Τα αγόρια του Λούκα

Τα αγόρια του Λούκα Facebook Twitter
Ο Ντρου Στάρκι στο «Queer» είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στο πάνθεον που κάποιοι αποκαλούν χαϊδευτικά «τα αγόρια του Λούκα».
0

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ Challengers, ο Λούκα Γκουαντανίνο επιστρέφει με το Queer, τη δεύτερη ταινία του για φέτος. Οι φανατικοί οπαδοί του σκηνοθέτη γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό: ήρθε η ώρα για το διαδίκτυο να αποκτήσει εμμονή με μια ακόμη προσθήκη στο πάνθεον που κάποιοι αποκαλούν χαϊδευτικά «τα αγόρια του Λούκα».

Είναι γνωστή, άλλωστε, η συνήθεια του Ιταλού σκηνοθέτη να επιλέγει ανερχόμενους αλλά όχι διάσημους ακόμα νεαρούς ηθοποιούς και να τους μετατρέπει σε σταρ και σε επιφανή αντικείμενα του πόθου.

Η τάση ξεκίνησε με τον Τιμοτέ Σαλαμέ, πρωταγωνιστή στο Call Me by Your Name και στο Bones and All, και συνεχίστηκε με τον Τζος Ο’ Κόνορ και τον Μάικ Φάιστ στο Challengers. Και τώρα τα βλέμματα στρέφονται στον Ντρου Στάρκι, τον έναν εκ των δύο πρωταγωνιστών του Queer, της κινηματογραφικής διασκευής που επιχείρησε ο Γκουαντανίνο στη νουβέλα του Γουίλιαμ Μπάροουζ που είχε κυκλοφορήσει το 1985 με κεντρικό χαρακτήρα έναν μεσήλικα γκέι Αμερικανό εμιγκρέ στην Πόλη του Μεξικού, ο οποίος μαγεύεται από έναν νεαρό άνδρα που απολύθηκε πρόσφατα από το Ναυτικό.

Αυτό που κάνει τον Γκουαντανίνο τόσο ξεχωριστό ως σκηνοθέτη είναι το ενδιαφέρον του για εναλλακτικές απεικονίσεις του έρωτα, όπου οι χαρακτήρες του παίρνουν στα σοβαρά την επιθυμία και βασίζονται στην ικανότητά τους να επιθυμούν.

Τα «αγόρια του Λούκα» έχουν ήδη αφήσει το στίγμα τους στην ποπ κουλτούρα, κι αυτό οφείλεται κυρίως στο καλλιτεχνικό όραμα του Γκουαντανίνο. Συχνά μάλιστα, δεν είναι καν απαραίτητα ωραίοι με την πιο παραδοσιακή έννοια.

Τι είναι λοιπόν αυτό που εξηγεί την ακαταμάχητη γοητεία τους; Οι χαρακτήρες τους τείνουν να συμπίπτουν σε ένα συγκεκριμένο αρχέτυπο: ένας ελκυστικός (έστω και αντισυμβατικά), λυγερός νεαρός άνδρας που μπορεί να είναι ή να μην είναι γκέι, ένας «twink», με άλλα λόγια. Αλλά δεν είναι μόνο η εμφάνιση και η σωματική τους διάπλαση που τους καθιστά αντικείμενα του πόθου τόσο των γκέι ανδρών όσο και πολλών γυναικών. Αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν είναι η λαχτάρα, η προσμονή που, σε συνδυασμό με τα φυσικά τους χαρακτηριστικά και την πλούσια, ερωτική αισθητική του Γκουαντανίνο, μοιάζει να φιλοτεχνεί ένα ιδιαίτερο πορτρέτο της αρρενωπότητας.

Τα αγόρια του Λούκα Facebook Twitter
Στο «Call Me by Your Name» ολόκληρος ο κόσμος του Έλιο που υποδύεται ο Σαλαμέ περιστρέφεται γύρω από τον εραστή του.

Τα «αγόρια του Λούκα» κατά κανόνα υποδύονται παραλλαγές του ίδιου όμορφου νεαρού άνδρα, ο οποίος χρειάζεται κάποιου είδους ερωτική αλλά και κοινωνική καθοδήγηση. Στο Call Me by Your Name ολόκληρος ο κόσμος του Έλιο που υποδύεται ο Σαλαμέ περιστρέφεται γύρω από τον εραστή του, τον Όλιβερ, στη διάρκεια του ιταλικού καλοκαιριού που περνούν μαζί. Στο Bones and All, ο Λι (ο Σαλαμέ και πάλι) μπορεί να καταναλώνει σάρκα, αλλά αυτό που πραγματικά επιθυμεί είναι να αναλωθεί ολόκληρος από την ερωμένη του (μεταφορικά και κυριολεκτικά). To Challengers επικεντρώνεται στη μάχη την οποία επιδίδονται ο Πάτρικ και ο Αρτ (Ο’ Κόνορ και Φάιστ, αντίστοιχα) για να κερδίσουν την αγάπη της ίδιας γυναίκας με την οποία έχουν εμμονή εδώ και χρόνια. Το βλέμμα τους ακολουθεί μόνο τον αισθησιακό τους στόχο και καμία από τις υπόλοιπες εγκόσμιες προσφορές.

Τα αγόρια του Λούκα Facebook Twitter
To «Challengers» επικεντρώνεται στη μάχη την οποία επιδίδονται ο Πάτρικ και ο Αρτ (Ο’ Κόνορ και Φάιστ, αντίστοιχα) για να κερδίσουν την αγάπη της ίδιας γυναίκας με την οποία έχουν εμμονή εδώ και χρόνια.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Γιουτζίν Άλερτον, ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Ντρου Στάρκι στο Queer, παρεκκλίνει κάπως από το μοτίβο, με την έννοια ότι δεν είναι αυτός που μοιάζει ευάλωτος ή αξιολύπητος αλλά ο μεγαλύτερος σε ηλικία Γουίλιαμ Λι (alter ego του ίδιου του Μπάροουζ), τον οποίο υποδύεται ο Ντάνιελ Κρέιγκ. Ο μάλλον ανασφαλής Λι αποκτά εμμονή με τον Άλερτον, ο οποίος, με τη σειρά του, βλέπει ξεκάθαρα τον ηλικιωμένο ομοφυλόφιλο άνδρα ως πηγή που μπορεί να αρμεχτεί για γνώση, δωρεάν γεύματα και χρηματοδότηση. Κάθε σεξουαλική επαφή που έχουν, είτε το θέλει έτσι ο Λι είτε όχι, είναι ανταλλακτικού τύπου. Ο νεαρός είναι πρωτάρης στον κόσμο του Λι, που είναι εκείνος που του δείχνει την Πόλη του Μεξικού, που τον πηγαίνει στα πρώτα του γκέι μπαρ, που του προσφέρει τη δυνατότητα να ενταχτεί πλήρως στη δική του, «queer» ζωή.

Αυτό που κάνει τον Γκουαντανίνο τόσο ξεχωριστό ως σκηνοθέτη είναι το ενδιαφέρον του για εναλλακτικές απεικονίσεις του έρωτα, όπου οι χαρακτήρες του παίρνουν στα σοβαρά την επιθυμία και βασίζονται στην ικανότητά τους να επιθυμούν. Η εμμονή αυτών των χαρακτήρων να αγαπήσουν και να αγαπηθούν με έναν τρόπο που τους κάνει να αδιαφορούν βαθιά για άλλες πτυχές της ζωής είναι πολύ πιο ελκυστική από τις μάτσο συμπεριφορές που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε να επιδεικνύουν οι ανδρικοί χαρακτήρες στην οθόνη. Με κάποιο τρόπο, ο Γκουαντανίνο φαίνεται να εξυπηρετεί ιδανικά το (στρέιτ) γυναικείο βλέμμα ενώ γράφει με γνώμονα μια γκέι ανδρική οπτική.

Με στοιχεία από Slate

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ

Αγάπη μέχρι το κόκκαλο ορκίζονται ο Τιμοτέ Σαλαμέ και η αποκάλυψη Τέιλορ Ράσελ στο αισθητικά απολαυστικό «Bones and All», που ο Λούκα Γκουαντανίνο σκηνοθετεί με ίσες αποστάσεις, ευτυχώς χωρίς ίχνος δισταγμού, από την εφηβεία και το κανιβαλισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ