Είναι η Comic Sans η πιο γελοία γραμματοσειρά του κόσμου; (#maybe_not) Facebook Twitter

Είναι η Comic Sans η πιο γελοία γραμματοσειρά του κόσμου; (#maybe_not)

5

«Πριν από είκοσι χρόνια έφτιαξα την καλύτερη γραμματοσειρά του κόσμου» λέει ο Vincent Connare, ο εφευρέτης ενός εκ των πιο συκοφαντημένων τυπογραφικών στοιχείων στη σύγχρονη ιστορία. Ο Αμερικάνος σχεδιαστής γραμματοσειρών και ο άνθρωπος πίσω από την Comic Sans εξηγεί πώς προέκυψε το πνευματικό του δημιούργημα –που έχει λοιδορηθεί βάναυσα τα τελευταία χρόνια. Όλα ξεκίνησαν στη Microsoft το 1993, το διάστημα που η εταιρία ετοιμαζόταν να κυκλοφορήσει το λειτουργικό για τα Windows 95. Εκείνη την περίοδο το software είχε ακόμα κάποιους αστείους χαρακτήρες για βοηθούς που σε καθοδηγούσαν τι να κάνεις. Μια τέτοια εφαρμογή, o Microsoft Bob συνοδευόταν από ένα σκυλάκι cartoon που μιλούσε μέσα από «συννεφάκια». Ο Connare άρχισε να δουλεύει την Comic Sans για να δώσει χαρακτήρα στα γράμματα που θα εμφανίζονταν μέσα στα «συννεφάκια» γιατί όπως λέει «σκέφτηκα ότι οι χαρακτήρες των κόμικς δεν γίνεται να μιλάνε με New Roman».

Όλα αυτά τα χρόνια η comic sans έχει γίνει το αντικείμενο χλευασμού από ένα σωρό κόσμο. Από την Wall Street Journal New μέχρι τη York Times ο πόλεμος ενάντια στην Comic Sans κρατάει χρόνια και φαίνεται να μην τελειώνει ποτέ.

Εμπνευσμένος από τα γράμματα που χρησιμοποιούνταν σε κλασικά κόμικς όπως το Watchmen, ο Connare σχεδίασε τη νέα γραμματοσειρά αρχικά στο χέρι. Το τελικό αποτέλεσμα έπρεπε να είναι «κάτι που να μοιάζει αλλά να μην αντιγράφει τον Dave Gibbons, ο οποίος δούλευε στα Watchmen κόμικς».

«Η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα πνευματικά δικαιώματα στις γραμματοσειρές δεν το επέτρεπε αυτό, για αυτό τα Comic Sans δεν έμοιαζαν ακριβώς όπως οι υπόλοιπες γραμματοσειρές των κόμικς» εξηγεί.  

Μέχρι να ολοκληρωθεί η γραμματοσειρά, το 1994, ήταν πολύ αργά για να συμπεριληφθεί στον Microsoft Bob, αλλά η Comic Sans έγινε μία από τις νέες γραμματοσειρές που πρόσφεραν τα Windows 95 στο σύστημά τους.  

Από τότε τα Comic Sans χρησιμοποιήθηκαν σε τόσο υπερβολικό βαθμό παγκοσμίως, ακόμα και σε σοβαρά έγγραφα, που μετέτρεψαν αυτή την χαρούμενη γραμματοσειρά σε ανέκδοτα και όλα αυτά τα χρόνια έχει γίνει το αντικείμενο χλευασμού από ένα σωρό κόσμο. Από την Wall Street Journal New μέχρι τη York Times ο πόλεμος ενάντια στην Comic Sans κρατάει χρόνια και φαίνεται να μην τελειώνει ποτέ.

 

 
Design
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
 Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

ADM 2025: The Urban Issue / Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

Πώς η λαϊκή αρχιτεκτονική της Τήνου, δύο άγριες μουριές και οι «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Χατζιδάκι συναντιούνται σε μια σύγχρονη κατοικία.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΤΩΝ CREATIVE ARCHITECTS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΣ
Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

ADM 2025: The Urban Issue / Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

Το αρχιτεκτονικό γραφείο The KS Project, με ιδρύτρια την Κωνσταντίνα Συνγκιρίδη, απαντά στην πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη για ουσιαστικό σχεδιασμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR / 3D VISUALIZATION: MARIA NEFELI PACHTA
Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

Τρεις πόλεις. Τρία παράθυρα προς το νερό. Κάθε ξενοδοχείο των WOBI - STYLIANIDIS HATZIΥIANNAKIS ARCHITECTS είναι και μια μικρή χειρονομία συνάντησης ανάμεσα στον ξένο και τον τόπο, στον κάτοικο και τον επισκέπτη, στον άνθρωπο και το περιβάλλον του.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR