Απεργία την Πρωτομαγιά

«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ

«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Έβαν Ρέιτσελ Γουντ, ο πρόωρα χαμένος Κάμερον Μπόις, Χένρι Τόμας («το αγοράκι του "E.T."»), Γουίλ Γουίτον (ο κεντρικός χαρακτήρας του «Στάσου πλάι μου»).
0



ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ
των «παιδιών-θαυμάτων» στην ιστορία του Χόλιγουντ (και του κόσμου του θεάματος γενικώς), τα περισσότερα εκ των οποίων είδαν το νήμα μιας λαμπρής καριέρας να κόβεται απότομα όταν ο ερχομός της άχαρης εφηβείας ή της πρώτης νεότητας τους στέρησε τα τρισχαριτωμένα και αγγελικά χαρακτηριστικά που τους είχαν χαρίσει την πρόωρη φήμη.

Το νέο ντοκιμαντέρ του Άλεξ Γουίντερ με τίτλο «Showbiz Kids» που έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες μέρες στην πλατφόρμα του HBO, εξετάζει κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις, παρουσιάζοντας τις προσωπικές μαρτυρίες πρώην λιλιπούτειων σταρ της οθόνης, μερικοί/-ές εκ των οποίων κατόρθωσαν να σταθούν στη «δουλειά» και ως ενήλικες, σπανίως όμως χωρίς μπόλικα τραύματα.

Γνωρίζει, άλλωστε, και ο ίδιος ο σκηνοθέτης καλά το θέμα της ταινίας του, αφού κι εκείνος στο ίδιο σύστημα γαλουχήθηκε ως παιδί, έγινε γνωστός όμως αργότερα στον ρόλο του Μπιλ στη σειρά ταινιών «Bill & Ted», πλάι στον Κιάνου Ριβς (αναμένεται φέτος, μετά από τριάντα σχεδόν χρόνια, η τρίτη ταινία) για να αφοσιωθεί στη συνέχεια στη σκηνοθεσία ντοκιμαντέρ αναγνωρίζοντας ότι ήταν πολύ πιο λειτουργικός πίσω από την κάμερα.

Η ταινία ξεκινά με την εξής σημείωση να διασχίζει επιγραμματικά την οθόνη: «Κάθε χρόνο, πάνω από 20.000 παιδιά-ηθοποιοί συμμετέχουν σε διάφορες οντισιόν για ρόλους στο σύστημα του Χόλιγουντ. Το 95% εξ αυτών δεν κλείνει καμιά δουλειά».

Μια από τις πιο εξαιρετικές περιπτώσεις που παρουσιάζονται στην ταινία είναι αυτή της Νταϊάνα Σέρα Κάρι, η οποία γεννήθηκε το 1918 με το όνομα Πέγκι-Τζιν Μοντγκόμερι και τεσσάρων χρονών ήταν ήδη σταρ του σινεμά ως «Baby Peggy». Στα επτά της όμως, βρέθηκε σε μια μέρα εκτός show business και αργότερα άλλαξε το όνομά της, τερματίζοντας κάθε σύνδεση με τον παιδικό χαρακτήρα που την έκανε διάσημη.

«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η Νταϊάνα Σέρα Κάρι, που είχε γίνει διάσημη πριν από έναν αιώνα σχεδόν ως «Baby Peggy», πέθανε τον περασμένο Φεβρουάριο σε ηλικία 102 ετών.

Στα 101 της, η Κάρι θυμάται για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες εκείνα τα χρόνια και μιλώντας στην κάμερα του Γουίντερ, λέει χαρακτηριστικά: «Δεν ήξερα πώς είναι να είσαι κανονικό παιδί επειδή δεν είχα καθόλου φίλους... Δεν ήξερα ότι υπήρχε ένας άλλος κόσμος εκεί έξω για τα παιδιά, η ζωή ενός παιδιού δεν ήταν η δική μου ζωή».

Η Νταϊάνα Σέρα Κάρι έφυγε από τη ζωή μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ, υπερπλήρης ημέρων, αντίθετα με την τραγική περίπτωση του νεαρού σταρ του Disney Channel, Κάμερον Μπόις, ο οποίος επίσης μιλάει στην ταινία σφύζοντας από ζωή και φιλοδοξία. Πριν από έναν χρόνο, ο 20χρονος Μπόις πέθανε στον ύπνο του. Σύμφωνα με την αυτοψία, ο θάνατός του προκλήθηκε από επιληπτική κρίση.

  

Ανάμεσα στις υπόλοιπες μαρτυρίες πρώην παιδιών-σταρ που φιλοξενούνται στην ταινία, ξεχωρίζουν οι περιπτώσεις του Χένρι Τόμας («το αγοράκι του E.T.»), του Γουίλ Γουίτον (το ευαίσθητο αγόρι του «Στάσου πλάι μου»), της Μίλα Γιόβοβιτς (που ξεκίνησε την καριέρα της ως το «απόλυτο νυμφίδιο-μοιντέλο των '80s), της Μάρα Γουίλσον («εκείνο το γλυκό κοριτσάκι στη 'Ματίλντα" και στην "Κυρία Ντάουτφάιρ") και της Έβαν Ρέιτσελ Γουντ, η οποία ανήκει στις σπάνιες εκείνες περιπτώσεις όπου συντελέστηκε (όχι χωρίς προβλήματα) η μετάβαση από τον ρόλο του «παιδιού-θαύματος» στην κατηγορία της καταξιωμένης ενήλικης σταρ.

  

«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η Μίλα Γίοβοβιτς στο «Showbiz Kids».
«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η Μίλα Γιόβοβιτς ως «μικρή Λολίτα» στα '80s.

Η Γιόβοβιτς –κόρη αστέρων του σοβιετικού σινεμά που εγκατέλειψαν τη χώρα τους για μια εξαιρετικά αμφίβολη νέα καριέρα στην Αμερική– θυμάται με δέος και τρόμο τον τρόπο με τον οποίο είχε σεξουαλικοποιηθεί η εικόνα της σε πολύ μικρή ηλικία, φορώντας «τόνους μακιγιάζ», ως ραγδαία ανερχόμενο σούπερ μόντελ: «Έμοιαζα αρκετά μεγαλύτερη από την ηλικία μου... Νόμιζα ότι έμοιαζα με τέρας. Ήμουν αυτή η μικρή Λολίτα... Ήταν τόσο παράξενο και τολμηρό. Με τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι αποδεκτό σήμερα».

Όσο για τον Γουίλ Γουίτον, οι πικρίες του έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση της καριέρας του από τους γονείς του, και ειδικά από τη μητέρα του: «Ήταν η μάνατζερ μου, αλλά οι αποφάσεις που έπαιρνε για λογαριασμό μου αφορούσαν το δικό της συμφέρον και όχι το δικό μου».

Η ταινία ξεκινά με την εξής σημείωση να διασχίζει επιγραμματικά την οθόνη: «Κάθε χρόνο, πάνω από 20.000 παιδιά-ηθοποιοί συμμετέχουν σε διάφορες οντισιόν για ρόλους στο σύστημα του Χόλιγουντ. Το 95% εξ αυτών δεν κλείνει καμιά δουλειά».

Ανάμεσα στις συνεντεύξεις με τους επώνυμους (ξεχασμένους και μη) σταρ, το «Showbiz Kids» ακολουθεί ένα νεαρό αγόρι που το τρέχουν οι γονείς του σε μια σειρά από ακροάσεις και μαθήματα υποκριτικής χωρίς αποτέλεσμα, ενώ δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι ο μικρός διαθέτει όχι μόνο το ταλέντο αλλά ούτε καν τη διάθεση να εκπληρώσει τα όνειρα των γονιών του, οι οποίοι είναι προφανές ότι βλέπουν μια πιθανή καριέρα του ως τη μοναδική τους διέξοδο από την οικονομική επισφάλεια.

«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η Μάρα Γουίλσον ήταν «εκείνο το γλυκό κοριτσάκι στη "Ματίλντα" και στην "Κυρία Ντάουτφάιρ"»
«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Ο Χένρι Τόμας στον «E.T.».
«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Ο Γουίλ Γουίτον (δεξιά) με τον Ρίβερ Φίνιξ στο «Stand by Me».
 

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Γίνε σαν το νερό»: Η ιλιγγιώδης ακροβασία του Μπρους Λι ανάμεσα σε δύο κόσμους

Οθόνες / «Γίνε σαν το νερό»: Η ιλιγγιώδης ακροβασία του Μπρους Λι ανάμεσα σε δύο κόσμους

Το νέο εξαιρετικό ντοκιμαντέρ “Be Water” εστιάζει στην πορεία προς την καταξίωση και την δόξα ενός υπερβατικού αστέρα που ήταν υπερβολικά Ασιάτης για την αμερικανική κοινωνία (και ειδικά για το Χόλιγουντ) και συγχρόνως παραήταν «Αμερικανάκι» για την πατρίδα του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Χαρισματικός ή κοινωνιοπαθής; Η «αεροστεγής» ιδιοφυΐα κάποιου σαν τον Μάικλ Τζόρνταν

Στήλες / Χαρισματικός ή κοινωνιοπαθής; Η «αεροστεγής» ιδιοφυΐα κάποιου σαν τον Μάικλ Τζόρνταν

Το τέλος της σειράς ντοκιμαντέρ «The Last Dance», του πιο δημοφιλούς παγκοσμίως τηλεοπτικού θεάματος μέσα στην πανδημία, αφήνει πίσω του συμπτώματα στέρησης και ερωτηματικά για τον διάσημο πρωταγωνιστή του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ