Τα Όσκαρ μόλις κήρυξαν ανένδοτο εναντίον του Τραμπ!

Τα Όσκαρ μόλις κήρυξαν ανένδοτο εναντίον του Τράμπ! Facebook Twitter
«Anora», «Κονκλάβιο» και «The Substance». Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0

Η Εμίλια Πέρεζ απέσπασε 13 υποψηφιότητες. Το Brutalist, 10. Και το Κονκλάβιο, 8. Συνολικά 31 υποψηφιότητες για τρεις ταινίες με κεντρικό θέμα μια Μεξικανή τρανς, έναν Ούγγρο μετανάστη και έναν ίντερσεξ καρδινάλιο αντίστοιχα.

Αν, επίσης, υπολογίσουμε την παρουσία του I’m still here, μιας ευθείας καταγγελίας της δικτατορίας της Βραζιλίας, στις κατηγορίες ταινίας και α' γυναικείου ρόλου, του Sing Sing, με θέμα το καλλιτεχνικό πρόγραμμα αναμόρφωσης σε φυλακές, στο σενάριο, το τραγούδι και τον α' ανδρικό ρόλο, το Nickel Boys (στη δεκάδα της καλύτερης ταινίας και στην πεντάδα του σεναρίου) με την υποκειμενική αφήγηση δυο νέων Αφρικανοαμερικανών που πέρασαν από σωφρονιστικό ίδρυμα, το Anora των 6 υποψηφιοτήτων για τις τρελές περιπέτειας μιας σεξεργάτριας που κρύβει τη ρωσική καταγωγή της, και, κυρίως, την κάπως απροσδόκητη, καθ’ όλα άξια υποψηφιότητα του Σεμπάστιαν Σταν για το καθόλου κολακευτικό πορτρέτο του ίδιου του 47ου Προέδρου των ΗΠΑ όταν ήταν Apprentice, τότε παίρνουμε μια σαφή γεύση για το τι αντιπολιτευτικό θα ακολουθήσει μετά τη βραδιά της απονομής των 97ων βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου!

Τα μέλη εκτός ΗΠΑ που σταδιακά εντάχθηκαν στο εκλογικό σώμα φαίνεται να περνούν το γούστο και τη φωνή τους και κρατούν τον φανό ενός σινεμά που δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ενδεχομένως τα σχεδόν 80 εκατομμύρια των ρεπουμπλικανών ψηφοφόρων έχουν στον νου τους ως μαζική διασκέδαση απόδρασης.

Σε πλήρη αντίστιξη με την αναχρονιστική κίνηση απευθείας διορισμού τριών λευκών εκπροσώπων της παλιάς χολιγουντιανής τάξης πραγμάτων, του Γιον Βόιτ, του Μελ Γκίμπσον και του Σιλβέστερ Σταλόνε –κάποτε οσκαρικών για να μην ξεχνιόμαστε– ως πρέσβεων/συμβούλων από τον Ντόναλντ Τραμπ, με σκοπό να βοηθήσουν το Λος Άντζελες να ορθοποδήσει σε οικονομικό επίπεδο, και έμμεσα σε ένα ηθικότερο μονοπάτι, τα Όσκαρ βαδίζουν στον εντελώς αντίθετο δρόμο της συμπερίληψης και της διεθνοποίησης που ακολουθούν εδώ και κάποια χρόνια.

Τα Όσκαρ μόλις κήρυξαν ανένδοτο εναντίον του Τράμπ! Facebook Twitter
Η «Εμίλια Πέρεζ» έσπασε το ρεκόρ υποψηφιοτήτων για ξενόγλωσση ταινία.

Τα μέλη εκτός ΗΠΑ που σταδιακά εντάχθηκαν στο εκλογικό σώμα φαίνεται να περνούν το γούστο και τη φωνή τους και κρατούν τον φανό ενός σινεμά που δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ενδεχομένως τα σχεδόν 80 εκατομμύρια των ρεπουμπλικανών ψηφοφόρων έχουν στον νου τους ως μαζική διασκέδαση απόδρασης. Με εξαίρεση το Dune 2 και κάποια κινούμενα σχέδια, καμία άλλη ταινία δεν εκπροσωπεί το mainstream. Ακόμη και το Wicked των 10 υποψηφιοτήτων, μια τεράστια εμπορική επιτυχία με έρεισμα σε νεαρότερο κοινό, μιλά για τη διαφορετικότητα με ευανάγνωστα σύμβολα.

Το Εμίλια Πέρεζ έσπασε το ρεκόρ υποψηφιοτήτων για ξενόγλωσση ταινία. Με τα 13 πλασαρίσματα σε όλες τις βασικές κατηγορίες, και με δύο ηθοποιούς να διεκδικούν Όσκαρ, μαζί με τη μουσική και δύο τραγούδια, πολλαπλά nods για τον ίδιο τον Ζακ Οντιάρ, χωρίς ακόμη να έχει διευκρινιστεί αν είναι και επίσημα παραγωγός, και φυσικά τη διεθνή ταινία όπου είναι ακλόνητο φαβορί, ισοβαθμεί στη δεύτερη θέση με ταινίες όπως: Όσα παίρνει ο άνεμος, Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ, Όσο υπάρχουν άνθρωποι, Μέρι Πόπινς, αλλά και με τα πιο πρόσφατα Φόρεστ Γκαμπ, Ερωτευμένος Σαίξπηρ, τον πρώτο Άρχοντα των δαχτυλιιών, Σικάγο, The curious case of Benjamin Button, Η μορφή του νερού και το περσινό Οπενχάιμερ.

Με 14 παραμένουν στην κορυφή των στατιστικών το Όλα για την Εύα, ο Τιτανικός και το Lalaland. Το προηγούμενο ρεκόρ το είχε το Roma του Αλφόνσο Κουαρόν και το Τίγρης και Δράκος του Ανγκ Λι με 10, ενώ η μοναδική μη αγγλόφωνη ταινία που έχει κατορθώσει να σαρώσει τα μεγάλα βραβεία, και κυρίως αυτό της καλύτερης ταινίας, είναι τα Παράσιτα, κερδίζοντας τα 4 από τα μόλις 6 βραβεία για τα οποία είχε προταθεί πριν από ακριβώς πέντε χρόνια. Παρότι ο Ζακ Οντιάρ δεν κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα σκηνοθεσίας και στις Κάννες, που τον έχουν πολλάκις τιμήσει, δεν έφτασε πέρα από το απλό Βραβείο της Επιτροπής, η ταινία και ο ίδιος δεν είναι καθόλου απίθανο να επικρατήσουν σε μια χρονιά χωρίς το προβάδισμα που είχαν ο Νόλαν και οι Ντάνιελς πέρσι και πρόπερσι αντίστοιχα.

Τα Όσκαρ μόλις κήρυξαν ανένδοτο εναντίον του Τράμπ! Facebook Twitter
Tο «Brutalist» παραμένει ο μεγάλος αντίπαλος του «Εμίλια Πέρεζ»: είναι μεγάλο σινεμά, σε φιλοδοξία αλλά και σε διάρκεια.

Το Brutalist παραμένει ο μεγάλος του αντίπαλος: είναι μεγάλο σινεμά σε φιλοδοξία αλλά και σε διάρκεια. Πόσοι ψηφοφόροι το έχουν δει εκεί που του ταιριάζει, δηλαδή στη μεγαλύτερη δυνατή οθόνη; Όχι τόσοι όσους χρειάζεται η ταινία για να το εκτιμήσουν δεόντως, συνεπώς οι πιθανότητες μειώνονται αισθητά. Μια αντίστοιχης κλίμακας και επικής διάστασης ταινία, οι Κόκκινοι του Γουόρεν Μπίτι, είχαν αποχωρήσει από την τελετή του 1982 με βραβεία φωτογραφίας, ερμηνείας για τη Μορίν Στέιπλετον και σκηνοθεσίας, το μοναδικό του Αμερικανού στην «αναγεννησιακή» καριέρα του. Κάτι παρόμοιο μπορεί να συμβεί και στην περίπτωση της δημιουργίας του Μπρέιντι Κόρμπετ.

Το Κονκλάβιο διεκδικεί τον ρόλο της ευγενούς συμμετοχής σε πολλές κατηγορίες, χωρίς επείγουσα ανάγκη να κερδίσει κάποια από αυτές, εκτός από τη σεναριακή διασκευή του μυθιστορήματος του Ρόμπερτ Χάρις από τον Πίτερ Στρον.

Στη δεκάδα της καλύτερης ταινίας τα προγνωστικά έπεσαν μέσα, με εξαίρεση την απουσία του Sing Sing και του Αληθινού Πόνου έναντι του Substance και κυρίως του I’m still here, της δεύτερης μη αγγλόφωνης ταινίας της κατηγορίας, χωρίς όμως τη στήριξη υποψηφιοτήτων στη σκηνοθεσία και στο σενάριο.

Στην πεντάδα των καλύτερων σκηνοθετών, για πρώτη φορά στην καριέρα τους, εκτός του Οντιάρ και του Κόρμπετ, ο Τζέιμς Μάνγκολντ για το A complete unknown, που έχει συνολικά 8 υποψηφιότητες, και ο Σον Μπέικερ για το Ανόρα είναι οι άλλοι δύο από τους τέσσερις άνδρες της παρέας. Η πέμπτη θέση θα μπορούσε να είχε καταληφθεί από τον Ντενί Βιλνέβ ή τον Τζον Τσου για τα περίτεχνα blockbusters της οσκαρικής χρονιάς. Ή βέβαια από τον Έντουαρντ Μπέργκερ, τον Γερμανό δημιουργό του Κονκλάβιου, που είχε παραληφθεί και με το Ουδέν Νεώτερο που είχε κερδίσει το Διεθνές Όσκαρ πρόπερσι.

Τα Όσκαρ μόλις κήρυξαν ανένδοτο εναντίον του Τράμπ! Facebook Twitter
Το «Κονκλάβιο» διεκδικεί τον ρόλο της ευγενούς συμμετοχής σε πολλές κατηγορίες, χωρίς επείγουσα ανάγκη να κερδίσει κάποια από αυτές, εκτός από τη σεναριακή διασκευή του μυθιστορήματος του Ρόμπερτ Χάρις από τον Πίτερ Στρον.

Η ωραία, σχετική (γιατί οπωσδήποτε συζητιόταν) έκπληξη ήταν η Κοραλί Φαρζά που πήρε το Βραβείο Σεναρίου στις Κάννες για το Substance: Το ελιξίριο της νιότης, που συνολικά απέσπασε 5 υποψηφιότητες· έγινε η ένατη γυναίκα που διεκδικεί Όσκαρ στα χρονικά του θεσμού, μετά την πρώτη, τη Λίνα Βερτμίλερ, και την πιο πρόσφατη Τζέιν Κάμπιον, μία από τις τρεις που το έχει κερδίσει, μαζί με την Κάθριν Μπίγκελοου και την Κλόι Τζάο.

Η μεγάλη απούσα, όχι μόνο στις υποψηφιότητες σεναρίου και σκηνοθεσίας αλλά και στην κατηγορίας Καλύτερης Ταινίας, είναι η Παγιάλ Καπάντια με το Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως. Δυστυχώς, δεν είχε δικαίωμα συμμετοχής στις διεθνείς ταινίες, απ' όπου παραδόξως απουσιάζει και το Kneecap, γιατί η αρμόδια επιτροπή έκρινε πως το βραβευμένο αυτό αριστούργημα από το Φεστιβάλ Καννών δεν ήταν αρκετά «ινδικό», εκτιμώντας μάλιστα πως είναι κακότεχνο!

Η Ισπανίδα Κάρλα Σοφία Γκασκόν έγινε η πρώτη τρανς ηθοποιός που προτείνεται για α' ρόλο, για την ερμηνεία της στο Εμίλια Πέρεζ. Στις Χρυσές Σφαίρες δήλωσε πως το συναίσθημα ήταν γλυκόπικρο, μια και κέρδισε η ταινία, αλλά έχασε η ίδια, συμπληρώνοντας ωστόσο πως μετά τη νίκη της στις Κάννες έναντι της Ντεμί Μουρ ένιωσε, όπως κι εκείνη, και τώρα είναι πάτσι: «Θα δούμε ποια θα σπάσει την ισοπαλία», κατέληξε, προβλέποντας όχι μόνο πως θα είναι συνυποψήφιες αλλά και πως το ντέρμπι θα διεξαχθεί μεταξύ των δυο τους.

Τα Όσκαρ μόλις κήρυξαν ανένδοτο εναντίον του Τράμπ! Facebook Twitter
Η ωραία, σχετική (γιατί οπωσδήποτε συζητιόταν) έκπληξη ήταν η Κοραλί Φαρζά που πήρε το Βραβείο Σεναρίου στις Κάννες για το «Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης».

Οι υπόλοιπες της πεντάδας, όλες πρωτάρες στην κατηγορία, είναι η Μάικι Μάντισον, που μπορεί να κάνει την ανατροπή, η Σίνθια Ερίβο, που παρά το φωνητικό της tour de force δεν έχει πολλές πιθανότητες, και η Φερνάντα Τόρες για το I’m still here που κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για δράμα και δεν την ξεγράφουμε εύκολα από την κούρσα – έγινε η δεύτερη Βραζιλιάνα στην πεντάδα των πρώτων ρόλων στα Όσκαρ, είκοσι έξι χρόνια μετά τη μητέρα της, τη Φερνάντα Μοντενέγκρο, για τον Κεντρικό Σταθμό, η οποία παίζει τον ίδιο χαρακτήρα, σε μεγαλύτερη ηλικία, και πάλι σε σκηνοθεσία Βάλτερ Σάλες! Έξω από την πεντάδα η Πάμελα Άντερσον για το Last Showgirl (κρίμα η επιστροφή), η Κέιτ Γουίνσλετ για το Lee και κυρίως η Νικόλ Κίντμαν και η Αντζελίνα Τζολί που δεν έπεισαν τα μέλη της Ακαδημίας για τους οργασμούς και το λυρικό τραγούδι τους αντίστοιχα…

Ο μοναδικός «νεοφώτιστος» στην αντίστοιχη πεντάδα των ανδρών είναι ο Σεμπάστιαν Σταν για το Apprentice σε μια χρονιά που διακρίθηκε και για το απαιτητικό A different man, παίρνοντας τη θέση του Ντάνιελ Κρεγκ για το Queer. Ο μοναδικός που το έχει κερδίσει είναι ο Έιντριαν Μπρόουντι, φέτος υποψήφιος με το Brutalist, τότε για τον Πιανίστα, κρατώντας εδώ και δεκαετίες το ρεκόρ του νεότερου στην κατηγορία αυτή. Επίσης 29 ετών, αν και μερικούς μήνες νεότερος από τον Μπρόουντι στον Πιανίστα, είναι ο βασικός του αντίπαλος, ο Τίμοθι Σαλαμέ, στη δεύτερη υποψηφιότητά του μετά το Call me by your name, για το A complete unknown.

Τα Όσκαρ μόλις κήρυξαν ανένδοτο εναντίον του Τράμπ! Facebook Twitter
Είναι η δεύτερη υποψηφιότητα του Τίμοθι Σαλαμέ, μετά το «Call me by your name», για το «A complete unknown».

Θυμίζουμε πως ο ίδιος ο Μπομπ Ντίλαν, εκτός από Νόμπελ, έχει κερδίσει και ένα Όσκαρ, τραγουδιού φυσικά, για το Things have changed από το Wonder Boys του Κέρτις Χάνσον. Σε άλλη χρονιά, ο Ρέιφ Φάινς, στην τρίτη του υποψηφιότητα φέτος, μετά τη Λίστα του Σίντλερ και τον Άγγλο Ασθενή, θα προπορευόταν, αλλά φέτος έχει υποχωρήσει στην τρίτη θέση στα προγνωστικά, ενώ ο Κόλμαν Ντομίνγκο αποσπά τη δεύτερη συνεχόμενη υποψηφιότητά του (η πρώτη ήταν πέρσι στο Rustin, καταπληκτικός, αν δεν τον έχετε δει) και αποδεικνύει ότι είναι ένας ηθοποιός με επιδραστικότητα και δύναμη, ίσως όμως πρέπει να περιμένει του χρόνου, σε δεύτερο ρόλο, στην επικείμενη βιογραφική ταινία για τον Μάικλ Τζάκσον, όπου θα υποδυθεί τον τερατώδη πατέρα του, Τζο.

Ο Κίραν Κάλκιν δίνεται ως φαβορί στον β' ανδρικό ρόλο για το πορτρέτο του αυτοκτονικού, αν και ψυχωμένου ξαδέλφου του Τζέσι Άιζεμπεργκ στον Αληθινό Πόνο. Ο Τζέρεμι Στρονγκ είναι φοβερός ως Ρόι Κον στο Apprentice, κάνοντας την επιτυχημένη κινηματογραφική μετάβαση μετά από μια φορτωμένη με Emmy πορεία στο Succession, όπως υπέροχος είναι και ο Έντουαρντ Νόρτον ως Πιτ Σίγκερ στη βιογραφία για τον Μπομπ Ντίλαν, αποσπώντας την τρίτη του υποψηφιότητα μετά το American History και το Birdman.

Το δυνατό κρυφό χαρτί της κατηγορίας είναι ο Γιούρα Μπορίσοφ του Ανόρα, που γνωρίσαμε στην Ελένα του συμπατριώτη του Αντρέι Σβιάγκιντσεφ και θαυμάσαμε στο Compartment No 6 του Φινλανδού Γιούχο Κουοζμάνεν: έγινε ο πρώτος υποψήφιος Ρώσος ηθοποιός μετά τον κορυφαίο χορευτή Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ στο ντεμπούτο του, στην Κρίσιμη Καμπή του Χέρμπερτ Ρος το 1977!

Στους γυναικείους δεύτερους ρόλους, η Ζόι Σαλντάνα χορεύει, τραγουδάει, αγωνιά, κλαίει και πανηγυρίζει δίπλα στην ιδιάζουσα περίπτωση της Εμίλια Πέρεζ, γι’ αυτό και είναι φαβορί, εκτοπίζοντας τη διάσημη συμπρωταγωνίστριά της Σελίνα Γκόμεζ από μια πεντάδα όπου η μοναδική repeat υποψήφια είναι η Φελίσιτι Τζόουνς, για το Brutalist – είχε ξαναπροταθεί για τη Θεωρία των Πάντων. Η Τζέιμι Λι Κέρτις έμεινε επίσης εκτός τελετής, η Αριάνα Γκράντε και η Μόνικα Μπαρμπάρο ως Τζόαν Μπαέζ επίσης έπρεπε να τραγουδήσουν πολύ για να εξασφαλίσουν τη θέση τους, ενώ η Ιζαμπέλα Ροσελίνι αναγνωρίζεται για πρώτη φορά σε έναν κρίσιμο για την πλοκή του Κονκλάβιου ρόλο, παίρνοντας τον λόγο για μία και μοναδική φορά.

Το Νοσφεράτου περιορίστηκε σε τεχνικές κατηγορίες, το Challengers παραλείφθηκε στην κατηγορία της μουσικής, όπως και το Dune 2 στο μοντάζ. Το υπέροχο Flow από τη Λετονία κατάφερε να είναι υποψήφιο και ως ντοκιμαντέρ και ως διεθνής ταινία, κάτι που είχε πετύχει πριν από δύο χρόνια το Flee, χωρίς ωστόσο να νικήσει σε καμία από τις δύο κατηγορίες

Τα Όσκαρ μόλις κήρυξαν ανένδοτο εναντίον του Τράμπ! Facebook Twitter
Το υπέροχο «Flow» από τη Λετονία κατάφερε να είναι υποψήφιο και στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ και σε αυτήν της διεθνούς ταινίας.

Μετά το κάζο της μη υποβολής της Ανατομίας μιας πτώσης στην κατηγορία της διεθνούς ταινίας, η Γαλλία μπήκε στην πεντάδα μετά από 5 χρόνια (οι Άθλιοι του Λατζ Λι) φυσικά με την πανταχού παρούσα Εμίλια Πέρεζ, αν και ομιλεί την ισπανική και ολίγο την αγγλική γλώσσα και έχει αυξημένες πιθανότητες να κερδίσει για πρώτη φορά μετά την Ινδοκίνα από το μακρινό 1992 – είναι και ζήτημα τιμής για τη μία από τις δύο γενέτειρες του σινεμά.

Κάτω από τη σκιά του Ντέιβιντ Λιντς, την πρώτη Κυριακή του Μαρτίου θα περιμένουμε μια σεμνότερη και πιο μετρημένη τελετή από το πληγωμένο Λος Άντζελες, αλλά είναι σίγουρο πως τα αστεία του οικοδεσπότη Κόναν Ο’Μπράιαν, που ελάχιστοι θα ήθελαν να είναι στη θέση του, θα αφορούν εξίσου τις απώλειες και το τραμπ-νοϊκό τσουνάμι, και τα speeches θα αντίκεινται στα διατάγματα και στον προσβλητικό τους χαρακτήρα έναντι όσων εκπροσωπεί το διευρυμένα liberal κατεστημένο του νέου Χόλιγουντ.

Stay tuned για περισσότερη ανάλυση, προγνωστικά και σχόλια για τη φετινή οσκαρική κούρσα, σύντομα στα podcasts της LiFO.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
EMILIA PEREZ

Ανταπόκριση / Emilia Perez: Ένα εξωφρενικό μιούζικαλ για μια Μεξικανή τρανς γκάνγκστερ που βρίσκει λόγο ύπαρξης

Το σκληρό παραμύθι του Ζακ Οντιάρ στοιβάζει σε μια πλοκή εφάμιλλη τελενοβέλας έναν τόνο στοιχεία και καταφέρνει να κρατά συνεχώς το ενδιαφέρον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ