«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά

«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
1

Το εμβληματικό «Grand Dame» στην Καστέλα του Πειραιά σχεδιάστηκε από το αθηναϊκό γραφείο «Αskarchitects» και προτού παραδοθεί ως κατοικία υπήρξε κατά το παρελθόν η στέγη της γαλλικής πρεσβείας. Η ανακαίνιση ενός ιστορικού διατηρητέου και η μεταμόρφωσή του σε σύγχρονη κατοικία ήταν ένα πρότζεκτ που απαιτούσε τόλμη, πολύ εργασία και σεβασμό στον κλασικό χαρακτήρα του κτιρίου προκειμένου να αναδειχτούν όλα εκείνα τα καλαίσθητα και διαχρονικά στοιχεία της αρχιτεκτονικής του.

Στόχος ήταν η δημιουργία ανοικτών κατόψεων που ενοποιούν τους χώρους για να στεγάσουν τις ανάγκες μιας οικογένειας τεσσάρων ατόμων.

«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter


Οι εσωτερικοί διαχωριστικοί τοίχοι κατεδαφίστηκαν και καθαιρέθηκαν όλοι οι σοβάδες επιστρέφοντας το κτίριο στην απογυμνωμένη βασική του κατασκευαστική δομή, από όπου ξεκίνησε και η ανάγνωση του. Κατόπιν έγιναν οι απαραίτητες στατικές ενισχύσεις οι οποίες στόχο είχαν την διατήρηση του χαρακτήρα του κτιρίου αλλά και την αποκάλυψη στοιχείων του χαρακτήρα του κτιρίου όπως η λιθοδομή στο επίπεδο του ισογείου.

«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης


Χαρακτηριστικό στοιχείο της κατοικίας είναι η αυλή, η οποία, όπως και σε όλα τα έργα των askarchitects, είναι εμφανής ήδη από την είσοδο. Aποτελεί το κεντρικό στοιχείο της κάτοψης, τον πνεύμονα της κατοικίας και της αίσθησης του «εισέρχομαι έξω».

Όλες οι διακοσμητικές λεπτομέρειες της πρόσοψης αποτυπώθηκαν σε καλούπια και αναπαράχθηκαν πιστά, ενώ και στους εσωτερικούς χώρους χρησιμοποιήθηκαν λεπτομέρειες της εποχής και συντηρήθηκε η αρχική ξύλινη τριώροφη σκάλα που αποτελεί και την αποκλειστική κατακόρυφη κυκλοφορία της κατοικίας.

Ανεβαίνοντας την ξύλινη σκάλα έχει κανείς την αίσθηση ότι διανύει τους αιώνες. Ξεκινώντας από το ισόγειο με τις στιβαρές λιθοδομές του 19ου αιώνα, προχωράει κανείς στον όροφο της δεκαετίας του 1930 για να καταλήξει στην σύγχρονη επέκταση του δώματος που πλαισιώνεται από μια πράσινη στέγη/ταρατσόκηπο.

«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
«Grand Dame»: Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση ενός ιστορικού νεοκλασικού του Πειραιά Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
|article_no_max_width| |article_no_max_width|

ΕΡΓΟ:
ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΑΣ ΟΙΚΙΑΣ & ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΝΕΟΥ ΟΡΟΦΟΥ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ:ΚΑΣΤΕΛΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΜΕΛΕΤΗΤΗΣ: askarchitects
ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ:
310 m2 ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ
90 Μ2 ΝΕΟΔΟΜΗΤΟ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΔΩΜΑΤΟΣ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ:
ΑΡΧΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΓΑΛΛΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΙΟ
ΧΡΗΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Design
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

1 σχόλια