Τι κάνει αυτές τις δύο ταινίες να ξεχωρίζουν;

Τι κάνει αυτές τις δύο ταινίες να ξεχωρίζουν; Facebook Twitter
0

Δύο ευρωπαϊκές ταινίες που έκαναν την παγκόσμια πρεμιέρα τους πριν από λίγες μόλις εβδομάδες στο Φεστιβάλ του Τορόντο προβλήθηκαν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.


Αμφότερες σκηνοθετήθηκαν από καταξιωμένους, πολύ γνώριμους στο ελληνικό δημιουργούς: Η Δεύτερη Ευκαιρία από την Δανή Σουζάνε Μπίερ και ο Φοίνικας από τον Γερμανό Κρίστιαν Πέτζολντ. Το ύφος τους είναι ευδιάκριτο και τα θέματα, πολύ δυνατά.

Η Μπίερ έλκεται από το ακραίο δράμα και από τη στιγμή που εγκατέλειψε τις αυστηρές, περιοριστικές επιταγές του Dogma, του οποίου υπήρξε συνιδρυτικό μέλος, δεν παραλείπει να γλυκαίνει με φωτογενή γραφή τις τραγωδίες που επιλέγει.

Στη Δεύτερη Ευκαιρία (Second Chance), ένα ζευγάρι χάνει αιφνίδια το μωρό του και ο σύζυγος, ντετέκτιβ (ο ωραίος Νικολάϊ Βάλντερ-Κοστάου, απόλυτα πειθαρχημένος), ανταλλάσσει το νεκρό βρέφος με ένα υγιές, του οποίου οι ναρκομανείς, σεσημασμένοι γονείς το παραμελούν σε εγκληματικό βαθμό. Όλοι αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία στην ταινία, εκτός από έναν χαρακτήρα, που δεν μπορεί να υποψιαστεί ο θεατής. Το σενάριο της Μπίερ, πάντα δουλεμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια, καλύπτει όλες τις εκδοχές και κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.

***

Ο Φοίνικας (Phoenix) του Πέτζολντ ποντάρει στη μεταμόρφωση και το μυστήριο αλλά αφαιρετικά, σχεδόν χιτσκοκικά. Η πρωταγωνίστρια (η αξιόπιστη Νίνα Χος στον πιο απαιτητικό ρόλο της πολύχρονης συνεργασίας της με τον σκηνοθέτη) είναι Εβραία και έχει επιβιώσει του Ολοκαυτώματος με φριχτά παραμορφωμένο πρόσωπο. Η ιατρική ανακατασκευή του προσώπου της είναι ολοσχερής.

Αγνώριστη, βρίσκει σε πείσμα όλων τον Γερμανό σύζυγο που την πρόδωσε και δέχεται να υποδυθεί τον εαυτό της, αφού εκείνος δεν καταλαβαίνει ποιά είναι. Μέχρι την τελευταία σκηνή, και εδώ, κανείς δεν είναι σίγουρος για την έκβαση μιας τραγωδίας που δεν αφορά μόνο ένα πρόσωπο...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ