«Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ

«Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ Facebook Twitter
Ο Σαλαμέ, πάντα σωστός και χαρισματικός στην κάμερα, συνεχίζει να διανύει την αιώνια εφηβεία του.
0

Όπως και στο Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου, η πρωτότυπη πηγή είναι ένα μυθιστόρημα, σκηνοθετεί ο Λούκα Γκουαντανίνο σε σενάριο άλλου, πρωταγωνιστεί ο Τιμοτέ Σαλαμέ στον ρόλο ενός αποξενωμένου, μοναχικού νέου που αναζητά την ερωτική του ταυτότητα και τον βαθύτερο προορισμό του στη ζωή, και ο σπουδαίος Μάικλ Στούλμπαργκ εκφωνεί τον πιο κρίσιμο «λόγο» στην ταινία, ακριβώς στη μέση μιας μακράς διαδρομής. 

Λείπει ο Άρμι Χάμερ, που ειρωνικά έχει στο μεσοδιάστημα κατηγορηθεί και επαγγελματικά ακυρωθεί για κανιβαλισμό, ή τουλάχιστον απόπειρα, μέσω SMS!

Οι ομοιότητες σταματούν εδώ: Το Bones and All, που έγραψε η Καμίλ ντε Άντζελις το 2015, είναι άλλη μια ιστορία ενηλικίωσης στο λογοτεχνικό σχήμα της παραβολής, που πραγματεύεται κυρίως τη ζόρικη κοινωνικοποίηση, την περιπέτεια των νέων παιδιών να βρουν τη φυλή στην οποία ανήκουν.

Κλισέ, αλλά ο Γκουαντανίνο δεν μασάει τις εικόνες του. Το δάγκωμα φτάνει στο μεδούλι και το Bones and All, εκτός από μια ωδή στην αγάπη, είναι ταυτόχρονα genre film, με φρίκη, ένταση και τη δυσοίωνη ανάσα του ενστίκτου να πλανάται στη βαριά ατμόσφαιρα της μεσοδυτικής Αμερικής της δεκαετίας του '80, σε ένα σκηνικό που θυμίζει το Άσε το Κακό να Μπει, με τον παράγοντα του απροσδόκητου και το πολιτικό κλίμα της εποχής να κυλούν από κάτω, στοιχεία που πάντα αρέσουν στον Ιταλό.

Η 18χρονη Μάρεν και ο λίγο μεγαλύτερός της Λι είναι οι περιπλανώμενοι κανίβαλοι της ταινίας. Έχουν αντιληφθεί και έντεχνα αποκρύψει το δολοφονικό τους χούι από την παιδική τους ηλικία, έχουν ζήσει με μια απωθημένη, οργισμένη ενοχή, και φυσικά την απόρριψη από τις οικογένειές τους.

Η 18χρονη Μάρεν και ο λίγο μεγαλύτερός της Λι είναι οι περιπλανώμενοι κανίβαλοι της ταινίας. Έχουν αντιληφθεί και έντεχνα αποκρύψει το δολοφονικό τους χούι από την παιδική τους ηλικία, έχουν ζήσει με μια απωθημένη, οργισμένη ενοχή, και φυσικά την απόρριψη από τις οικογένειές τους.

«Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ Facebook Twitter
Η 18χρονη Μάρεν και ο λίγο μεγαλύτερός της Λι είναι οι περιπλανώμενοι κανίβαλοι της ταινίας.

Οι περιπτώσεις τους είναι διαφορετικές. Ο πατέρας της Μάρεν την εγκαταλείπει, ακούει την ιστορία της ζωής της από μια κασέτα που της έχει αφήσει μαζί με το πιστοποιητικό της γέννησής της και προσπαθεί να βρει την εξαφανισμένη μητέρα της.

Ο Λι έχει απομακρυνθεί ηθελημένα από τη μητέρα του, συναντά σποραδικά τη μικρότερη αδελφή του και δεν θέλει να μιλά για τον πατέρα του.

Αντίθετα από τον βαμπιρισμό, που αυτόματα εγκαλεί το μεταφυσικό και τον μύθο, ο κανιβαλισμός παραμένει διαταραχή-ταμπού στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά τις δυτικές.

Αφού ο Γκουαντανίνο καταπιάστηκε με τις μάγισσες και το διασκέδασε, στο Bones and All απολαμβάνει έναν ενοποιημένο αισθητικό ρεαλισμό, όχι σκληρό και στεγνό, αλλά περισσότερο ονειρικό και τραγικό, με εξαιρετική εικαστική επιμέλεια, από τα εκκεντρικά κοστούμια που διακόπτουν τις στάσεις στις βαρετές πολιτείες των ΗΠΑ (ειδικά ο Μαρκ Ράιλανς και το ινδιάνικο συνόλό του), μέχρι τη μουσική των Ρέζνορ και Ρος και την ποικιλία των σκηνογραφικών επιλογών.

«Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ Facebook Twitter
Αφού ο Γκουαντανίνο καταπιάστηκε με τις μάγισσες και το διασκέδασε, στο «Bones and All» απολαμβάνει έναν ενοποιημένο αισθητικό ρεαλισμό.

Τρώνε ανθρώπους στην ταινία, όντως, σημασία ωστόσο έχει η εμπιστοσύνη, η διαδικασία του «ανήκειν», η επιλογή του σωστού freak, ανάμεσα στα πολλά κι αταίριαστα. Οι διασταυρώσεις των χαρακτήρων είναι πάντα αξιοσημείωτες και οι δυναμικές τους κυμαινόμενες.

Ο Σαλαμέ, πάντα σωστός και χαρισματικός στην κάμερα, συνεχίζει να διανύει την αιώνια εφηβεία του – το ότι μοιάζει σταθερά με 16άρης, ακόμη κι αν τσαλακώνεται και πάσχει, είναι ένα γονιδιακό θαύμα, αλλά δεν είμαι σίγουρος πώς θα μεταφραστεί σε ρόλους, ας πούμε σε πέντε χρόνια, όταν κλείσει με το καλό τα 30 του.

Στη Βενετία ήταν για μια ακόμη χρονιά, μετά τη σαρωτική πρεμιέρα του Dune πέρυσι, αυτός που έκλεψε τα βλέμματα και προκάλεσε τις συνήθεις αντιρρήσεις περί γούστου με την έξωμη κόκκινη εμφάνισή του δια χειρός Άκερμαν, προλαβαίνοντας το red carpet moment του Χάρι Στάιλς, αλλά παρά την πολύχρωμη, τολμηρή ενέργεια που φέρνει στο ταξίδι της Μάρεν, το βάρος του φιλμ πέφτει στην Τέιλορ Ράσελ (του Waves), με τη διάφανη αμφιβολία και την προσήλωσή της.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«TÁR»: Ακόμα μια ανατριχιαστική ερμηνεία από την Κέιτ Μπλάνσετ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «TÁR»: Άλλη μία ανατριχιαστική ερμηνεία από την Κέιτ Μπλάνσετ

Με αφορμή αλλά όχι αποκλειστικό επίκεντρο το #metoo, το «TÁR» εξερευνά καθηλωτικά την αλαζονεία της εξουσίας και τη λεπτή δυναμική των σχέσεων. Άξιζε η αναμονή 16 χρόνων για την επιστροφή του Τοντ Φιλντ!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στη Βενετία με overdose τέχνης και ομορφιάς

Εικαστικά / Στη Βενετία, με overdose τέχνης και ομορφιάς

Αν σε ενδιαφέρει η τέχνη, την περίοδο της Μπιενάλε η Βενετία μετατρέπεται στην απόλυτη καλλιτεχνική εμπειρία, αν σε αφήνει αδιάφορο (όπως τους περισσότερους επισκέπτες), είναι απλώς η ομορφότερη πόλη του κόσμου που βουλιάζει απ’ τους τουρίστες.
M. HULOT
WHITE NOISE **

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «White Noise»: Μια άνιση, υπαρξιακή, διάχυτα meta αναζήτηση

Το 79ο Φεστιβάλ Βενετίας σηκώνει αυλαία με την παράξενη και παραφορτωμένη μεταφορά του «Λευκού Θορύβου» του Ντον Ντελίλο από τον Νόα Μπάουμπακ, μια φαρσική post-Covid εξίσωση του φόβου του θανάτου με τον ακατάβλητο αμερικανικό καταναλωτισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM