Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter

Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό

2

Η Αμερικανίδα καλλιτέχνης Georgia O'Keeffe επισκέφθηκε για πρώτη φορά το Νέο Μεξικό το 1929 με την φίλη της Rebecca Strand James. Γοητεύτηκε από την άγρια και λιτή ομορφιά του τοπίου του Τέξας και τους περίεργους σχηματισμούς της ερήμου η οποία σχεδόν άμεσα διείσδυσε στο έργο της. Η καλλιτέχνης επέστρεφε στο Νέο Μεξικό ξανά και ξανά. Ζούσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου με τον σύζυγό της φωτογράφο Alfred Stieglitz στη Νέα Υόρκη αλλά περνούσε τα καλοκαίρια της σε μία καλλιτεχνική κοινότητα στο Taos ( The Mabel Dodge Luhan House) την οποία χρηματοδοτούσε η εύπορη Αμερικανίδα  Mabel Dodge Luhan. Ο Stieglitz δεν την ακολούθησε ποτέ στο καλοκαιρινό προσκύνημά της αλλά ενθάρρυνε την ανεξαρτησία της και απολάμβανε τα τρόπαιά της -με τα οποία επέστρεφε κάθε χρόνο- από τις περιηγήσεις της στην έρημο. Μετά τον θάνατο του Stieglitz το 1946 η O'Keeffe αγόρασε ένα αποικιακού ρυθμού σπίτι στο Abiquiuν όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. 

Το σπίτι του Abiquiu μετά από κάποιες ανακαινίσεις μετατράπηκε σε έναν νεωτεριστικό παράδεισο. Χρησιμοποιήθηκαν φυσικά υλικά (ξύλο και αργιλόπλινθος) και ουδέτεροι χρωματικοί τόνοι που δημιούργησαν ένα καθησυχαστικο, ειρηνικό σκηνικό ενώ η πανοραμική θέα από τα παράθυρα του σπιτιού αποκάλυπτε τις τεράστιες εκτάσεις του πολύχρωμου ορεινού τοπίου στο βάθος. Η διακόσμηση εμπλουτίστηκε με στοιχεία σε έντονα χρώματα όπως μια κόκκινη πολυθρόνα Eames, πολύχρωμα χαλιά των Ναβάχο και μαξιλάρια ενώ διάσπαρτα στο σπίτι βρίσκονταν και μερικά έργα τέχνης: κάποιοι πίνακες - δικοί της φυσικά -και ένα έργο (χωρίς τίτλο) του φίλου της - καλλιτέχνη Alexander Calder του οποίου η αισθητική ταίριαζε απόλυτα με το σαλόνι της.

Όπως είχε δηλώσει κάποτε η O'Keeffe :«Είναι μόνο μέσω της επιλογής, της αφαίρεσης και της έμφασης ο τρόπος που μπορούμε να φτάσουμε στη αληθινή έννοια των πραγμάτων» - μια δήλωση που συνοψίζει και την οργανική κομψότητα του σπιτιού της. Παρουσιάζουμε μερικές φωτογραφίες της κατοικίας O'Keeffe από το βιβλίο How They Decorated: Inspiration from Great Women of the Twentieth Century που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Rizzoli το οποίο αποτελεί μια μελέτη των χώρων που δημιούργησαν κι έζησαν 16 συναρπαστικές γυναίκες (Georgia O'Keeffe, Bunny Mellon, Babe Paley, Lady Diana Cooper, Pauline de Rothschild, Elsa Schiaparelli, Fleur Cowles και Dominique de Menil μεταξύ άλλων). 

Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Εμένα άλλο με χάλασε: τόσο μεγάλα καθιστικά μου προκαλούν μια αμηχανία, λέω αν έμενα εκεί μέσα θα ένιωθα συνεχώς μοναξιά, γιατί γύρω μου θα έβλεπα 85 άδεια καθίσματα, είναι σαν να είσαι μονίμως σε άδεια καφετέρια κι όχι με την καλή έννοια...