«May December»: Τζούλιαν Μουρ και Νάταλι Πόρτμαν στα καλύτερά τους

May December Facebook Twitter
Μεταβάλλοντας αδιόρατα τον τόνο και πιο έντονα τις διαθέσεις, το «May December» ξεπερνά το φάντασμα του σκανδάλου από το παρελθόν και ξεσκεπάζει τον χειρότερο εχθρό του πάθους.
0


Η ΨΥΧΟΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ χαρακτήρων αμφίβολης ηθικής της Πατρίσια Χάισμιθ συναντά την εκλεπτυσμένη ματιά του Τοντ Χέινς σε μια ευρείας έννοιας μαύρη κωμωδία όπου τίποτε δεν είναι αδιάσειστο και κανείς δεν έχει προεξοφλήσει το μέλλον του, όποιες και αν είναι οι μέχρι τώρα επιλογές του. Μετά τη γυναικεία δυναμική μιας άλλης εποχής όπως την αποτύπωσε στο στιλπνό και αρχοντικό «Κάρολ», ο Αμερικανός σκηνοθέτης υιοθετεί μια νοοτροπία σαπουνόπερας για την αντιπαράθεση της Γκρέισι Άθερτον-Γου (Τζουλιάν Μουρ) με την Ελίζαμπεθ Μπέρι (Νάταλι Πόρτμαν).

Η πρώτη ζει σχετικά ήσυχα στο Καλαμπάσας της Καλιφόρνια με τα παιδιά και τον ασιατικής καταγωγής σύζυγό της, πουλώντας γλυκά στους γείτονες, και βασικά σε όσους τη συμπαθούν και τη στηρίζουν ακόμη, μετά το σκάνδαλο που απασχόλησε την κοινή γνώμη, ειδικά την κοινότητα στην οποία ανήκει, χρόνια πριν, όταν ερωτεύθηκε τον 13χρονο τότε Τζο, έμεινε έγκυος, τον παντρεύτηκε, έκανε φυλακή και μετά οικογένεια μαζί του, εγκαταλείποντας τον σύζυγο και τα παιδιά της – ο γιος της έχει ακόμη απωθημένα, ενώ ο πρώην ούτε καν τη συζητά στην εξίσωση της ζωής του.

Ο ανταγωνισμός δεν στέκει στο επιφανειακό επίπεδο της ομορφιάς, της νεότητας ή της φιλαρέσκειας. Επεκτείνεται στα κεκτημένα, το ρίσκο και την επιθυμία. Η σύγκρουσή τους είναι περίπου μπεργκμανική, εξού και τα αντιμαχόμενα προφίλ τους, που παραπέμπουν στην «Περσόνα».

Η Ελίζαμπεθ θέλει να ξεκολλήσει από το τηλεοπτικό της τέλμα και η βιογραφική ταινία με θέμα την Γκρέισι αποτελεί την ιδανική λύση. Την επισκέπτεται για να τη γνωρίσει και ζητά την άδειά της να μελετήσει την καθημερινότητά της. Αναζητώντας κάτι βαθύτερο, που θα τη βοηθούσε για τον ρόλο, βρίσκει συχνά ένα εσώψυχο τείχος – λογικό. Κινούνται παράλληλα, πολιτισμένα, αναγνωριστικά. Η περιστασιακή συμβίωσή τους πηγάζει από αμοιβαία οφέλη, αλλά δεν μπορεί παρά να είναι προβληματική στην ουσία της.

May December Facebook Twitter
Η Ελίζαμπεθ θέλει να ξεκολλήσει από το τηλεοπτικό της τέλμα και η βιογραφική ταινία με θέμα την Γκρέισι αποτελεί την ιδανική λύση.

Ο ανταγωνισμός δεν στέκει στο επιφανειακό επίπεδο της ομορφιάς, της νεότητας ή της φιλαρέσκειας. Επεκτείνεται στα κεκτημένα, το ρίσκο και την επιθυμία. Η σύγκρουσή τους είναι περίπου μπεργκμανική, εξού και τα αντιμαχόμενα προφίλ τους, που παραπέμπουν στην Περσόνα.

Μεταβάλλοντας αδιόρατα τον τόνο και πιο έντονα τις διαθέσεις, το May December (έκφραση για μια ερωτική σχέση με σημαντική διαφορά ηλικίας) ξεπερνά το φάντασμα του σκανδάλου από το παρελθόν και ξεσκεπάζει τον χειρότερο εχθρό του πάθους, δηλαδή τις μπανάλ στάχτες που έχουν απομείνει στη σβησμένη φλόγα του.

Η ενδιαφέρουσα προσθήκη στην ιστορία που βασίζεται στην αληθινή περίπτωση της Μέρι Κέι Λετουρνό είναι ο Τζο Γιου (Τσαρλς Μέλτον), ο νεαρός σύζυγος που από διακοσμητικός «σερβιτόρος» σταδιακά διαδραματίζει καταλυτικότερο ρόλο, όσο η Ελίζαμπεθ αποκτά (ή τουλάχιστον έτσι νομίζει) πλεονέκτημα και επιρροή σε σχέση με την πρώτη φάση αναμονής και παρατήρησης.

ΣΑΒΒΑΤΟ CHECK May December Facebook Twitter
Ο ανταγωνισμός δεν στέκει στο επιφανειακό επίπεδο της ομορφιάς, της νεότητας ή της φιλαρέσκειας.

Φανταστείτε, λοιπόν, μια κατάσταση του έρωτα που δεν τολμά να αποκαλυφθεί (Far from Heaven, πάλι με την Τζουλιάν Μουρ) σε ένα προχωρημένο στάδιο, από τον ίδιο σκηνοθέτη, που εδώ προτιμά μια καλυμμένα σατιρική αφήγηση, όχι με μία αλλά με δύο γυναίκες που ψάχνουν τη θέση τους από διαφορετικές αφετηρίες, και τους δίνεται η ευκαιρία να βρουν ένα κομμάτι του χαμένου τους εαυτού μέσα από την αποτύπωση της αλήθειας.

Ο Χέινς το κάνει να φαίνεται πιο εύκολο απ’ ό,τι ακούγεται. Και η Μουρ με την Πόρτμαν, στην πιο απαιτητική και καλύτερή της παράσταση εδώ και χρόνια, το υπηρετούν θαυμάσια.

«May December» Trailer

Το «May December» κάνει πανελλήνια πρεμιέρα στις Νύχτες Πρεμιέρας και βγαίνει στις αίθουσες στις 16 Νοεμβρίου (και όχι στο ελληνικό Netflix).

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ