με το μεγάλο lounge, στο οποίο χωροθετούνταν το κυριότερο μέρος των περιπτέρων. 
Το μεγάλο lounge του φουαγιέ,ήταν ο κεντρικός χώρος της έκθεσης, σημείο συναντήσεων και καθιστικό.

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter

Εκατέρωθεν του εκτεταμένου διαδρόμου του φουαγιέ, που καλύπτεται από μοκέτα που παραπέμπει στην κλασική ταινία «Shining», του Κιούμπρικ, διαμοιράζονταν περίπτερα – δωμάτια ξενοδοχείου.

Η ενσωμάτωση επιγραφών neon, που συχνά συναντάμε στις εισόδους κυρίως των ξενοδοχείων, δημιουργούσαν οπτικούς ορίζοντες και έδιναν ένταση στη θεατρική ατμόσφαιρα του χώρου.

Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών Facebook Twitter

Η παραγωγή και η επιμέλεια της διοργάνωσης του Hotel Experience ανήκουν στην Design Ambassador και το Archisearch του Βασίλη Μπαρτζώκα, σε συμπαραγωγή με την Aris Marinakis Architectural Editions. To  art direction & experience design υπογράφει το γραφείο Flux-Office, σε production design της Design Ambassador.

Φωτογραφίες από την Aphroditi Houlaki 

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR