Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
0

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
Twisted Nerve

 

Μπορεί να ήταν η επί 25 χρόνια μούσα - με όλη την έννοια της λέξης - του Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα Samuel Beckett, μπορεί ακόμη να έλαχε να πεθάνουν την ίδια μέρα με απόσταση 25 χρόνων (22/12/1989 έφυγε ο Beckett, 21/12/2014, προχθές δηλαδή, έφυγε αυτή), γεγονός είναι όμως πως η Βρετανίδα σπουδαία ηθοποιός Billie Whitelaw υπήρξε στα 70s αδιαφιλονίκητη horror queen! Κι ας έπαιξε σε λίγες ταινίες τρόμου, δυο-τρεις για την ακρίβεια. Επρόκειτο για ταινίες που έμειναν κλασικές στο είδος τους και ειδικά για τη μία, όπως θα δούμε παρακάτω, η Whitelaw τιμήθηκε με το βραβείο "Evening Standard British Film Award"!

Γεγονός είναι πως η Βρετανίδα σπουδαία ηθοποιός Billie Whitelaw υπήρξε στα 70s αδιαφιλονίκητη horror queen! Κι ας έπαιξε σε λίγες ταινίες τρόμου, δυο-τρεις για την ακρίβεια.

 

Η αρχή έγινε με το ψυχολογικό θρίλερ "Twisted Nerve" (1968) του Roy Boulting. Η ερμηνεία της Billie Whitelaw ως σέξι μητέρα της νεαρής Hayley Mills, αντικείμενο του αρρωστημένου πόθου ενός ψυχωτικού νέου, της έδωσε το δεύτερο μεγάλο βραβείο BAFTA στην καριέρα της. Το πρώτο τό'χε κερδίσει ένα χρόνο πριν για τη συμμετοχή της στο ''Charlie Bubbles'' του Albert Finney. Πολύ δυνατό θρίλερ το ''Twisted Nerve'', απ' αυτά που οι Άγγλοι έχουν παράδοση!

 

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
Frenzy

 

Αυτή την ταινία είδε ο Alfred Hitchcock, του άρεσε κι έτσι τσίμπησε για τη δική του επόμενη δουλειά δύο από τους ηθοποιούς της: τον Barry Foster και τη Billie Whitelaw. Επρόκειτο για το αστυνομικό θρίλερ ''Frenzy'' του 1972 με την ιστορία ενός παρανοηκού βιαστή - στραγγαλιστή που τρομοκρατούσε το Λονδίνο. Στο ''Frenzy'', η Whitelaw είχε "καλό" ρόλο: Της Hetty Poter, φίλης του πρωταγωνιστή John Finch, που τον περιέθαλψε πιστεύοντας στην αθωότητα του. Χαρακτηριστική και η παρουσία της στο εν λόγω χιτσκοκικό θρίλερ που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ των Κανών του ΄72 εκτός συναγωνισμού.

 

 

Το 1976, όμως, έρχεται η συμμετοχή της στην ''Προφητεία'' του Richard Donner δίπλα στον Gregory Peck και τη Lee Remick. Εδώ πια το μοναδικό σατανικό της βλέμμα αξιοποιείται στο έπακρο και σκορπάει ρίγη στους θιασώτες του είδους διεθνώς! Η Bille Whitelaw είναι η Μις Baylock, η γκουβερνάντα του μικρού Αντίχριστου Damien Thorn και αφεντικίνα του κατάμαυρου ροτβάιλερ από την Κόλαση. Ιδανικότερη μουσική επένδυση για το προαναφερθέν σατανικό βλέμμα της, το κομμάτι ''Ave Satani'', για το οποίο ο συνθέτης Jerry Goldsmith τιμήθηκε με το μοναδικό Όσκαρ στη μεγάλη καριέρα του. Αλλά και η Billie δεν έμεινε παραπονεμένη από την παρουσία της σε μία ταινία υπερφυσικού τρόμου που έγραψε ιστορία: Απέσπασε το σημαντικό βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας ''Evening Standard British Film Award''. Το ίδιο ακριβώς διάστημα με την ''Προφητεία'', εμφανίζεται στο Θέατρο της Βασιλικής Αυλής του Λονδίνου στο ''Footfalls'', ακόμη ένα έργο του Beckett γραμμένο γι' αυτήν.

 

Τα τελευταία χρόνια η Billie Whitelaw ζούσε σε λονδρέζικο οίκο ευγηρίας, όπου και απεβίωσε σε ηλικία 82 ετών. Η τελευταία κινηματογραφική της εμφάνιση πραγματοποιήθηκε στην ταινία ''Hot Fuzz'' το 2007.

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
H Προφητεία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ