Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter

Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό

2

Η Αμερικανίδα καλλιτέχνης Georgia O'Keeffe επισκέφθηκε για πρώτη φορά το Νέο Μεξικό το 1929 με την φίλη της Rebecca Strand James. Γοητεύτηκε από την άγρια και λιτή ομορφιά του τοπίου του Τέξας και τους περίεργους σχηματισμούς της ερήμου η οποία σχεδόν άμεσα διείσδυσε στο έργο της. Η καλλιτέχνης επέστρεφε στο Νέο Μεξικό ξανά και ξανά. Ζούσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου με τον σύζυγό της φωτογράφο Alfred Stieglitz στη Νέα Υόρκη αλλά περνούσε τα καλοκαίρια της σε μία καλλιτεχνική κοινότητα στο Taos ( The Mabel Dodge Luhan House) την οποία χρηματοδοτούσε η εύπορη Αμερικανίδα  Mabel Dodge Luhan. Ο Stieglitz δεν την ακολούθησε ποτέ στο καλοκαιρινό προσκύνημά της αλλά ενθάρρυνε την ανεξαρτησία της και απολάμβανε τα τρόπαιά της -με τα οποία επέστρεφε κάθε χρόνο- από τις περιηγήσεις της στην έρημο. Μετά τον θάνατο του Stieglitz το 1946 η O'Keeffe αγόρασε ένα αποικιακού ρυθμού σπίτι στο Abiquiuν όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. 

Το σπίτι του Abiquiu μετά από κάποιες ανακαινίσεις μετατράπηκε σε έναν νεωτεριστικό παράδεισο. Χρησιμοποιήθηκαν φυσικά υλικά (ξύλο και αργιλόπλινθος) και ουδέτεροι χρωματικοί τόνοι που δημιούργησαν ένα καθησυχαστικο, ειρηνικό σκηνικό ενώ η πανοραμική θέα από τα παράθυρα του σπιτιού αποκάλυπτε τις τεράστιες εκτάσεις του πολύχρωμου ορεινού τοπίου στο βάθος. Η διακόσμηση εμπλουτίστηκε με στοιχεία σε έντονα χρώματα όπως μια κόκκινη πολυθρόνα Eames, πολύχρωμα χαλιά των Ναβάχο και μαξιλάρια ενώ διάσπαρτα στο σπίτι βρίσκονταν και μερικά έργα τέχνης: κάποιοι πίνακες - δικοί της φυσικά -και ένα έργο (χωρίς τίτλο) του φίλου της - καλλιτέχνη Alexander Calder του οποίου η αισθητική ταίριαζε απόλυτα με το σαλόνι της.

Όπως είχε δηλώσει κάποτε η O'Keeffe :«Είναι μόνο μέσω της επιλογής, της αφαίρεσης και της έμφασης ο τρόπος που μπορούμε να φτάσουμε στη αληθινή έννοια των πραγμάτων» - μια δήλωση που συνοψίζει και την οργανική κομψότητα του σπιτιού της. Παρουσιάζουμε μερικές φωτογραφίες της κατοικίας O'Keeffe από το βιβλίο How They Decorated: Inspiration from Great Women of the Twentieth Century που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Rizzoli το οποίο αποτελεί μια μελέτη των χώρων που δημιούργησαν κι έζησαν 16 συναρπαστικές γυναίκες (Georgia O'Keeffe, Bunny Mellon, Babe Paley, Lady Diana Cooper, Pauline de Rothschild, Elsa Schiaparelli, Fleur Cowles και Dominique de Menil μεταξύ άλλων). 

Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Άκου την επιστήμη / Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Τι χρειάζεται προκειμένου να δημιουργήσουμε χώρους ικανούς να προσφέρουν νέες εμπειρίες; Πως μπορεί η πόλη της Αθήνας να αποκτήσει περισσότερους ελεύθερους χώρους; Ποιες λύσεις απαιτούνται ώστε η πρωτεύουσα τα καλοκαίρια να μην είναι ένα καζάνι που βράζει; Και πόσο εφικτός είναι ο στόχος της πόλης των 15 λεπτών; Ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας Στέλιος Κόης απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Design / Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Το σπίτι της γλύπτριας Λυδίας Βενιέρη είναι στο Μαρούσι. Μιλάμε γι' αυτό, για τη γειτονιά όπου μεγάλωσε και τους διανοούμενους που πέρασαν από κει. Αλλά και για το πώς μπορείς, όταν χάνεις τα κλειδιά σου, να ζητάς από εκείνα να σε βρουν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Design / Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Το ιστορικό μυθιστόρημα του σπουδαίου Έλληνα λογοτέχνη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα σε έναν εξαιρετικά καλοφτιαγμένο τόμο, σε σχέδιο και σενάριο του Παναγιώτη Πανταζή.
M. HULOT
Θεσσαλονίκη: Το ιστορικό ακίνητο ΦΙΞ μεταμορφώνεται και αποκτά μια νέα «ζωή»

Design / Το Φιξ της Θεσσαλονίκης μεταμορφώνεται

H ανάπλασή του σε συγκρότημα μεικτών χρήσεων θα φιλοξενεί κατοικίες, ξενοδοχεία, χώρους εστίασης και πολιτισμού, άθλησης, εμπορικά καταστήματα και γραφειακούς χώρους, και φιλοδοξεί να δώσει νέα πνοή στη φυσιογνωμία της πόλης. Όλες οι πληροφορίες για την επένδυση της DIMAND Real Estate Development.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fondation Suisse: Πώς είναι να ζει κανείς στο αρχιτεκτονικό στολίδι που σχεδίασε ο Le Corbusier

Design / Fondation Suisse: Πώς είναι να ζει κανείς στο αρχιτεκτονικό στολίδι που σχεδίασε ο Le Corbusier

Η φωτογράφος Erieta Attali πέρασε έναν μήνα στο Pavilion Le Corbusier με αφορμή την ερευνητική της εργασία με θέμα «Transforming Paris - Following the Seine», έχοντας ως στόχο τη δημιουργία ενός φωτογραφικού ημερολογίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια μπουχάρα μπορεί να σου κάνει το σπίτι μαντάρα

Design / Μια μπουχάρα μπορεί να σου κάνει το σπίτι μαντάρα

Ο εικαστικός καλλιτέχνης Ευάγγελος Μιχέλης ασχολείται με τo interior design πάνω από είκοσι χρόνια. Μας ξεναγεί στο διαμέρισμά του στου Ψυρρή και αρνείται να δώσει συμβουλές διακόσμησης γιατί πιστεύει ότι είναι όλες άχρηστες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Μια έκδοση-ωδή στην αθηναϊκή πολυκατοικία

Βιβλίο / Μια έκδοση-ωδή στην αθηναϊκή πολυκατοικία

Ένας Γερμανός αρχιτέκτονας και ένας Έλληνα φωτογράφος, ο Kilian Schmitz-Hübsch και ο Δημήτρης Κλεάνθης, ερεύνησαν για πέντε χρόνια την αθηναϊκή πολυκατοικία, κτίρια που χτίστηκαν από τη δεκαετία του '30 μέχρι το 1975, και την έκαναν βιβλίο, αναδεικνύοντας μερικά από τα πιο λαμπρά της παραδείγματα και την κληρονομιά του μοντερνισμού, απενοχοποιώντας την ως τυπολογία κατοίκησης.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

1 σχόλια
Εμένα άλλο με χάλασε: τόσο μεγάλα καθιστικά μου προκαλούν μια αμηχανία, λέω αν έμενα εκεί μέσα θα ένιωθα συνεχώς μοναξιά, γιατί γύρω μου θα έβλεπα 85 άδεια καθίσματα, είναι σαν να είσαι μονίμως σε άδεια καφετέρια κι όχι με την καλή έννοια...