Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους;

Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter
0

Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter

Μία μόνο περιήγηση ανάμεσα στα δημοφιλέστερα ενημερωτικά – και προσφάτως "ανακαινισμένα"- sites παγκοσμίως είναι ικανή για να κάνει τους αναγνώστες να νομίζουν ότι παθαίνουν déjà vu.


Οι web designers χρησιμοποιούν πλέον τα ίδια οπτικά στοιχεία σε κάθε νέο site, και το αποτέλεσμα παρομοιάζεται με την ομοιομορφία που επικρατεί στην βιομηχανία των αυτοκινήτων: Παντού στον κόσμο, τα αυτοκίνητα κάθε μάρκας και κατηγορίας μοιάζουν στο μάτι ενός μη ειδικού πάνω κάτω ... ίδια, λέει ο ο Brad Frost, ένας web designer που έχει εργαστεί στα sites του TechCrunch και του Entertainment Weekly.

"Ως έναν βαθμό τα sites έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους, λίγο πολύ. To web design – όπως κάθε άλλο design- είναι και μόδα, ακολουθεί τάσεις. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε εν μέσω μιας νέας εποχής όπου οι οθόνες και η δυνατότητα αφής έχουν εξαπλωθεί σε τέτοιο βαθμό που ορίζουν πλέον σε πολύ μεγάλο βαθμό και την αισθητική ενός site"

Τα αυτοκίνητα εξυπηρετούν έναν σκοπό, το ίδιο και οι ενημερωτικές ιστοσελίδες. Αντίθετα όμως με την χρήση ενός αυτοκινήτου, οι απαιτήσεις του κοινού των websites αλλάξανε δραματικά όταν μπήκαν στη ζωή μας πολλές περισσότερες συσκευές που συνδέονται στο ίντερνετ, εκτός από τον παλιό καλό υπολογιστή και την μεγάλη οθόνη του. Οι οθόνες μίκρυναν και η πληροφορία έπρεπε να "χωρέσει" σ' αυτές, χωρίς να χάνεται η ουσία της.


Πετυχημένο παράδειγμα της "νέας εποχής" του web design για εταιρείες media θεωρείται το ανακαινισμένο εδώ και λίγους μήνες site του περιοδικού TIME, όπου επικρατούν οι μεγάλες εικόνες ψηλά στην οθόνη, οι καθαρές γραμμές, και οι καθαρά διαχωρισμένες κλασικές πια κάθετες στήλες.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


Επιπλέον, το site του TIME σχεδιάστηκε έτσι ώστε να ανταποκρίνεται σε μία καινούρια σχετικά έννοια που θέλει τις ιστοσελίδες να "συμμορφώνονται" σε μία όλο και μεγαλύτερη ποικιλία μεγεθών οθόνης, χωρίς όμως να στερούν από τον αναγνώστη την εμπειρία ενός χρήσιμου "ξεφυλλίσματος".


"Η μεγαλειώδης επικράτηση του mobile στην καθημερινή μας ζωή ήταν αυτή που μας "ξύπνησε" από την αυταπάτη ότι το web μπορεί να κινείται σε συγκεκριμένα και σταθερά πλάτη", λέει o web designer και developer Josh Clark, και συνεχίζει.


"Ως έναν βαθμό τα sites έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους, λίγο πολύ. To web design – όπως κάθε άλλο design- είναι και μόδα, ακολουθεί τάσεις. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε εν μέσω μιας νέας εποχής όπου οι οθόνες και η δυνατότητα αφής έχουν εξαπλωθεί σε τέτοιο βαθμό που ορίζουν πλέον σε πολύ μεγάλο βαθμό και την αισθητική ενός site"
Πολλά μεγάλα ενημερωτικά sites ακολουθούν πλέον αυτές τις επιταγές του 'νέου we design', και το αποτέλεσμα είναι σχεδόν πανομοιότυπο: Multi-στήλη στο κέντρο, και τετράγωνα επίπεδα σχέδια.


Το site του ειδησεογραφικού οργανισμού NBC έχει την κύρια στήλη του στα δεξιά, ωστόσο οι ομοιότητες είναι εμφανείς.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


"Στην αρχή όλοι οι web designers ακολουθούσαμε την ίδια τακτική: Διαφορετικό design για την desktop εκδοχή, και διαφορετικό για την mobile έκδοση ενός site. Πλέον κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί, μιας που υπάρχουν υπερβολικά πολλές διαφορετικές οθόνες και εμπειρίες θέασης και ανάγνωσης ενός site για να βρεθεί για όλες μία διαφορετική λύση. Το κόστος μόνο του απαραίτητου προσωπικού που θα δούλευε πάνω σε αυτό είναι εξωπραγματικό. Έτσι, όλο και περισσότερα sites κινούνται προς το responsive design, σαν μία "one size" λύση.

Η εποχή της οικονομίας των διαφημίσεων

"Είναι ήδη δύσκολο να δημιουργήσεις μία ιστοσελίδα που να "χωράει" και να φαίνεται καλά σε πολλές διαφορετικές οθόνες. Αν προσθέσετε σε αυτή τη δυσκολία και τον παράγοντα των διαφημίσεων που πρέπει να μπουν σε ένα site, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο περίπλοκα" συνεχίζει ο Clark.


"Τα media sites έχουν μία πολύ συγκεκριμένη τακτική όσον αφορά τις διαφημίσεις που πρέπει να φιλοξενούν, αν θέλουν να επιβιώσουν στην καινούρια online αγορά. Κι αυτό είναι ίσως που περιορίζει τους web designers περισσότερο από κάθε άλλο παράγοντα, για έναν πολύ απλό λόγο: Η διαφήμιση, όπως την θέλει ο πελάτης, σπάνια μπορεί να αλλάξει μέγεθος κατά το δοκούν του designer."


Σήμερα, συγκεκριμένες οδηγίες για την διαδικτυακή διαφήμιση ορίζονται από το Internet Advertising Bureau, ώστε να μπορούν πελάτες και εταιρείες media να βρίσκουν ένα κοινό τόπο συνεννόησης και να έχουν μια κοινή αγορά. Μεγάλες και άκαμπτες όσον αφορά το μέγεθος διαφημίσεις μπορεί να αποφέρουν πολλά στις πωλήσεις, ωστόσο αποτελούν το μεγαλύτερο μπελά για έναν web designer.

Το Responsive design είναι ένα κρίσιμο στοιχείο του σύγχρονου web design, αλλά δεν εξηγεί κατ 'ανάγκη την ομοιότητα στην αισθητική. Οι σκιάσεις, οι κλίσεις, και γενικά οποιοδήποτε στοιχείο που προσδίδει βάθος, έχει φύγει ανεπιστρεπτί δίνοντας τη θέση του σε αυτό που είναι γνωστό ως "flat design".


Σύμφωνα με τον Brad Frost, οι διαφημιστικές εταιρείες μοιάζουν με έναν δεινόσαυρο που δεν μπορεί να συγχρονιστεί με τις τρέχουσες απαιτήσεις της αγοράς, και μένει πεισματάρικα πίσω σε σχέση με την υπόλοιπη βιομηχανία, δημιουργώντας συνεχώς νέους περιορισμούς.


Το επίσης ανανεωμένο site του Sports Illustrated, ακολουθεί κι αυτό το μοτίβο των τριών στηλών.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


Το Responsive design είναι ένα κρίσιμο στοιχείο του σύγχρονου web design, αλλά δεν εξηγεί κατ 'ανάγκη την ομοιότητα στην αισθητική.
Οι σκιάσεις, οι κλίσεις, και γενικά οποιοδήποτε στοιχείο που προσδίδει βάθος, έχει φύγει ανεπιστρεπτί δίνοντας τη θέση του σε αυτό που είναι γνωστό ως "flat design".


Η επικράτηση του flat design στις ιστοσελίδες επικράτησε όταν οι mobile εκδόσεις άρχισαν να κερδίζουν έδαφος. Το μινιμαλιστικό μοτίβο φαινόταν πιο εντυπωσιακό σε μικρότερες οθόνες, ενώ συγχρόνως ελαχιστοποιούσε και τον χρόνο 'φορτώματος' μιας σελίδας. Σήμερα, το "επίπεδο" αυτό design είναι σήμα κατατεθέν πολλών media sites διεθνώς.


Παρακάτω, μια εικόνα που δείχνει πώς θα μοιάζει το καινούριο site του ESPN, που θα λανσαριστεί το 2015, δίπλα σε μια εικόνα που δείχνει τη σημερινή mobile έκδοση του site του καναλιού. Είναι εμφανές ότι η επερχόμενη desktop εκδοχή βαδίζει στα "χνάρια" της mobile.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter

Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


Σύμφωνα με την Kelly Sutton, μία web designer και software engineer, τον δρόμο προς το "γεωμετρικό" επίπεδο design, με τετράγωνα σχήματα και έντονα χρώματα, έδειξε πρώτη η Microsoft, όταν ήδη πριν από δυόμιση χρόνια λάνσαρε την επιφάνεια εργασίας των Windows 8.
Έκτοτε, ξεκίνησε μία ραγδαία υιοθέτηση του συγκεκριμένου web design στυλ, από εταιρείες όπως η Apple ( iOS7), αλλά και από την ίδια την Google.


"Τα τελευταία δύο χρόνια η βιομηχανία του ψηφιακού design βρισκόταν, τρόπον τινά, σε πόλεμο", λέει η Sutton. "Αυτή η εποχή έχει παρέλθει, και σήμερα μπορούμε να πούμε ότι διανύουμε την εποχή της ομοιομορφίας."


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter

To ίντερνετ του αύριο

Παρ' όλα αυτά, το responsive design εξακολουθεί να είναι μία καινούρια έννοια η οποία μεταβάλλεται συνεχώς όσο οι web designers και οι προγραμματιστές ανακαλύπτουν νέους τρόπους να "παντρεύουν" την τελική εικόνα με την δυνατότητα πολλαπλών λειτουργιών.


Σύμφωνα με τον Greg Storey, τον υπεύθυνο μάρκετινγκ του Happy Cog, μιας εταιρείας σχεδιασμού ιστοσελίδων που πρωτοστάτησε στο responsive web design, τα νέα "άκρα" της σημερινής τεχνολογίας που περιλαμβάνουν ολοένα και πιο τεράστιες οθόνες στα σαλόνια μας και όλο και πιο μικρές οθόνες στα κινητά μας, αποτελούν για τους σημερινούς προγραμματιστές την μεγαλύτερη πρόκληση.


"Δεν είναι δυνατόν να πιστεύεις ότι μπορείς να κάτσεις και να σχεδιάσεις ένα site για τόσες πολλές εκδοχές, έτσι;", λέει .

"Και δεν είναι μόνο η ποικιλία οθονών που αποτελεί πρόκληση, αλλά και η άνοδος της διαφήμισης στα sites."


Η λύση φαίνεται προς το παρόν να βρίσκεται στην αλλαγή του τρόπου σκέψης των designers, παρά στην εύρεση νέων εργαλείων.

"Το καθιερωμένο σκεπτικό της web design κοινότητας πρόκειται να αλλάξει άρδην, και μάλιστα πολύ σύντομα", καταλήγει.


- Από το Mashable

Απόδοση Α.Γ.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR