Ένα πρωτότυπο μουσείο αποκλειστικά από πλαστικό ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον

Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
0

Ένα εφήμερο μουσείο που βρίσκεται στην πλατεία που γειτνιάζει με το Εθνικό Μουσείο Reina Sofia, στη Μαδρίτη, πλήρως προκατασκευασμένο από πλαστικό, στήθηκε για δύο εβδομάδες, συναρμολογήθηκε επί τόπου σε μόλις 2 ημέρες και ανακυκλώθηκε 10 ημέρες μετά τα εγκαίνιά του.

Φτιάχνοντας αυτό το μουσείο οι δημιουργοί θέλησαν να προσεγγίσουν αυτό το απίστευτο υλικό με τον πιο πρωτότυπο τρόπο. Ο σχεδιασμός του έχει προσπαθήσει να αποφύγει την κοινή εμφάνιση των εφήμερων εγκαταστάσεων και έχει επιλέξει μια πιο «σοβαρή» προσέγγιση. Τα πλαστικά που χρησιμοποιήθηκαν επιλέχθηκαν με βάση την ικανότητά τους να ανακυκλώνονται, τη δομική τους απόδοση, τη διαφάνεια.

Το «Πλαστικό Μουσείο» είναι ένας απλός όγκος, λευκός και ημιδιαφανής, εύκολα ευανάγνωστος από τις μεθακρυλικές πλευρές που αντανακλούν και μεταδίδουν το φως στο εσωτερικό, αφήνοντας να μαντέψει κάποιος την κίνηση στο εσωτερικό και προσκαλώντας τον πεζό.

Μέσω του υλικού, οι κανόνες του παιχνιδιού αλλάζουν, έχοντας ένα «αόρατο» δομικό σύστημα. Είναι φτιαγμένο από ένα πλαστικό πυκνό υλικό που επιτρέπει στην πρόσοψη να αλλάζει την εμφάνισή της κατά τη διάρκεια της ημέρας και λειτουργεί ως φανάρι τη νύχτα.

Το πλαστικό είναι ένα απίστευτο υλικό. Το μεγάλο πρόβλημα με αυτό είναι πώς το χρησιμοποιούμε και το απορρίπτουμε στη φύση. Με αυτήν την ιδέα, το Πλαστικό Μουσείο θέλει δείξει τον ζωτικό ρόλο που παίζει το πλαστικό στη ζωή μας και τις δυνατότητες που προσφέρει η επαναχρησιμοποίηση και η ανακύκλωση.

Το πλαστικό είναι ένα απίστευτο υλικό. Το μεγάλο πρόβλημα με αυτό είναι πώς το χρησιμοποιούμε και το απορρίπτουμε στη φύση. Με αυτήν την ιδέα, το Πλαστικό Μουσείο θέλει δείξει τον ζωτικό ρόλο που παίζει το πλαστικό στη ζωή μας και τις δυνατότητες που προσφέρει η επαναχρησιμοποίηση και η ανακύκλωση.

Μέσα από τα αντικείμενα που εμφανίζονται, συμπεριλαμβανομένων αντικειμένων για υγειονομική περίθαλψη, επικοινωνία, κατασκευή, φαγητό και βιώσιμη κινητικότητα, ο επισκέπτης θα μάθει για τις βασικές λειτουργίες που μας παρέχει το πλαστικό όταν χρησιμοποιείται σωστά.

«Αυτό το μουσείο υπογραμμίζει τη σημασία της χρήσης πλαστικού και της συμβολής του στην προστασία του περιβάλλοντος σε όλα τα στάδια: οικολογικός σχεδιασμός, χρήση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση» λέει η Alicia Martín, εκπρόσωπος της EsPlásticos, μιας πλατφόρμας που ενεργοποιεί παράγοντες στον τομέα του πλαστικού στην Ισπανία. «Δείχνει επίσης ποια είναι η συμβολή του κοινού στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές CO2» προσθέτει η Μαρτίν.

Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)

Μιλάμε πολύ για την τεράστια βλάβη που έχει προκαλέσει το πλαστικό στο περιβάλλον. Υπάρχουν όμως πολλές περιπτώσεις στις οποίες αυτό το υλικό έχει μειώσει τις υπερβολικές δαπάνες ενέργειας. Εδώ αποκαλύπτονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτού του αμφιλεγόμενου υλικού, πολλά από αυτά είναι πιο παρόντα στη ζωή μας από ό,τι θα μπορούσαμε να φανταστούμε.

Παράδειγμα, τα αυτοκίνητα. Τα παλιά αυτοκίνητα είχαν πολύ βαρύ μεταλλικό εξοπλισμό. Με την εξάπλωση των πλαστικών υλικών, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς ανταλλακτικών, το πλαστικό βοήθησε στη σύνθεση νέων αυτοκινήτων. Ως αποτέλεσμα, τα αυτοκίνητα έγιναν ελαφρύτερα και το κόστος των καυσίμων μειώθηκε σημαντικά, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων στην ατμόσφαιρα.

Στον καιρό της πανδημίας χρησιμοποιήθηκαν προϊόντα όπως ο μουσαμάς που χρησιμοποιείται σε χώρους υγειονομικής ταφής για να αποφευχθεί η μόλυνση των υπόγειων υδάτων, αλλά το πλαστικό είναι αυτό που χρησιμοποιείται ως θερμομόνωση, για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και σε ορισμένους τύπους γεωργικών καλλιεργειών, μεταξύ άλλων.

Από την άλλη, η ανθεκτικότητα και η μηχανική του αντίσταση στους μύκητες και τα βακτήρια κάνουν τη διάρκεια ζωής σχεδόν άπειρη, καθιστώντας δύσκολη την αποσύνθεση. Είναι ένα υλικό που δύσκολα μπορεί να συμπιεστεί και που παράγει έναν μεγάλο όγκο αποβλήτων, κάτι που καθιστά δύσκολη την αποσύνθεση άλλων οργανικών υλικών όταν εναποτίθενται στο περιβάλλον. Όταν το πλαστικό πέφτει στους ωκεανούς, διασπάται σε μικρά πλαστικά σωματίδια και μικροπλαστικά, τα οποία καταλήγουν να παρεμβαίνουν στην τροφική αλυσίδα. Η επανεξέταση πλαστικής μίας χρήσης (σακούλες, κύπελλα μίας χρήσης, καλαμάκια κ.λπ.) είναι απαραίτητη και έχει ήδη εφαρμοστεί σε πολλά μέρη. Αλλά η σκέψη για τον προορισμό του υλικού μετά τη διάθεσή του είναι εξίσου σημαντική.

Το πλαστικό μουσείο δεν υπάρχει πια, οι τοίχοι, οι οροφές και τα δάπεδα θα ανακυκλωθούν για να τα μετατρέψουν σε διαφορετικά αντικείμενα και να τους δώσουν μια νέα ζωή. Στη διάρκεια της λειτουργίας του, και στις τρεις αίθουσες του, το Μουσείο παρουσιάστηκε ως ένας μεταμορφωτικός χώρος, ο οποίος στοχεύει στη μεταρρύθμιση της ανακριβούς αντίληψης του κοινού για το πλαστικό και δείχνει πώς, όταν αντιμετωπίζεται σωστά, μπορεί να είναι ένα ανακυκλώσιμο και βιώσιμο υλικό. Για όσους δεν μπόρεσαν να επισκεφθούν προσωπικά το μουσείο, το Πλαστικό Μουσείο διαθέτει στον ιστότοπό του μια εικονική περιήγηση σε όλα τα δωμάτια και τα αντικείμενα του μουσείου.

Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
Ένα πρωτότυπο μουσείο που έγινε αποκλειστικά από πλαστικό και ανακυκλώθηκε φιλικά προς το περιβάλλον Facebook Twitter
Φωτο: © Imagen Subliminal (Miguel de Guzmán + Rocío Romero)
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Design / Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Από τις συναυλίες της Μπιγιονσέ, του Weeknd, της Αντέλ της Μάιλι Σάιρους και των U2, το σετ του Super Bowl, τις επιδείξεις του Yves Saint Laurent και της Louis Vuitton, μέχρι τα σκηνικά της όπερας και των σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τech & Science / Αφού οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως σταθούν η αφορμή για να διορθωθεί αυτό το λάθος: όσα αποκαλύπτονται για την εμμονή στον ανδρικό σχεδιασμό απο τα Οργανισμό Οικονομικού Συντονισμού και Ανάπτυξης
NEWSROOM
Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου

Design / Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου για το Αρχείο Καβάφη

H Εύα Μανιδάκη και ο Θανάσης Δεμίρης, που ανέλαβαν την ανακαίνιση, την αρχιτεκτονική μελέτη και την επιμέλεια του χώρου όπου φιλοξενείται το Αρχείο, καθώς και της Οικίας Καβάφη στην Αλεξάνδρεια, μας ξεναγούν στην οδό Φρυνίχου και μας περιγράφουν τη διαδικασία πίσω από το δύσκολο εγχείρημα της δημιουργίας ενός χώρου που θα φιλοξενεί το καβαφικό σύμπαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Design / Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Το σπίτι της Κατερίνας Τερζοπούλου είναι σαν να το βρέχει το κύμα. Η Κατερίνα έχει καθρέφτη πάνω στην τζαμαρία γιατί θεωρεί ότι αν κοιτάς πρώτα τη θάλασσα και μετά τον εαυτό σου δείχνεις καλύτερη.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το υποθετικό σπίτι της Κατριν Ντενέβ

Design / Ένα αθηναϊκό σπίτι που θα μπορούσε να ανήκει στην Κατρίν Ντενέβ

Το σπίτι της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαρόπουλου θυμίζει θεατρικό σκηνικό. Δεν μοιάζει καθόλου με διαμέρισμα. Εδώ είναι όλα ανοιχτά, χωρίς προσδιορισμένους χώρους σε ένα κτίριο που δεν θυμίζει σε τίποτα αθηναϊκή πολυκατοικία.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ